Nu Online
Momenteel zijn er 161 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gescheiden ouders

27-1-2007 11:59:53
Hoi,
mijn ouders zijn 2jaar geleden gescheiden. Mijn pa had al snel een nieuwe vriendin en mijn mama nu ook ondertussen. Het ligt mijn pa zwaar op zijn maag dat we trouwen, want hij wil niet met een ceremoniebus mee, wil niet aan de eretafel,...
Ik begrijp hem ergens voor een stuk, maar eigenlijk is hij wel egoistisch.
Ik zie het ook niet echt zitten om een eretafel te doen met ouders, schoonouders,...
Hoe zouden jullie dit oplossen? Ik had al gedacht om ons bij de vrienden te zetten ( da's dan de eretafel ) en de familie wat mengen. Maar hoe, hé??? Ppffff, gescheiden ouders maakt het er niet makkelijker op...
Groetjes, Nanouchka

Nanouchka
3-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 454

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik27-1-2007 12:03:13

hallo, mijn ouders zijn ook gescheiden. Wij lossen het op door met onze getuigen en een paar vrienden aan een tafel te zitten, mijn pa zit bij zijn familie en mijn ma bij de hare. We willen ook onze vrienden dicht bij ons hebben, maar gaan wel vragen om na ons de tafel van onze ouders te bedienen (dus het is niet zo dat wie dichter bij ons zit, eerder zal bediend worden). Verder werken wij ook niet met een suite maar gaan wij de mensen begroeten aan de ingang van de kerk. De gasten verwelkomen doen we wel op de traditionele manier. Ik vind dat ouders zoiets wel over moeten hebben voor hun kind die dag en hun eigen ideeën en teleurstellingen op de achtergrond moeten laten. Veel courage ermee!

Nanouchka
3-5-2008
 Meld misbruik27-1-2007 12:10:45

Hey Caroline,
mercie voor je berichtje!
Niet gemakkelijk, hé!
Groetjes,Nanouchka

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik27-1-2007 21:25:36

Hallo Nanouchka,

Ik begrijp je probleem volledig. Mijn schoonmoeder dreigt er zelf mee niet naar ons huwelijk te komen als mijn schoonvader komt. Ze wil hem zelf niet zien in de kerk. (Mijn schoonouders zijn al meer dan 25jaar gescheiden en hebben elkaar sindsdien niet meer gezien of gehoord, dus we vinden dat ze een beetje overdrijft, het is toch onze dag, dus ze zou zich toch als een volwassen vrouw kunnen gedragen).
Indien alles zal verlopen zoals wij willen (dat is dus dat mijn beide schoonouders op het huwelijk aanwezig zullen zijn) zal mijn schoonmoeder bij ons aan de eretafel zitten samen met onze getuigen en mijn ouders. Mijn schoonvader met zijn nieuwe vrouw zullen aan een andere tafel zitten.
Wat wij ook al regelmatig hebben gezien op huwelijken is dat de ouders bij hun vrienden aan tafel zitten en dat de beste vrienden van het bruidspaar mee aan de eretafel zitten.
Nog veel succes en ik hoop dat alles goed loopt op jullie huwelijksdag!
Groetjes,
Véro

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...