Nu Online
Momenteel zijn er 222 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

inschatting kostprijs huwelijk

  21-11-2014 14:29:42
wij zijn aan't proberen een schatting te maken van onze kosten en dit is waar we uitkomen. we proberen het nog 5000 euro te doen zakken maar weten niet goed waarop te besparen! hoeveel heeft jullie huwelijk gekost/zal het kosten?

prijs zaal: 2420 euro
kleren bruid en bruidegom, makeup, schoenen: 5000 euro
ceremoniewagens: 1000 euro
alle drukwerk (uitnodigingen, bedankkaartjes, menu, misboekjes..) 1500 euro
ceremoniemeester: 220 euro
zangeres kerk: 350 euro
kerk: 250 euro
gemeentehuis: 25 euro
bloemist: 1000 euro
ringen: 1500 eur0
muziek receptie: 350 euro
dj (verplichting zaal): 800 euro
huwelijkskaars: 50 euro
versiering (gastenboek, kaders tafel, rode loper,...): 1000 euro
receptie: 100 x 20 euro: 2000 euro
avondfeest: 70 x 100 euro: 7000 euro

totaal: ongeveer 28 000 euro!
en wij doen echt niet zot, op de fotograaf na (maar hier zitten ook 4 albums in voor de (schoon)ouders en wijzelf)


Anna
12-11-2016
Meld misbruik



Reacties: 30 | Gelezen: 3199


Céline
1-7-2016
 Meld misbruik21-11-2014 15:12:19

Hoi,

Persoonlijk vind ik dat je een hele dure zaal hebt gekozen :-/ Ik hoop dat hij de moeite waard is!
Wij trouwen op een heel bijzondere locatie (feestzaal binnen in grotten) en het feest inclusief zaal, eten (gedeeltelijk geserveerd, gedeeltelijk buffet) en drank voor 150 personen kost ons ongeveer 9000 euro. Dit is inclusief de aankleding van de zaal met kandelaars, kaarsen, bloemen, gedekte tafels, etc. Inbegrepen is ook het personeel in de zaal, een garderobedame, parkeerwachters, en iemand die ons naar de zaal brengt per treintje (zaal ligt binnenin grotten waardoor het te voet een beetje te ver lopen is).
DJ kost ongeveer 600 extra.
Dat is 3970 euro minder terwijl wij, als ik het goed begrijp, 70 personen meer hebben dan jullie.

Ik vind dat de overige kosten allemaal wel normaal zijn maar als ik de kostprijs van jullie receptie en feest zie, snap ik niet heel goed waarom jullie nog eens 2420 euro extra voor de zaal moeten neertellen Voor dat bedrag zou de zaal inbegrepen moeten zijn. Hier in de buurt heb ik nog nergens een zaal gevonden die zo duur is.
Meeste plaatsten tellen ook geen extra huur wanneer de receptie en het avondfeest zo duur is.

Ik hoop dat het de moeite zal zijn en dat jullie, gezien het bedrag, niet ontgoocheld zullen zijn achteraf!

Groetjes!!



stephanie
20-9-2014
 Meld misbruik21-11-2014 15:41:06

Hoi,
ik denk dat je op de kledij gemakkelijk 1000 euro kan sparen.
Je vind een prachtig kleed voor 2000 euro, een kostuum op maat voor 1000 euro en dan heb je nog 1000 voor schoenen en make-up? en dan zit je bij alles al in de duurdere klasse.

Ook drukwerk lijkt me heel veel. Ik denk dat je zeker met 900 euro kan toekomen. Het valt ook te zien of je je boekjes bij een drukker laat maken dan is het ongeveer 3 euro per boekje, of print je het zelf en laat je het in een copyshop printen en plooien, dan is het 80 cent per boekje.

Net zoals bloemist, een bruisboeket is ongeveer 100 euro en een altaarstuk is ook 100 euro. Ga je dan nog voor 800 euro bloemen in de kerk zetten?

Prijs fotograaf staat er niet bij, maar hier moet je goed vergelijken. Onze fotograaf was 900 euro van 9 uur tot 01 uur. Met 1 grote boek voor ons en 3 kleintjes voor de ouders en alles op usb.




Anna
12-11-2016
 Meld misbruik21-11-2014 15:50:59

lokatie: we hebben offertes van ongeveer 5 zalen gekregen en dit was één van de goedkoopste! misschien wel belangrijk te vermelden dat we in het Brusselse trouwen, waar alles veel duurder lijkt te zijn.
bloemist: er zijn geen bloemen voorzien in de zaal, vandaar we ook nog bloemstukken voor op de tafels dienen de budgetteren.
fotograaf is ongeveer 3000 euro (maar doet ook videografie, loveshoot en dus 4 albums)
kleren kan hopelijk wat af maar we zijn nu aan't proberen om een maximumprijs in te schatten dus we laten het voorlopig op deze schatting staan!



Céline
1-7-2016
 Meld misbruik21-11-2014 16:00:13

In dat geval had ik toch overwogen om net buiten Brussel te trouwen hoor :-)
Ik vind de prijzen hierboven echt om achterover te vallen.
Ik heb ook offertes gevraagd bij 8 zalen.
1 zaal is in België en Nederland behoorlijk bekend om peperduur te zijn aangezien het restaurant een Michelinster heeft en het gaat om een luxehotel en resort. Ook de ligging zelf en de buurt is enorm duur (wij zijn van diezelfde gemeente afkomstig en trouwen ook daar in de buurt).
Maar zelfs dat was nog een pak goedkoper dan wat je hierboven aangeeft.
Wij hadden geen budget vastgelegd en hebben uiteindelijk gewoon gekozen wat wij het mooiste en bijzonderste vonden maar persoonlijk zou ik nooit dergelijke bedragen neertellen :-/ Ik hoop echt dat het in jullie ogen de moeite zal zijn.

Voor dergelijke prijs zou het zonde zijn als er ook maar 1 ding tegenvalt!



Nel
13-9-2014
 Meld misbruik21-11-2014 16:47:59

Volgens mij schat je kledij, drukwerk en versiering erg hoog in. Ook de ringen kunnen best wel wat goedkoper, lijkt me. Zorgvuldig kiezen wat prioriteiten zijn en wat minder belangrijk is heeft bij ons geholpen om het budget op te maken.



Anna
12-11-2016
 Meld misbruik21-11-2014 16:51:47

ja ik hoop op de ringen ook te kunnen besparen maar ik heb zelf een heel mooie verlovingsring van mijn verloofde gekregen dus ik ga nu niet eisen dat we besparen op de ringen ;)
versiring en drukwerk heb ik nog geen offertes van, het geeft moed te horen dat dit wrs te hoog geschat is!



brenda
7-7-2014
 Meld misbruik21-11-2014 17:06:18

Kleding, drukwerk en avondfeest zijn echt wel ruim gebudgetteerd. Het is natuurlijk wat je zelf verwacht en wilt. Ons totale huwelijk heeft ons nog geen 7000 euro gekost!



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik21-11-2014 17:10:43

Ik zou toch echt wel zakken qua prijs in kleding, drukwerk, minder bloemen laten aanrukken en onderhandelen of de muziek niet goedkoper kan (350 euro voor wat muziek bij een receptie???).
Daarnaast zou ik ook es rondhoren bij familie en vrienden of niemand voor vervoer kan zorgen.

Onze fotograaf was een hobbyfotografe (een vriendin van een tante) die gratis wou komen trekken. We hebben een bon voor een weekendje weg voor haar gekocht, ze mocht mee aan tafel en de dag na onze trouw had ik alle foto's. Mijn moeder heeft ons boek gemaakt en heeft voor haarzelf en mijn schoonmoeder er gelijk ook één gemaakt.

Ik zou zelf gewoon nooit 25.000 euro of meer kunnen uitgeven aan mijn trouw. 8.000 euro was bij ons echt wel het allermaximum.
Onze ringen waren 1.700 euro, maar die hopen we dan ook de rest van ons leven te dragen. Daar wou ik dus wel geld in steken.



Céline
1-7-2016
 Meld misbruik21-11-2014 17:13:37

Het drukwerk is idd ook behoorlijk duur maar dat hangt uiteraard af van wat je zelf ook wilt en hoe luxueus je het wilt maken :-)
Ga bij een paar drukkers langs en vergelijk wat de verschillende mogelijkheden zijn.
Voor de kleding ga ik eerlijk gezegd ook rond hetzelfde zitten maar mijn kleed is redelijk duur. Alleen voor mij kom ik op een totaal van rond de 3500 euro uit. Dat is ook natuurlijk wat je zelf een beetje wilt.
DJ is ook wel duur. Hebben jullie daar ook een foto reportage bij?





Anna
12-11-2016
 Meld misbruik21-11-2014 17:24:30

Dj is zo duur omdat we het materiaal nog apart dienen te huren bij de lokatie en dan natuurlijk de dj zelf. daar valt dus niks aan te doen...
als we op 25.000 euro kunnen afklokken, zullen we tevreden zijn, minder dan dat gaat het toch niet worden vrees ik. gelukkig is het nog twee jaar ;)!



Anna
12-11-2016
 Meld misbruik21-11-2014 17:25:35

ahja muziek receptie, daar hebben we nog geen offertes van, we willen graag een kleinschalig instrumentaal bandje (2 of 3 personen), omdat we de receptiegasten niet het gevoel willen geven "minder" te zijn:)



Céline
1-7-2016
 Meld misbruik21-11-2014 17:31:51

Voor 1,5 uur moet je tellen op een 800 à 900 euro voor een orkestje. :-)
Wat je ook kunt doen is eens bespreken met de zaal als ze daar een alternatief op bieden. Sommige zalen kunnen ook zachte achtergrondmuziek spelen bij de aankomst van de eerste gasten voor de receptie. Dat is minder indrukwekkend maar ook minder kostelijk en er kan in principe niet veel misgaan :-)



Anna
12-11-2016
 Meld misbruik21-11-2014 17:35:21

wij hadden gehoord dat studenten van het conservatorium dat soms graag doen voor een klein prijsje :) maar als het niet voor rond die prijs kan, dan gaan we het niet doen :)



Céline
1-7-2016
 Meld misbruik21-11-2014 17:40:42

Oh dat is mss ook een goed idee. Voor bij ons te komen spelen is conservatorium beetje te ver maar ik zou dat zeker eens bevragen dan. Ik vond dat ook wel prijzig want wij hebben daar ook voor gekeken. Je moet ook nog rekening houden met het feit dat ze ook 1 à 2 pauzes inlassen dus dan zit je ook weet om de 30 à 45 minuten met een gat van 15 à 20 minuten waar je zonder muziek zit.



Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik21-11-2014 17:57:53

Hey Anna, wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje.
Onze zaal (wij zijn van O-Vl) kost evenveel en het is dan ook enkel de zaal. De rest moeten we allemaal zelf doen. Weet je - wij zijn echt zot van onze zaal en zouden niets anders willen dus trek het je aub niet aan wat de reacties ook zijn mbt je keuze. Wij hebben super veel informatie opgezocht omtrent zalen die dan een all-in aanbieden maar niets was echt ons ding. Dus besloten we maar om te gaan voor de dure zaal waar we volledig ons ding kunnen doen :-).

Ik denk dat je kostprijs kleren, drukwerk en bloemen mss wat hoog inschat. Omdat we een vrij kostelijk huwelijk hebben proberen we toch een aantal dingen zelf te doen. Wij kiezen ook niet voor bloemen omdat we dit niet zo graag zien. De middenstukken op tafel zullen bestaan uit ballonnen en kaarsen ... en voornamelijk zelf gemaakt.

