Nu Online
Momenteel zijn er 196 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwthema's

  15-10-2014 21:15:13

Dag allemaal,

Omdat wij zelf 'in thema' trouwen vroeg ik me af of jullie ook kizen voor een thema. En waarom kiezen jullie wel (of niet) voor een thema?

Zelf zijn we gegaan voor het iers/schotse thema. We hebben elkaar leren kennen dankzij een evenement met schotse activiteiten. Bovendien is de lokale Ierse pub onze favoriete plaats om iets te gaan drinken. We zijn ook samen op vakantie geweest in Ierland en Schotland, en de natuur en cultuur hebben een enorme indruk nagelaten op ons. Bij ons is de keuze voor ons thema dus héél duidelijk.

En nu is't aan jullie, ik ben benieuwd! :)



Annelies
13-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 2419


Inge
22-8-2015
 Meld misbruik16-10-2014 8:08:09

Wat een leuke topic, ik ben ook wel eens benieuwd naar de thema's van anderen :)

Wij gaan alles wat retro doen. Ons thema is ook niet zomaar random gekozen. We hebben zelf een oude Vespa van 1966, en zien heel graag oldtimers.
Ik ben nog volop bezig met de uitwerking van ons thema, maar wat ik wel al kan zeggen is dat we als decoratie gebruik zullen maken van foto's van onze kinderjaren, die we in warme sepia-kleuren zetten. Ik heb al nog een paar kleine ideetjes, maar ga nog eens goed moeten nadenken wat ik nog allemaal kan doen in dit thema.

Dit brengt mij meteen bij de volgende vraag voor jullie:
Gezien wij in ons retro-thema met sepia kleuren (bruin tinten) werken, dacht mijn hubbie er aan om eventueel een donkerbruin kostuum te kopen. We zijn nog niet gaan kijken om dit te laten maken en hebben nog geen concrete plannen hierover.
Wat vinden jullie van een bruin trouwkostuum?

PS. Annelies, leuk thema! Ik vind het altijd fijn dat een thema ook echt een betekenis heeft voor het koppel ;)



Marie
31-1-2015
 Meld misbruik16-10-2014 8:33:27

Wij hebben iets als romantisch English vintage als thema. De uitnodigingen zijn een soort van theezakjeshouders. En we houden een high tea in domein 't Meersdael, a.k.a. een Engelse cottage. We zijn nog nooit in Engeland geweest, maar zijn beiden gefascineerd door dat land en gaan er waarschijnlijk op onze huwelijksreis wandelen. We hebben nog wel meer plannen om ons thema uit te voeren: snorren op stokjes als naamkaartjes aan tafel, een gastenboek met theepotten ...



Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik16-10-2014 8:44:52

Bij ons is het ook wat Retro-chique (met een vleugje oud-roze ).

We zijn niet gestart met het idee: we gaan voor retro... Maar naargelang de keuzes merkten we dat we gewoon die richting uitgingen.

Ik heb een retro (knielengte) kleed, met oud-roze schoenen, de uitnodigingen zijn ook retro-comic, onze wagen is een rode cabrio-kever, de tafelnummers zijn gekleurde kevers (dus per tafel een kever), ons gastenboek is een oude typmachine met oud roze papier die we dan nadien gaan inbundelen, ...

En ik blijf verder denken voor nog leuke extra's (indien jullie die nog hebben: shoot )




Charlyn
8-3-2014
 Meld misbruik16-10-2014 8:45:40

Hoi.

Wij hadden niet echt een bepaald thema, wel een kleur waarmee we werkten en dit was oranje!
Onze uitnodiging was met oranje letters, alle bloemen waren oranje, de tafelversiering was oranje, etc.
In combinatie met zwart was dit wel mooi.

Inge: mijn man had ook een bruin kostuum aan! Wij hebben dit gehuurd omdat hij dit later toch nog nooit meer zou dragen :) Ook werd dit gecombineerd met een oranje das, dus wel leuk hoor!

Ik volg dit verder omdat ik benieuwd ben naar de thema's van anderen! :)



Lindy
11-6-2016
 Meld misbruik16-10-2014 9:30:14

Hoi,

Wij gaan voor het thema reizen - zee - strand - ... Omdat wij ieder jaar wel een paar keer naar de kust gaan en we graag op vakantie gaan. Het aanzoek was toevallig ook aan zee. We trekken dit thema door in de uitnodigingen, in de ceremonie, in de zaalversiering,... Maar ik heb nog wel wat tijd om dit verder uit te werken en voor de voorbereidingen, want we trouwen pas in juni 2016. :-)



Astrid
18-4-2015
 Meld misbruik16-10-2014 11:30:50

oooh wat een leuke topic

Wij trouwen in de lente dus ons thema is natuur/lente/fris groen. Op onze save the date kaart stond een boom met een hart en onze initialen. Onze uitnodigingen zullen ook groen zijn met vlindertjes en bloemen. De tafelnamen zullen de naam van typische lentebloemen krijgen zoals narcis. Ik zou ook een kleine boom willen maken om de tafel toe te wijzen op een leuke manier maar dit idee moet ik nog uitwerken. Ik heb nog een half jaartje dus elke maand doe ik iets op mijn gemakje




Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik16-10-2014 11:55:46

Ons thema was concert. Onze uitnodigingen waren in de vorm van concerttickets. De gasten kregen allemaal een (copie van een echt) concertticket als tafelaanduiding. Ze werden met een bekend nummer van hun artiest aan tafel "geroepen" (waarop een foto en bio van de arties in kwestie stond) en als bedankje hadden we cd's met al die liedjes erop. Oh ja, en natuurlijk ook een optreden van een steengoede coverband op het avondfeest.



Britt

 Meld misbruik16-10-2014 13:21:47

Hier vintage chic met veel authentieke en brocante elementen. Wij doen ook een high tea.



lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik16-10-2014 14:31:51

hey , leuk om te lezen hier allemaal!!!

Wij kiezen voor thema Parijs (al weet ik nog niet exact hoe alles eruit zal zien) t zal mee moulin rouge dan eiffeltoren worden denken we :-) :-)

Wij kozen hiervoor omdat parijs als een rode draad door heel onze relatie (17jaar) loopt en dus was dit gewoon vanzelfsprekend. Veel succes aan iedereen bij het plannen en ik geloof dat we elkaar hier wel nog zullen horen om een en ander aan info te sprokkelen!




Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik16-10-2014 22:43:51

Wat een zalige thema's allemaal, ik had nooit zovel leuke reacties verwacht. Allemaal ook veel succes nog met de voorbereidingen :)





Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik18-10-2014 22:54:15

Ons thema is Foto's in het fotohokje...

Omdat wij iedere maand samen een foto gaan trekken in het fotohokje en ondertussen al een mooie verzameling hebben

Uiteraard kan het fotohokje op de trouw niet onbreken! Verder is het thema ingevuld met filmrolletjes als naamkaartje, collages van onze foto's als ontwerp voor uitnodiging, enz...

Veel plezier met de uitwerking van jullie thema.
Da's voor mij persoonlijk het plezantste van allemaal



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik18-10-2014 22:55:23

ontbreken
*blunder*



Jody
4-7-2020
 Meld misbruik18-10-2014 23:10:40

Ons thema is een jongensthema: voetbal.

Mijn vriend en ik hebben elkaar leren kennen tijdens een match Westerlo - Cercle. We zaten wel beide aan een verschillende kant. Lang verhaal :-)...

Onze uitnodiging daar zijn we het nog niet eens, ik had al gedacht om een voetbalticket maar het kan ook gewoon een groen/zwarte uitnodiging zijn.

De tafelnamen zijn voetbalploegen waar we een soort van sympathie voor hebben.

Onze foto's worden op een voetbalveld genomen.

Aan de ingang staat een goal om foto's van de gasten in te nemen.

En nog verschillende dingen die met voetbal te maken hebben :-)




Elien
1-5-2015
 Meld misbruik2-11-2014 12:31:42

Hey Annelies

Ik ben zeer benieuwd hoe jij je thema uitwerkt.
Ik had ook graag Schotland als thema gekozen, maar weet niet zo goed hoe ik het moet uitwerken.
Ik had al enkele ideeën, maar ben nog steeds niet overtuigd hoe het nu zal worden.
Vooral de tafelnamen vind ik moeilijk (of vind ik nooit goed genoeg).

Ikzelf heb 4 maand in Schotland gezeten voor mijn stage en ben verliefd geworden op het land. Mijn vriend is ergens halverwege op bezoek gekomen en ook hij is helemaal verkocht.
Omdat het wel een belangrijke periode was voor mij en we beiden verliefd zijn geworden vonden we het wel leuk om dit als thema te gebruiken. Nu enkel de uitwerking nog...



Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik3-11-2014 10:32:15

Hoi Elien,

Leuk om te weten dat er nog iemand voor dit thema gaat! Onze uitwerking is redelijk duidelijk aangezien De mannen in kilt naar t avondfeest mogen komen e de vrouwen mogen kiezen voor een tartan accesoire als ze willen. Op de uitnodiging zijn we voor het speelse gegaan en werken we met highland cows (ik ben fan!). En voor de tafelindeling zouden we werken met de namen van de 5 grote whiskystreken (het avondeten is ook maar voor een beperkte groep).




Dorien
25-7-2015
 Meld misbruik19-2-2015 20:26:34

Hoihoi!

Zo tof om jullie hier bezig te 'lezen'.
Ons thema is ook 'vakantie'.
Tijdens de minicruise op de Middellandse Zee is m'n prottie op de knieën gegaan, vandaar.

Er zijn wel al enkele ideetjes opgeborreld:
- Een fotoalbum met foto's van al onze reizen als gastenboek.
- Een sigarenkistje geknutseld als koffertje voor onze ringen.
- De gasten krijgen een postkaart met een foto van onze reis, en dat is het 'ticket' naar de juiste tafel (we hebben een Marseilletafel, een Barcelonatafel, Milaantafel, ...)
- Aan de toiletten staat een toiletkoffer met deo, parfum, ... en nog heel wat spulletjes die de mensen kunnen gebruiken.
- De enveloppendoos wordt gemaakt door mijn getuige en wordt een oude houten kist, à la reiskoffers van heel erg vroeger.
- We zouden een koffertje op de dansvloer zetten met flipflops, zagen we (ik) op pinterest en vonden we wel tof!

Alles is in rustiek/landelijke stijl.
Ook proberen we voor de suite 'traction avants' te voorzien, maar daar hebben we nog geen zekerheid over!

En voor de rest hoop ik nog ideetjes op te doen op deze site :) !!!
Dus tips & trics zijn a l t i j d welkom :) !!

We hebben totaaaaal nog geen idee voor de naamkaartjes.
Hoe pakken jullie dat aan?
Alvast bedankt!

Nog veel succes iedereen :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...