Nu Online
Momenteel zijn er 115 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen voor de kerk

  26-10-2014 8:21:04
hoe regel je het huwelijk voor de kerk en welk kostenplaatje heeft het ?

stefanie
17-4-2015
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 966


Isabelle
18-4-2015
 Meld misbruik26-10-2014 10:02:29

Hallo Stefanie.

Wij hebben eerst de diaken van onze parochie aangesproken en hij regelt dat we op die datum kunnen trouwen in de kerk. Dan begint natuurlijk pas. Jullie pastoor of diaken zal je dan wel zeggen wat er allemaal moet gebeuren. Het kostenplaatje hangt ook af denk ik van waar je woont. Maar vraag hem dat gerust eens. Ik weet dat we eens een avondje moeten samenkomen om te zien hoe wij het huwelijk zien en om een paar vraagjes te beantwoorden. Veel hangt natuurlijk af van je pastoor of diaken hoe streng hij tgov de kerk is. Maar daar ga je nogal snel achterkomen bij een eerste gesprek. Vraag zeker of julie zelf een misboekje mogen opstellen als jullie kiezen voor een kerkelijk huwelijk. Zo heb je zeker toch nog een beetje controle over jullie misviering.

Groetjes,

Isabelle



Kathelijne
11-10-2014
 Meld misbruik26-10-2014 10:16:04

Wij hebben eerst gevraagd aan de priester waar we wonen of we in mijn geboortedorp mochten trouwen. Na de goedkeuring hebben we contact opgenomen met de andere priester, om een afspraak vast te leggen. We zijn in totaal 2 maal bij de priester geweest, eerste keer een kennismakingsgesprek, de tweede keer voor de ondertrouw. Een kerkelijk huwelijk in België kost 250 euro, ongeacht in welke gemeente het plaatsvindt. Ik heb persoonlijk heel veel gehad aan http://www.misboekjemaken.be/ . Er staat niet alleen veel in over het misboekje zelf, maar ook over de praktische zaken van het kerkelijk huwelijk.



Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik26-10-2014 20:15:26

Ik heb gebeld naar onze pastoor, (nummer opgezocht via internet)
En die stelde voor om eens bij hem langs te komen. Daar vertelde hij dat onze datum nog vrij was en mochten we zelf het uur kiezen. Bij ons kost dit 300€ 100 kerk fabriek, 100€ pastoor 100€ orgelist nu rond december hebben we terug een afspraak,en krijgen we misboekjes mee om ideeën op te doen
Grtjes Sofie



Els
30-9-2014
 Meld misbruik3-11-2014 19:45:04

Beste,

Wij hebben een jaar op voorhand een afspraak gemaakt met onze pastoor.
Dit was een kennismakingsgesprek waarin hij onze gegevens noteerde en onze papieren opvroeg ivm ons doospel etc.
Hij legde ook de datum en het uur vast.

Nadien hebben wij één maand voor ons huwelijk nog eens een gesprek gehad met de pastoor, de ondertrouw gedaan en het misboekje getoond.

Bij ons kostte het huwelijk in de kerk €250.

Groetjes
Els


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...