Terug naar overzicht
Voor de wet moet je een aantal maanden voor je huwelijk een formulier invullen, hetzelfde eigenlijk voor de kerk. Dit wordt aangevuld met een gesprek met de pastoor, waar je vertelt wie je bent en wat je waarden zijn en waarom je vo or de kerk wil trouwenIngrid
Hey Ingrid,Moet je zelf een afspraak maken daarvoor met de pastoor? wij zijn wel al uitgenodigd samen met andere koppels van onze parochie voor een huwelijksvoorbereiding. en voor de wet? krijg je dan een brief of zo wanneer je moet langsgaan? we zijn woensdag onze trouw gaan vastleggen voor de wet, maar ze hebben ons niks gezegd van een ondertrouw...bedankt al voor je reactie!Groetjes,Marijke
Hoi!ik vermoed dat, aangezien je wettelijke trouw al geregeld is, dat ook in orde is. Tenzij je enkel nog maar een dossier hebt laten opmaken? Maar dan bellen ze zelf terug om verder alles in te vullen en dan kan je ook een datum kiezen. Staat de wettelijke datum al vast, dan is dat gedeelte volgens mij wel in orde! (Desnoods even bellen om zeker te zijn!)En voor de kerk: aangezien de pastoor jullie al heeft uitgenodigd, zal hij het dan ook wel allemaal uitleggen hoe dat zit met die ondertrouw enzo. Zeker naar toe gaan dus, al was het maar voor de info!Groetjes,Lies30-06-07
Voor de kerk, denk ik dat je best de pastoor nog eens contacteerd.Voor de wet, moet een dossier worden opgemaakt. Als dat dossier klaar is, bellen ze je op en moet je komen tekenen. Nadien is alles in orde.Ingrid