Voor je dj zit je bijvoorbeeld wel heel goed. Voor licht en geluid zitten wij ongeveer op 1300€.

Weet je het kost veel geld - bepaal voor jezelf je maximumbudget en probeer er naar te werken. Maar probeer er vooral van te genieten en zonder geldzorgen dingen te organiseren. Heel veel succes!!



Christ

 Meld misbruik21-11-2014 19:57:10

Als je wilt besparen... er vielen mij toch enkele zaken op:

het drukwerk voor 1500 euro? Dat lijkt me zéér veel!

Ook een hele dure dj...maar daar kan je ni op besparen als het verplicht is van de zaal. Ze geven dan meestal een drogreden, maar in werkelijkheid komt het erop neer dat ze er ook een flink pak willen op winnen...

De versiering van 1000 euro kan je wellicht ook toch goedkoper?


Greetz,

Christ




Michele
20-6-2015
 Meld misbruik22-11-2014 13:42:39

Veel drukwerk kan je misschien zelf doen. De prijs voor de bloemen vind ik ook overdreven! Zoek misschien wat meer "hobby" mensen die dat voor een goedkopere prijs willen doen. Zo hebben wij ons vervoer gratis (mustang van een vriend), fotograaf (vriend van mijn schoonbroer), bloemen (buur van mijn schoonzus), ringen (vriend van mijn schoonbroer), schoenen (gratis door kennis eigenaar winkel), ...



Michele
20-6-2015
 Meld misbruik22-11-2014 13:43:09

(niet alles gratis, maar goedkoper)



Els
30-6-2012
 Meld misbruik22-11-2014 20:48:56

lijkt me idd ook dat je op de posten versiering, drukwerk en bloemen heel wat kan besparen. De andere kosten lijken me vrij standaard, als ik zo'n beetje aanvoel wat je juist wil. Sommige zaken kan je ook niet van uit, als de locatie die jullie uitgekozen hebben, echt dé locatie is, dan ga je idd niet voor de helft kunnen doen. Idem als ze je verplichten met een bepaalde DJ te werken en je menu kost ook wat natuurlijk. Zit de drank er al bij (tot einde feest : wordt alles aangerekend of forfait tot een bepaald uur ?)
Maar : soms valt te onderhandelen, niet altijd zomaar standaard de prijzen nemen die ze vooropstellen. Als is het maar hier en daar enkele 100-en euro's, alle kleintjes. Overnachting meegerekend ? En welke "geste" doet de feestzaal naar jullie als bruidskoppel ?
Op ringen zou ik niet besparen, vind je budget niet overdreven daarvoor. Maar het neemt niet weg dat ook daar wat vergelijken je al heel wat kan besparen. Ringen draag je normaalgezien idd je hele leven en zijn naast de foto's het enige dat ook echt blijft.
Totaal kledingbudget : zit daar ook al de kleding van de bruidskindjes bij (als jullie die hebben ?) ? Visagie en kapsel van jou ? (en de suite eventueel ?)
Meestal komt er bovenop het gebudgetteerde toch nog wel een aantal kosten bij waar je op voorhand niet onmiddellijk rekening mee gehouden hebt.

In elk geval : succes bij het rekenwerk, en ook al is het nog heel veraf : geniet van de voorbereidingen en de dag zelf ook natuurlijk !

groetjes




Els
30-6-2012
 Meld misbruik22-11-2014 20:52:29

o ja, nog even dit : als ik je iemand mag aanraden voor tijdens de receptie : Chris Corn http://www.chriscorn.be



Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik22-11-2014 22:49:51

Hallo Anna,


Ik heb nog steeds mijn zeer gedetailleerde kostenraming op de computer staan van ons trouwfeest twee jaar geleden. Als je wil, mail ik die eventjes door.

Groetjes,



Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik24-11-2014 8:10:50

Hallo,

Volgens mij kan je echt op het budget van bloemen besparen! 1000 euro bloemen is wel heel erg veel. Door de keuze van soort bloem en bloemist te maken denk ik dat je veel kan besparen!

