Nu Online
Momenteel zijn er 192 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Grote receptie, klein diner

  24-11-2014 17:45:28
Hallo bruidjes.

Hier ben ik weer met een vraagje.
Mijn ouders kwamen op het idee om een grote receptie te geven (150-200 gasten), dus alle collega's, vrienden, kennissen en een deel familie. Daarna zouden we een diner doen met 28 gasten (ouders, meters&peters en de dichte familie). Mijn vraag was of dit nu niet vreemd was om iedereen terug naar huis te sturen achteraf? Vooral voor de familie dan... We hebben ook geen ruim budget dus alle familie laten eten zou voor ons te duur worden. Zijn er zalen die dit willen doen? Wij hebben al twee zalen bezocht en die hebben liever dat je meer gasten vraagt voor het diner.
Als jullie zalen weten rond regio Brugge, laat maar weten! :-)

Groetjes!

Stephanie
24-6-2016
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1755


Michele
20-6-2015
 Meld misbruik24-11-2014 17:49:29

Ik denk inderdaad dat het niet gemakklijk gaat zijn om een feestzaal te vinden die voor 28 man een diner gaat voorzien en voor 150 man een receptie. Misschien kan je die receptie ergens anders doen en het diner ergens in een tof restaurant?



Stephanie
24-6-2016
 Meld misbruik24-11-2014 17:52:32

Dat was ook ons idee. Ik weet echt geen zaal die dit zal willen doen...



Elke
7-6-2014
 Meld misbruik24-11-2014 17:57:04

Mijn nicht is vorig jaar getrouwd en zij heeft eerst receptie gedaan voor een kleine 60 à 70 man en nadien zijn wij in het restaurant van de feestzaal gaan eten met de dichte familie (14 man).

De trouwbrief was voor iedereen opgesteld omdat de gasten van diner ook op receptie waren maw de trouwbrief ging enkel en alleen over receptie van bv 13uur tot 16uur. En voor degene die nadien gingen mee eten stak er een apart kaartje bij. Samengevat degene die enkel naar receptie moesten komen wisten niet dat er achteraf nog werd gedineerd.

Uiteindelijk was dit een héél goede oplossing die vlekkeloos is verlopen ,wel rekening mee houden dat er tussen receptie en diner toch min half uur zit want er zijn altijd plakkers:-)




NATALIA
18-6-2016
 Meld misbruik24-11-2014 18:05:56

Wij doen net het omgekeerde=
-met 25 man (dichte kring)boottochtje als het goed weer is, ceremonie in de tuin van de zaal, een voorgerecht+hoofdgerecht
-dan een uur receptie (drank+hapjes) met alle gasten, 80man en daarna dessertbuffet/dansfeest.

Mij leek dit ideaal, zo hebben we een intieme ceremonie/dag met onze dichte kring en hebben we een grote groep voor het dansfeest die we niet op tijd moeten weg krijgen :)
Wij hebben een zaal gehuurd+een cateraar gezocht die dit wil doen.
Het lijkt mij dat feestzalen die werken met een menu/all in formule minder geneigd zullen zijn om dit te doen.

Maar het is jouw dag, en als je het liever in jouw volgorde wilt moet je vooral je gedacht doen. Ik raad dan wel aan om idd de receptie en het diner op een andere locatie te doen, en zeker op je uitnodiging het einduur voor de receptie te vermelden (+wat tijd tussen laten in geval het uitloopt, voor je diner/reservatie)



Stephanie
24-6-2016
 Meld misbruik24-11-2014 18:07:11

Dat waren we sowieso al van plan, om met de kaartjes te werken :-) we willen gewoon geen familieruzies veroorzaken. Je kent dat wel... ja, maar die mag eten en wij niet... ;-)



Elke
7-6-2014
 Meld misbruik24-11-2014 18:37:38

Daarmee dat mijn nicht het op deze manier heeft "opgelost". Je zou voor makkelijk te zijn een feestzaal met restaurant aan moeten kunnen vinden zoals zij heeft gedaan. Dan moet er ook niemand in dezelfde ruimte blijven.


Wij zelf hebben een traditioneel trouwfeest gedaan met 85 man om al die familieruzies en andere ruzies met vrienden en kenissen te vermijden. Al wie naar avondfeest kwam was er ook op de receptie. 1 nadeel = om het betaalbaar te houden moet je wel schipperen in je volk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat wij voor 85 man een kleine 8000 euro betaald hebben incl receptie met 6 hapjes, cava en avonddiner met 4 gangendiner en dessertenbuffet + alle dranken in tot 530u




Stephanie
24-6-2016
 Meld misbruik24-11-2014 19:25:28

Danku voor de tips! ;-)



Annelies
27-8-2011
 Meld misbruik24-11-2014 19:59:33

Hallo Stephanie,

Ik zou ook eerder voor het omgekeerde gaan. Eerst een diner met de dichte familie en getuigen en daarna al de rest laten komen voor het dansfeest. Dit geeft extra plezier 's avonds en de kosten blijven ook beperkt.

Groetjes,

Annelies Vandebon
Marrynique
Weddingplanner/ceremoniemeester
marrynique@gmail.com
https://www.facebook.com/pages/Marrynique/1384760091787...



Inge
22-5-2015
 Meld misbruik25-11-2014 13:52:13

Wij houden het 'intiem', ondanks het voorstel van de ouders om een uitgebreide receptie te geven voor 200 man. Familie, vrienden en collega's zijn welkom aan het gemeentehuis om een glaasje te drinken. Feesten doen we met 40 gasten, lekker eten en een optreden.

Er zal wel over gesproken worden onder de tantes, maar beide families zijn zo groot, dat het gewoon niet haalbaar is om iedereen uit te nodigen... Als we ze enkel vragen voor een receptie, volgt er ongetwijfeld ook discussie.



Céline
1-7-2016
 Meld misbruik27-11-2014 14:23:53

Hallo Stephanie,

Ik ben beetje van dezelfde mening als Annelies. Enkele jaren geleden hebben we eenzelfde type receptie bijgewoond. We zijn daarna ook "naar huis gestuurd". Vat dit nu aub niet verkeerd op want ik ga absoluut niet ervan uit dat dit je intentie is :-D maar dat kwam bij ons over als "hallo, geef hier die envelop, drink u ene, eet een mini hapje, en bol het asap af". Vooral het "geef hier die envelop en bol het af"gedeelte zijn bij mij helemaal niet in goede aarde gevallen toen :-D

Wij geven een feest voor 150 personen (die wel blijven eten) en lossen het beetje anders op.
Je zou het kunnen doen zoals Annelies zegt. Geef een diner voor de nabije familie op eventueel een andere locatie. Wij gaan bijvoorbeeld vlak na de trouw met de familie en getuigen een high tea doen en vervolgens naar de zaal voor het diner en feest met al de genodigden. Je kunt dit dus de grote hoop ook gewoon later uit nodigen (bijvoorbeeld diner met familie om 5 uur en vanaf 8 uur gaan jullie naar de zaal en vermeld je ook dit uur op de uitnodigingen) Je kunt dan enkel de drank en eventueel een dessertbuffet te voorzien. Dit bespaart je een gigantische kost en komt bij familie en vrienden veel beter over. Voor een prestatie van 7 uur drank kom je aan een 25 à 30 euro de man.



Stephanie
24-6-2016
 Meld misbruik28-11-2014 20:09:16

Hallo Celine.

Wel, ik heb ook zo dat idee. Heb ook altijd dit gevoel als ik naar een receptie moet. Geef die envelop en vertrek ;-)
Bedankt voor je tip!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info