Terug naar overzicht
Dag sheron,Ikzelf ben op 9 september in Leuven getrouwd.Wat die receptie betreft, daar vrees ik een beetje voor. Je trouwt nu niet echt op een drukke datum denk ik maar normaal gezien is het in Leuven "bandwerk". Elk kwartier is er een nieuw koppel en de dienst zelf duurt amper 6 minuten (mijn familie heeft het getimed). Het is binnen en buiten dus. Desondanks vond ik het een mooie dienst. De speech van de schepen was niet zomaar uit het huwelijksboekje voorgelezen maar ze gaf er een persoonlijke toets aan en de trouwzaal is echt prachtig (maar wel redelijk klein, dus veel volk kan er niet zitten)Wat wij hebben gedaan is in het Klein Tafel Rond vlak voor het stadhuis een soort van broodjesbar gegeven. Die mensen van die taverne/café hebben dat heel goed gedaan. De tafel stond gedekt en er waren pistolets en beleg voorzien. Iedereen die naar het stadhuis gekomen is was uitgenodigd. Het was heel gezellig en zo hadden we dan toch iets te eten tussen wet en kerk (was nl. minstens een halfuurtje rijden). Misschien dat die een receptie doen ook, je moet maar eens vragen.Wat de prijs voor trouwen in Leuven betreft. Wij hebben enkel ons trouwboekje moeten betalen. Dit was zo'n 25 euro dacht ik. Ik viel wel bijna van mijn stoel als ik de bedragen uit sommige andere gemeenten hoor (400 euro enzo)Hopelijk heb ik je wat verder geholpen.Heidi09-09-06
Hallo,Wij trouwen in Leuven op 07/07/07.De kosten waren € 18 voor het trouwboekje en dat is het.Een receptie is niet mogelijk. Dit staat ook op de website www.leuven.be Groetjes,Hannah
Oh btw, in Leuven kan je ten vroegste je datum gaan vastleggen 6 maanden en 2 weken op voorhand.
Hey,ook wij trouwen in Leuven en wel op 8 september. Ik volg dit onderwerp dus graag!Hannah, aangezien jij op een populaire datum trouwt en het blijkbaar al vastligt, hoe is dat gaan vastleggen verlopen? Ik lees overal dat het een stormloop is en dat je zelfs moet aanschuiven vóór de burgerlijke stand opent, om toch maar eerste te zijn (aangezien enkel de eersten hun uur mogen kiezen). Klopt dit?groetjes,Astrid08.09.2007
Beste Heidi,Heb Je misschien foto's van in het stadhuis? Mijn email: sheronneke@hotmail.comWij gaan erna trouwens ineens eten met de dichte familie, ken je misschien een goede restaurant om met 14 man een beetje afgezonderd een receptie te houden en daarna goed te eten? Ik dacht zo aan Mykene of zo, of misschien de adelijke belofte, maar ik ben daar nog niet geweest...Groetjes,Sheron
Wel, wij konden niet op de 27ste december gaan, dde dag wanneer je het kon vastleggen. Want wij zaten in Engeland bij mijn toekomstige schoonfamilie.Wij zijn dan op 4 januari geweest, en konden nog kiezen tussen 11u15 en 13u30. Wij zijn 's avonds gegaan en bijna niet moeten aanschuiven. Het is dan 11u15 geworden, en we trouwen om 14u voor de kerk, dus perfecte timing.Als er heel veel mensen zijn, dan nemen ze meer uren, ofwel gaan ze naar voren voor 11u ofwel naar achter na 13u.
Hoi,wij trouwen ook in Leuven: op 14 juni 2008. Ik vind het wel een beetje ambetant dat je het uur niet vroeger kan vastleggen. Hoe laat leggen jullie de kerk vast? Gokken jullie dat jullie rond een bepaald uur kunnen trouwen om zo de kerk of lunch (nog) te laten aansluiten? Of plannen jullie de kerk dan maar voor de zekerheid pas na 14h?Groetjes!PS Meer ervaringen over hoe het 'vastleggen van de datum' verloopt zijn nog welkom!
Hey Hannah, bedankt! Ik maak mij al minder druk door je berichtje, hopelijk kunnen wij ook een goed uur te pakken krijgen!Marie, wij hebben voorlopig met onze priester afgesproken dat we om 14u trouwen. Hopelijk kunnen we dit nog vervroegen naar 13u30, als het uur van het stadhuis wat meevalt. Ik zou het probleem ook uitleggen aan jullie priester, uiteindelijk kan je 6 maand voor jullie trouw nog gemakkelijk met het uur voor de kerk schuiven.Astrid08.09.2007