Nu Online
Momenteel zijn er 182 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nog 211 dagen en wat een stress

  27-11-2014 16:18:20

Hallo allemaal,

Geen idee hoe het komt, maar ik heb plots een enorme stress-aanval. Er moet zoveel geregeld worden en er komt zoveel bij kijken dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat ik voorlopig al heb:

Zaal receptie + avondfeest (met eten bij, nog geen DJ)

Kerk ligt vast

Gemeentehuis is in "optie" (officieel kan pas geboekt worden 6m op voorhand)

Trouwkleed (nog niets accessoires of schoenen)


Verder niets... Ik zou alles erop en eraan willen (koets, busje voor de suite, leuk thema, mooie uitnodigingen, super DJ en prachtige foto's) maar het budget maak ik me echt zorgen over... Alles wat leuk is heeft zijn prijs en dat zorgt echt voor veel stress. Ik weet zelfs nog niet wie uit te nodigen (mijn verloofde en ik allebei zeer grote familie en zeer verschillende vriendengroepen van de sport, van school, van het werk,...) dat ik ook daar moeilijk in zal kunnen schrappen.

Wat is nu het dringendste? Fotograaf? DJ? Kapper/Make-up? Vervoer? Uitnodigingen (save the date's),...


Help :-)


Charlotte
27-6-2015
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1178


Nel
13-9-2014
 Meld misbruik27-11-2014 16:45:59

Eerst fotograag en dj, zou ik zeggen. Je hebt echt nog genoeg tijd hoor, geen stress. Zoek misschien een concept waarbij je toch veel mensen kan uitnodigen zonder dat ze allemaal moeten blijven eten (receptie, avondfeest met hapjes/dessertjes voor de nakomers). Verder hoeft decoratie en drukwerk niet zo heel duur te zijn.
Kiezen waar je geld aan wilt geven en waaraan niet of een pak minder. Zo hadden wij geen auto's gehuurd, omdat we dat minder belangrijk vonden.



Debby
20-6-2015
 Meld misbruik27-11-2014 17:48:06

Wij trouwen een week eerder dan jullie en hebben nog niet zo veel meer geregeld, geen reden tot paniek dus ;) We hebben wel al veel ideeën over het thema, decoratie, uitnodigingen, de gastenlijst, etc., dus misschien moeten jullie eerst ook eens een avondje samen zitten en brainstormen wat jullie precies willen en dan kunnen jullie concreet beginnen regelen.

Wat wij wel al extra hebben vastgelegd zijn de DJ (+ licht en geluid als dit niet door de zaal gebeurt) en de fotograaf. Dit zijn toch twee belangrijke aspecten en vaak ook personen die vrij snel volboekt zijn. Maar als je er nu naar begint te zoeken, vind je zeker nog een goede DJ en fotograaf, maar ik zou er wel niet meer te lang mee wachten...

Verder moet je misschien ook al eens denken aan getuigen vragen en de ringen, want dat zie ik ook niet in je lijstje staan? Getuigen vragen is niet zo'n groot karwei, maar is weer iets dat van je lijst geschrapt kan worden en dan kunnen ze beginnen de vrijgezellenfeesten beginnen plannen ;)

Zoals Nel zegt, met een beetje creativiteit en moeite kan je wel wat geld besparen. Zo gaan wij veel van de uitnodigingen, decoratie, etc. zelf proberen doen. Op de ringen en de fotograaf wilden we dan weer minder besparen omdat deze de enige dingen zijn die je nog behoudt na de trouwdag zelf.

Succes ermee!





Marc

 Meld misbruik27-11-2014 18:23:37

Beste Charlotte,

moest je interesse hebben,
neem zeker een kijkje op www.m-pictures.be of www.facebook.com/photographympictures en laat je overtuigen door de beelden.
heel het jaar door mooie kortingen, en u ontvangt altijd alle foto's in hoge resolutie op dvd, zonder logo of watermerk.
Prijslijst is terug te vinden op mijn website.
Wenst u meer info of een vrijblijvende offerte?
Aarzel dan niet om te mailen naar info@m-pictures.be , en u ontvangt binnen de 24 uren antwoord
succes met de verdere voorbereidingen,
mvg, Marc



Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik27-11-2014 20:08:50

hey Charlotte

bij ons is geregeld: zaal+dj voor de menu moeten we rond januari naar zaal gaan

limo's

kerk+ orgelist

bruidskleding+ accessoires

fotograaf

stadhuis is gereserveerd maar net zoals bij jullie kan vastleggen maar pas 6maand op voorhand

ook nog heel wat te doen,maar no stress komt wel goed, 1van dezer dagen moet ik wel eens tot bij pastoor gaan om achter wat misboekjes te gaan om wat inspiratie op te doen, deze is bij mij ver te zoeken




Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik27-11-2014 20:12:20

oja was ik nog vergeten te zeggen, nu zaterdag hebben we een afspraak bij fede di oro voor onze trouwringen

grtjes sofie




Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik27-11-2014 20:14:31

Vervoer, DJ en fotograaf.

