Nu Online
Momenteel zijn er 188 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ervaringen huwelijksreis

  14-11-2014 9:26:39
Beste mede bruidjes,

mijn verloofde en ik zijn gisteren de reisboeken gaan uithalen op het reisbureau met allerlei verschillende bestemmingen.

Wij gaan een weekje weg (zonder onze drie kids) en willen hier echt het allermeeste uithalen - alleen op vakantie gaan is nu iets wat wij eenmalig gaan doen. De volgende vakantie is het weer helemaal in familiesfeer en terug korter bij huis.

We zijn dus echt op zoek naar iets ultra romantisch (ook echt een hotel adults only).
Voor we ouders werden, zijn we naar de Dominicaanse geweest en dit was super!
Maar de reisagent had hierbij als bemerking dat je daar nog altijd met heel veel volk zit op de stranden en niet zo het koppel gevoel hebt.
En de hotels doen weinig promotie naar Honeymoon acties.

Nu werd ons Mauritius aangeraden of de Malediven - hier vinden we hotels met aantrekkelijke acties (bruid gratis of aan de helft van de prijs).
Maar mijn verloofde heeft wat bang dat dit afgelegen gaat zijn - hij wilt niet de gehele week aan het strand liggen maar ook wat activiteiten doen of iets bezichtigen.

Dus daarmee mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze specifieke landen? Of een andere bestemming waar haar huwelijksreis super is meegevallen?

Groetjes

Kelly
11-7-2015
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1429


Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik14-11-2014 10:54:52

Dag Kelly,

Wij zijn naar de Malediven geweest vorig jaar. Het is daar inderdaad prachtig, maar eerlijk? Ik zou het niet uithouden in zo een resort! Wij hebben toen een duikcruise gedaan en hebben een week op een boot verbleven. Dit was super. Je ziet de eilanden en je blijft in beweging.
De resorts die we gezien hebben zijn prachtig en zoals "in de boekskes", maar de eilanden liggen ver van elkaar dus je kan niet zeggen: ik ga vandaag eens naar het buureiland of naar de hoofdstad Male (tenzij je het watervliegtuig zou nemen, maar dat heeft natuurlijk wel zijn prijskaartje).
Dus, afhankelijk van wat jullie willen doen is dit wel of niet een goede keuze. Verwennerij, rust en een mooie oase van luxe heb je daar in elk geval zeker!

Succes!



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik14-11-2014 11:15:11

De Malediven zijn zeker mooi, maar je zit er eigenlijk gevangen met een immense zee rondom je.
mvg



Kelly
11-7-2015
 Meld misbruik14-11-2014 11:19:16

merci alvast bedankt voor deze reacties.

Dat is zo'n beetje waar mijn verloofde bang voor heeft - dat er buiten je resort en eiland niets te beleven is. En ondanks dat we willen luieren en genieten, willen we dit ook niet een week aan een stuk doen.
Dominicaanse daartegen gaf wel de mogelijkheid tot uitstappen of duikexcursies...




jessica
27-6-2015
 Meld misbruik14-11-2014 14:07:31

Mauritius is schitterend.

Ben er zelf al eens geweest en ga er in februari terug op reis. In Mauritius kan je perfect uit je resort gaan wat je in de Dominicaanse veel minder kan. Je kan naar Grand Baie gaan stadscentrum (shoppen), natuuruitstap doen, zeilboot varen,...

zeker een aanrader.

Malediven heb je 1 resort per eiland dus daar heb je inderdaad niets te doen plus het weer is niet goed in jouw periode.

Voor Mauritius of de Seychellen is het ook niet het beste seizoen maar zeker nog goed weer met heel af en toe een stortbui maar meestal kan je gewoon blijven liggen omdat het warm genoeg is. In vergelijking met de Dominicaanse is dit ook een veel romantische setting. Wil je echt veel kunnen doen dan moet je misschien opteren om naar Bali/Indonesië te gaan.

Wij gaan naar Frans Polynesie.. schijnt ook mooi te zijn. Misschien is dat ook een optie?

Succes!




Kelly
11-7-2015
 Meld misbruik14-11-2014 18:02:47

Merci jessica, ga ik zeker eens googlen

Collega's gaven ook Curacao of aruba als tip....




Jolande
22-5-2015
 Meld misbruik14-11-2014 19:33:32

Ik heb ook voor dezelfde landen gekeken. Enkel een resort en de hele vakantie op het strand liggen is niets voor ons. Wij hebben een reis naar curacao geboekt. Je hebt en hele mooie stranden en er is heel veel te zien/doen. Lijkt me een toffe combi!



evelien
9-5-2015
 Meld misbruik15-11-2014 9:42:51

Wij willen ook voor onze huwelijksreis eens iets speciaals. Wij zijn helemaal geen type om een week aan het strand te liggen. Via het reisbureau hadden we eerst offertes gevraagd voor Curaçao, die mevrouw wist ons te vertellen dat er daar niet zo heel veel te zien is in vergelijking met Mauritius. Qua prijs is dit ook interessanter aangezien je inderdaad kortingen krijgt als bruid en romantisch diner enzo... Wij zijn bijna zeker dat we naar Mauritius gaan.



Wendy
13-6-2015
 Meld misbruik16-11-2014 16:16:23

Dominicaanse kan je echt amper uit je resort wegens criminaliteit. Of ja, toch 10 jaar terug werd ons dat afgeraden.



Céline
9-5-2015
 Meld misbruik16-11-2014 19:19:06

Wij waren ook op zoek naar een rustige, romantische bestemming wqar voldoende te doen is en zonder toeristenmassa... uiteindelijk zijn we voor de azoren gegaan!



He
1-8-2015
 Meld misbruik12-2-2015 17:35:48

Wij hebben geboekt om naar Jamaica te gaan.
Super adults only hotel All inclusive, met leuke voordelen als jonggehuwden.
Secrets wild orchid in montego bay noemt het.
Ik kijk al uit naar onze reis!
Ik ben al in Jamaica geweest en hier is wel best wat te doen als excursie !


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums