Nu Online
Momenteel zijn er 162 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Australië huwelijksreis

  5-1-2015 20:52:30
Is er iemand die ervaring heeft met reizen naar Australië?Wij zouden er 3 weken naartoe gaan als huwelijksreis in november...Wat moet je zeker wel/niet zien of doen? Wat moet je rekenen als prijskaartje?Bedankt!

Charlotte
14-11-2015
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1434


Karolien
12-6-2015
 Meld misbruik6-1-2015 7:52:50

Hoi,

Een reis naar Australië maak je zo duur als je wilt. De grootste kost is het vliegtuigticket, dat makkelijk rond de 1200 EUR ligt, maar nu zijn er vroegboekacties, dus misschien is het nu goedkoper.

Je zult ook moeten kiezen wat je precies wilt doen, want Australië is groot en 3 weken is niet zo lang. Ikzelf ben al naar de Oostkust geweest en vond dat heel leuk.

Denk ook na over je vervoer en overnachtingen. Hotels zijn er niet zo duur, behalve dan in de grote steden als Sydney en Melbourne. Afstanden zijn groot, dus je verliest veel tijd als je alles met de auto wilt doen. Mijn advies hier: vlieg tussen steden en huur een auto om de omgeving te verkennen.

Binnenlandse vluchten zijn okee qua prijs. Check webjet.com.au.

Heb je al een idee watje wilt gaan bezoeken of bezichtigen?



Charlotte
14-11-2015
 Meld misbruik6-1-2015 16:10:30

Hallo Karolien! Bedankt voor de reactie! We zijn nog in de verkennende fase en zijn er nog niet uit welk deel we gaan doen. Je tips zijn welkom en ik ga zeker eens beginnen kijken voor vliegtuigtickets!



Eline
25-4-2015
 Meld misbruik6-1-2015 18:52:02

Karolien,

Ook wij kozen er voor om naar Australië te gaan. Wij gaan in mei 2015 voor 3 weken. Wij doen Sydney, binnenland rond Alice Springs, Brisbane, Fraiser Island, .... We hebben onze reis geboekt via Best of Travel (Aussietours).
Zij hebben interessante prijzen, luisteren naar je wensen en passen de reis aan naar jouw wensen. Vooraleer je beslist, krijg je van hen een overzicht van de hotels, geboekte kamers, vluchten (ook binnenlandse vlucht is bijna een must als je wat gezien wil hebben). Wij hebben dan de berekening gemaakt om alles zelf te boeken of via hen te boeken en het kwam goedkoper uit om dit via hen te doen. Wellicht krijgen zijn kortingen op de vluchten ed wat de prijs toch vrij sterk naar beneden haalt (ruim 700 euro per persoon goedkoper dan dat we het zelf zouden doen).
Reken om en bij de 4000 euro per persoon voor een rondreis met overnachtingen in hotels (behalve tijdens een kampeersafari waar je in een swag of tent slaapt) inclusief vluchten. Wij kozen er voor om niet met een camper te gaan, moest je dit wel doen, drukt dit wellicht de prijs.




Charlotte
14-11-2015
 Meld misbruik6-1-2015 19:39:14

Hallo Eline,

Bedankt voor je reactie! Ik ga ook eens horen bij Aussietours. Veel plezier op reis en je mag erna altijd laten weten hoe het was! Groetjes



Karolien
12-6-2015
 Meld misbruik7-1-2015 19:46:23

Wij hebben via dezelfde reisorganisatie onze huwelijksreis geboekt naar Zanzibar (de Afrikaanse afdeling heet uiteraard niet Aussietours, maar Africatours), ze leveren inderdaad uitstekend werk!

Wij hebben destijds wel alles zelf geregeld, maar ik kan me inbeelden dat je dat voor een huwelijksreis misschien niet wil doen.

Ik kan eveneens Frasier Island aanraden (en als je kunt, doe dan de vlucht boven het eiland!). Andere toppers zijn:
- zeiltocht naar de Whitsunday Islands (vanuit Airlie Beach)
- snorkelen of duiken in de Great Barrier Reef (best vanuit Cairns)
- Sydney & de Blue Mountains
- Melbourne & de Great Ocean Road
- Tasmanië (als je tijd over hebt)

Een klassieker is ook Ayers Rock, maar dat hebben wij niet gedaan, want dat vonden we wat overroepen (lees: tourist trap).

Succes ermee!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums