Nu Online
Momenteel zijn er 102 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aangifte Leuven

  14-1-2015 23:59:02
Wij hebben vernomen dat je je aangifte ten vroegste kan doen in Leuven 6 maanden en 2 weken op voorhand. We hadden eveneens gehoord dat als je hier vroeg genoeg bij bent, ze je nog de keuze laten in uur. Nu staat er op de site dat hiervoor de geboorte aktes etc moeten voorgelegd worden om deze aangifte te bevestigen (kan wel opgestuurd worden door de gemeente van geboorte).

Weet iemand hoe dit nu exact zit in Leuven? Als ik nu 6 maand en 2 weken op voorhand ga, ligt mijn datum dan al vast en regelen ze de paparassen dan achteraf of moet dit al geregeld zijn voor de aangifte? En bij dit laatste, kan je vragen of de gemeente dit doet voor jou of moet je hier zelf voor instaan?

Melanie
8-8-2015
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 9797


Lenntje
6-6-2015
 Meld misbruik15-1-2015 0:53:54

Dus, je stuurt die dienst zo snel mogelijk een mailtje om te zeggen dat je je huwelijk gaat komen aangeven, maar dat ze de geboorteaktes al in orde mogen maken (dat spaart je een dubbel tripje uit naar het stadskantoor). Dan krijg je een mailtje als de geboorteaktes in orde zijn en dan op exact 6 maand en 2 weken voor jullie datum ga je erlangs, neem je je partner, je pas en 25EUR mee en leg je dag en uur vast :-)

groetjes
x



nina
23-5-2015
 Meld misbruik15-1-2015 9:52:15

ik ben op 10 september in Leuven getrouwd en wij konden ons uur niet kiezen.
Je wordt gewoon in een agenda bijgeschreven.



Lenntje
6-6-2015
 Meld misbruik15-1-2015 10:22:46

Wij konden tussen twee tijdstippen kiezen; een kwartier voor het eerste trouwpaar een kwartier na het laatste trouwpaar van die dag. Maar ik weet dus niet hoe het zit als je de eerste bent die het komt aangeven.
Groetjes



petra
17-7-2015
 Meld misbruik15-1-2015 13:43:40

hier kun je pas 5 maand op voorhand pas aangifte doen.
ik heb toen gebeld met hun en ze hebben me opgeschreven voor de dag en het uur dat ik wil. ben daarna langs gegaan eb dab heb ik info meegekregen . nu moeten we enkel nog samen gaan voor aangifte op 5 maand voor datum. 17 -2. als je niet weet of je datum nog beschikbaar is kan je niks vastleggen of aan je uitnodigen beginnen



Melanie
8-8-2015
 Meld misbruik15-1-2015 16:44:41

Op de site staat idd ook dat je uur niet kan kiezen, maar heb gehoord dat dit wel kan als je eerste bent daarom dat ik zeker wil zijn van die aktes.

Petra: In Leuven kan je je datum maar bevestigen als je je aangifte doet, dat is anders dan in de meeste andere gemeenten heb ik begrepen. Als je eerder bent dan 6 en halve maand, schrijven ze niks voor je op.



Elise
28-2-2015
 Meld misbruik15-1-2015 18:42:59

eey, wij zijn gaan wachten aan het stadskantoor voor het open ging om eerste te zijn. :) Dit wordt door veel koppels gedaan in Leuven. Zeker als je in de zomer gaat trouwen, moet je voor openingstijd gaan wachten om zeker te zijn dat je eerst bent en dan je uur kan kiezen, anders moet je aansluiten bij de koppels die voor jou zijn. Ik ben niet geboren in Leuven en heb mijn geboorteakte in mijn geboortestad aangevraagd en een week later had ik het met de post aangekregen. Als je in Leuven bent geboren, moet je in principe je geboorteakte niet vooraf aanvragen. mijn vriend heeft dit wel gedaan (om zeker te zijn) via het E-loket op de website van de stad Leuven en deze werd ook per post naar ons opgestuurd. Dus redelijk simpel om dit te regelen.



petra
17-7-2015
 Meld misbruik15-1-2015 19:18:57

hoe stom van de de stad leuven. ben blij dat in in bilzen woon wij kunnen zelfs kiezen tussen 2 locaties. het oude stadhuis of het kasteel van alden biesen. wij hebben het kasteel☺



Lori
14-5-2016
 Meld misbruik16-1-2015 13:19:17

Met die reden hebben wij beslist om op voorhand naar de gemeente te gaan en 's avonds gewoon iets gaan eten met de getuigen, (schoon)ouders,.. en pas een week later een echt feest te geven voor heel de familie en vrienden. Hopelijk krijgen jullie het tijdstip dat jullie voor ogen hadden!



Melanie
8-8-2015
 Meld misbruik16-1-2015 20:12:24

Voor mij was dat ook geen must, maar mijn vriend wou heel graag dezelfde dag. Ondertussen zijn papieren in orde dus wij kunnen gaan aanschuiven ;-). Bedankt!



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik19-1-2015 18:06:30

Ju kunt dit nog niet online (http://www.leuven.be/e-loket/ ) aanvragen merk ik. Hoe is dat in andere steden en gemeenten? Lijkt me ook interessant om 's avonds samen je aanvraag te kunnen regelen met je eID (en betalen online als nodig).



Jasmien
27-9-2014
 Meld misbruik21-1-2015 22:46:09

Bij ons zoals bij Elise.

Ik kon mij niet vrij maken om mee te gaan.

Ik heb een attest moeten opmaken en mijn pas moeten meegeven.

Hij heeft het dan alleen kunnen vastleggen.

Hij stond als eerste daar voor de opening en al snel arriveerden er nog koppels...



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...