Daarna make-up & haar en dan pas de rest...
Zet je er gewoon een volledig dagje aan: volle bak offertes sturen en je hebt al heel wat werk verricht hoor! :-)



lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik28-11-2014 9:12:27

Charlotte,


Bij deze weten we wie allemaal in dezelfde periode trouwt dus dit was meer dan een goede post!! :-) Ik begrijp u plotse stress momentje heel goed wij zijn verloofd sinds juni en trouwen volgend jaar juni en ik dacht ook ... t goh nog een jaar k zal mij daar nu nog niet te veel mee bezighouden. maar dan kom je hier op het forum , zie je mensen met een latere trouwdatum dan jezelf en zie je ook dat die al veeeeel meer geregeld hebben en dan slaat de stress een beetje toe. Weet dat dit overgaat :-) ik heb ook al twee van die stress momentjes achter de rug . plots lijkt het of je er helemaal niet zal geraken maar geloof me alles zal wel goed komen. vergelijk goed alle prijzen en leg enkel hetgeen vast bij mensen waar de kans erin zit dat ze rap volgeboekt zijn zoals een fotograaf. Wat zeker niet onbelangrijk is ... kom af en toe hier eens piepen ik geloof dat we hier allemaal met dezelfde reden zijn en daarom denk ik bij een stressmomentje altijd dat dit forum me wel ffkes zal kalmeren , is meestal ook het geval. Durf hulp te vragen als je even door het bos de bomen niet meer ziet en het zal in juni 2015 ongetwijfeld een fantastische dag worden!!! Aan iedereen veel succes bij de planning !!!! En ik ben ervan overtuigd dat we elkaar hier wel nog zullen tegenkomen :-) :-)




jessica
27-6-2015
 Meld misbruik28-11-2014 10:12:43

Ik denk dat je al goed op weg bent. No worries!

Enkel fotograaf en DJ zijn wel nog belangrijk..

Ik heb:

- zaal

- DJ

- Fotograaf & videograaf

- Vervoer

-Ceremoniemeester

- De Jurk!

- Ringen (Perle D'amour = ECHTE aanrader!)

- Kerk

- Zangeres kerk & receptie

- Huwelijksreis

- bedankjes

en ben volop bezig met de bloemen en uitnodigingen/save the date. In januari begin ik aan men misboekje.

Veel succes iedereen!

Jessica





Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik28-11-2014 16:41:56

Ik denk dat je met je vervoer toch ook niet te lang meer mag wachten. Toen wij ons bus boekten kwamen er aantal mensen langs met data in mei/juni/juli en deze waren bij allemaal volzet.

Zoals reeds gezegd: asap to do: Dj, Fotograaf en Vervoer


Grtjs


PS. Vergeet niet te genieten!!




Nele

 Meld misbruik30-11-2014 13:53:02

Als weddingplanner zou ik als eerste die Dj en die fotograaf van je boeken, want die zijn vaak al een jaar op voorhand volzet. Als je wil, kan ik je adviseren. Ik doe mezelf nl. cadeau aan een paar bruidskoppels, omdat ik in opstart bent. In de loop van volgende week komt op www.mintandmemories.be een blogpost over deze winactie.
Hou m in t oog en wie weet win je wel een weddingplanner van A tot Z of één van de weddingconsultaties !

PS maak een goed overzicht van wat je nog denkt nodig te hebben en hou je budget goed in de gaten. Ben je hiermee als eerste begonnen of is dit nog al rond? Eigenlijk nog belangrijker dan je leveranciers op tijd te vinden !

Veel succes Nele



Marc
20-11-2015
 Meld misbruik4-12-2014 22:17:26

Op internet kan je heel wat gedetailleerde planningen terugvinden met wat je wanneer moet doen van to do's te regelen van 12 maanden voor het huwelijk - 6 maanden - 4 maanden - 3 maanden - 2 maanden - ...

En hoe wij een budget opstellen is eerst kijken wat wij belangrijk vinden op onze huwelijksdag. Het belangrijkste krijgt dan het grootste budget. Op deze manier slaag ik er perfect in om mijn budget onder controle te houden.
Ik vind het persoonlijk ook een meerwaarde om dingen zelf te maken of te laten maken door vrienden die belangrijk voor ons zijn. Op deze manier ben ik creatief bezig en kan je je budget ook serieus inbinden. Bijvoorbeeld zal mijn mama de kleedjes maken voor onze bruidsmeisjes, ... maak ik zelf de uitnodigingen, de menukaarten, ...
Veel succes nog



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik28-1-2015 8:53:28

Geen stress ook al is dat niet gemakkelijk. Ik ben nu een maand verloofd en ik heb al
mijn kleed
onze zaal
gemeentehuis
mijn kapster
mijn uitnodigingen
mijn eten
onze dj
mijn juwelen
vervoer hebben we misschien een witte porch en hebben we die niet trouw ik gewoon in een wagen. Die van mij wil een koets maar daar ben ik niet zo voor te vinden. Wat wij nog moeten doen is onze kindjes kleden, zijn pak en mijn bruidsboeket en onze ringen en dan de kleine dingen voor onze zaal maar ik hou alles bij in een draaiboek en dat werkt echt en het Internet afschuimen. Geen stress meid het lukt je. Probeer te genieten van je voorbereidingen doe ik ook.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...