Nu Online
Momenteel zijn er 41 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gemeentehuis

  29-1-2007 13:48:50
hey, wij trouwen binnen 6 maand, dus vanaf nu kunnen we naar de gemeente om alles laten vast te leggen. Maar weet er iemand of we iets moeten meenemen van papieren? (trouwboekjes van de ouders ofzo)
Groetjes
Mieke

Mieke
28-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 720


Klaartje
28-7-2007
 Meld misbruik29-1-2007 13:52:16

Dag Mieke,

het is best dat je even naar de burgerlijke stand van je gemeente belt om te vragen wat je moet meehebben. Ik heb dit gedaan, zij hebben de huwelijksaangifte en zo doorgemaild, zodat we deze enkel nog moesten invullen en afgeven. Wij moeten enkel onze identiteitskaarten meehebben en 20 euro voor ons trouwboekje.

Pas als jij of je verloofde uit het buitenland komt, moet je andere papieren halen en in orde brengen. Dit kan je allemaal op de burgerlijke stand van jouw gemeente vinden.

groetjes,

Klaartje
28/7/2007



Marijke
4-8-2007
 Meld misbruik29-1-2007 13:53:01

als je beiden geboren bent en nog steeds woont in de gemeente waar je zal trouwen heb je enkel je identiteitskaart nodig. dat was bij ons toch zo. normaal gezien kan je op de website van je gemeente-burgerlijke stand wel terugvinden wat je moet meebrengen. want het kan altijd verschillen van gemeente tot gemeente, zoals de kosten (bij ons 17euro voor trouwboekje + 125 euro zaterdagtax) bij ons was het nogelijk om te betalen met bankcontact, maar weet niet of dit overal mogelijk is natuurlijk...
veel succes verder!!!
Marijke
04.08.2007



Mieke
28-7-2007
 Meld misbruik29-1-2007 14:02:12

bedankt voor de zeer snelle reacties!
Wij wonen nu in merchtem maar zijn beiden afkomstig van een andere gemeente. Maar ik zal voor de zekerheid eens bellen naar de gemeente, want op hun site staat niets.

ps:klaartje wij trouwen ook 28/07/07

groetjes Mieke



Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik29-1-2007 14:21:11

Hey,

Ik ben dag op dag 6 maand op voorhand gegaan om onze datum en het uur vast te leggen.
Mijn verloofde komt ook uit een andere gemeente, maar op het gemeentehuis zoeken ze alles zelf op. Die dag hadden we niets bij.

Ze hadden toen gezegd dat ze een brief zouden opsturen waarmee we dan moesten terug komen. Daar stond gewoon op dat we die dag wouden trouwen.
We hadden de eerste keer wel een formulier meegekregen waar de gegevens van de getuigen moesten opkomen.
Vorige week zijn we dan met dat formulier en het geld (en identiteitskaart) naar de gemeente gegaan.

Een tweetal weken voor de trouw moeten we nog eens terug gaan om nog eens iets te gaan tekenen.

Groetjes, Sissi



Eva
26-5-2007
 Meld misbruik29-1-2007 15:09:26

Hi Mieke,

Bij ons ging het er heel makkelijk aan toe. WIj zijn naar het gemeentehuis gegaan met onze identiteitskaarten, hebben dan inderdaad een papier moeteninvullen met onze gegevens + die van de getuigen, en dan terug vertrokken.. de gemeente regelt nu alles, wat wil zeggen dat we niets hebben moeten meenemen. twee weken later telefoon gekregen dat alles klaar was om te gaan tekenen en dat we 15€ moesten meebrengen voor het trouwboekje.. en dat was alles.. supersimpel dus (en ik woon ookniet meer in mijn geboortestad)

Veel geluk!
Groetjes
Eva
26/05/07


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...