Succes nog!



Anna
12-11-2016
 Meld misbruik24-11-2014 13:13:21

Bedankt voor de tips en reacties iedereen!
Katrien, dat zou fantastisch zijn! Mijn email adres is annavangastel22@gmail.com



lien
18-10-2014
 Meld misbruik24-11-2014 14:20:23

Wij zijn ook getrouwd in het Brusselse en ik kan je een goede bloemist aanbevelen. Niet te duur en mooie dingen.
Ringen hebben wij veel goedkoper gehouden, drukwerk ook.




Anna
12-11-2016
 Meld misbruik24-11-2014 16:24:15

hey Lien, je mag bloemist/drukwerk/andere interessante zaken in't Brusselse, zeker doorsturen! Naar annavangastel22@gmail.com
Heel erg bedank!



Elke
7-6-2014
 Meld misbruik24-11-2014 19:11:49

Bij ons kwam zaal met receptie en hapjes + avondfeest met 4 gangendiner en dessertenbuffet + drank tot 5.30u op 8000 euro voor 85 man.

Kleding en make up + haar op een kleine 3500 euro

Vervoer: 540 euro

Trouwringen: 1900 euro

Drukwerk: 450 euro

Gemeentehuis + receptie daar:450 euro

Dj: 350 euro

Bruidsboeket: 150 euro

Als ik dit hier al bij al eens optel verschiet ik er zelf van nl. 15.340 euro :-)




cindy
15-8-2015
 Meld misbruik25-11-2014 19:03:58


Ik heb ook bij verschillende zalen prijs gevraagd en er zijn er veel die zoveel huurprijs vragen hoor. Dit is niet zo vreemd... Wij hadden prijzen van 3500 tot 1500 euro. Céline ik veronderstel dat je De Barrier bedoeld maar die vragen meer als 2400 euro. Ik denkt inderdaad dat je serieus kan besparen op bloemen en drukwerk. Misschien dat er iemand in de vriende/familie kring goed is in bloemstukken maken :) ...

Ik zou voor de receptie gewoon achtergrond muziek nemen.


geniet van de voorbereidingen en de dag zelf ook natuurlijk !



Liesbeth
3-9-2016
 Meld misbruik26-11-2014 13:58:25

Céline, welke zaal in grotten bedoel je? Kan je mij de gegevens hierover geven? Bedankt!
groetjes,
Liesbeth



Céline
1-7-2016
 Meld misbruik27-11-2014 12:35:07

Uiteraard :-)
Grotten van Kanne in Kanne bij Riemst. Dat ligt tegen de Nederlandse en Waalse grens op. Heel mooie zaal en heel speciale omgeving :-)
We zijn daar ook goed onthaald geweest dus de kans is groot dat we het feest daar zullen doen. We moeten gewoon de exacte datum prikken. Dat wordt volgende week hopelijk beslist met de pastoor en dan zijn we definitief vertrokken :-)
Wij zijn van Lanaken dus voor ons is dat ook lekker dichtbij. ;-)

Nee hoor Cindy. Ik bedoelde la Butte aux Bois in Lanaken bij Maastricht. Die vragen zelfs geen supplement voor de huur van de zaal en voor de bediening. Dat zit inbegrepen in de prijs van het eten en de consumptie + zaal is volledig aangekleed. Luxe resort en La Source (restaurant dat erbij hoort) heeft 1 ster en hun terras is pas verkozen tot mooiste terras van België. Ik was aangenaam verrast door hun prijzen. Zeker in vergelijking met wat Anna gaat moeten betalen.



Nele

 Meld misbruik30-11-2014 14:02:21

Als u uw budget naar info@mintandmemories stuurt, bereken ik gratis voor uw budget en beantwoord een aantal budgetgerelateerde vragen.

Wees welkom op www.mintandmemories.be !
Mvg. Nele


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...