Nu Online
Momenteel zijn er 82 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

100 dagen getrouwd en frustratie (een gouden raad!)

  13-10-2014 17:14:42
Dag iedereen

Precies 100 dagen getrouwd en we zijn zeer teleurgesteld. Niet in elkaar hoor, zeker niet! Tussen ons is altijd nog super!!
We zijn enorm teleurgesteld in onze trouwringen. Ik heb hier eerst reclame gemaakt voor de juwelier maar 100 dagen na onze trouw zijn onze trouwringen binnen bij de juwelier... Omdat we beide een groene vinger kregen van onze ringen. Echt onder de ring maar volledig rond onze vinger. De juwelier zegt dat dit een uitslag zou zijn maar de mensen rondom ons zeggen dat dit geen uitslag is en gewoon een teken van geen witgoud maar rommel! We hebben een witgouden ring gekozen, heel simpel en betaalbaar maar nu hebben we daar spijt van. Bespaar echt niet op jullie trouwringen want dit is voor jullie leven en symbool voor de mooiste dag van jullie leven! De juwelier gaat de ring nu bekijken (dit zou drie weken duren!?) en dan zouden we ze gepoetst terugkrijgen. Als we daarna nog steeds 'uitslag' hebben dan zijn we allergisch voor witgoud?!?! Wij betwijfelen dit ten zeerste en denken dat we gewoon bedot zijn!
Ook zijn we teleurgesteld in onze fotograaf. We hadden 1600 foto's van 's morgens tot 's nachts eigenlijk. We moesten hier 150 foto's uitkiezen voor in onze album. We hebben veel moeite moeten doen om toch 150 foto's te kiezen. Het valt echt erg tegen... Hoofden zijn er half af, sleep van het kleed staat er niet volledig op, schoenen van mijn man half er af, belichting klopt niet, ... Kortom weinig succesvolle foto's. Eigenlijk niet eens een mooie close-up van ons twee! We hebben uiteindelijk 150 foto's kunnen kiezen voor onze album. Toen we dit terugkregen, verschrokken we ons!! Het was precies een college gemaakt in Picasa. De foto-album was verschrikkelijk vies! Uiteindelijk hebben we maar 90 foto's meer mogen kiezen en ging hij dit allemaal aanpassen. Na vier keer feedback geven, hebben we nog steeds geen mooie trouwalbum... Nu staan er veel belangrijke foto's niet in zoals bijvoorbeeld de lezers in de kerk, de communie tussen ons twee, etc. We hebben nu per pagina gezegd welke foto waar moet staan en hoe... De fotograaf heeft veel geld gekost en hier hebben we niet op bespaard maar ook hier zijn we bedot. Een goede raad, bekijk echt alles goed en vraag genoeg materiaal om alles te controleren...
Misschien komt het allemaal nog goed maar we betreuren deze situatie echt. We zijn getrouwd en hebben geen trouwringen en geen mooie foto's om van te genieten... Gelukkig hebben we elkaar nog ;-)

Keke
5-7-2014
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 2693


Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik13-10-2014 18:05:41

Heb je geen certificaat gekregen bij je ringen?

Ik heb een certificaat bij mijn verlovingsring... :-)



tine
14-8-2010
 Meld misbruik13-10-2014 21:41:04

wij hebben ook witgouden trouwringen en ik draag die steeds, nu al vier jaar en nog nooit uitslag gehad, denk dat het dan toch inderdaad aan de kwaliteit ligt. wij kregen ook een certificaat bij de ringen.



Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik13-10-2014 21:46:37

Wij hebben ook een certificaat gekregen bij onze ringen. Vraag hier mss eens naar en als ze het afwimpelen en niet kunnen bewijzen dat het goud is zou ik wel mijn geld terug willen. Desnoods door een andere juwelier laten nakijken ofzo.



lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik13-10-2014 23:52:42

hey,
Laat je niet wijsmaken dat je allergisch bent aan wit-goud . Ik ben al mijn hele leven allergisch aan goud (ook wit-goud) en bij aanraking ben ik na een uur al in rode vlekken die later overgaan in blaasjes. Groen ben ik er echter nog nooit van geworden!! veel succes en laat niet over je heen lopen , eis desnoods jullie geld terug , kies in een goeie betrouwbare en betaalbare winkel een stel nieuwe ringen en doe bij kaarslicht onder jullie getwee jullie belofte nog eens over ;-) en neem er mooie selfies van om de fotos wat te compenseren. Ik zou het ook niet graag meemaken maar onthoud dat de emoties van jullie trouwdag voor altijd in jullie geheugen zullen zitten en das het aller aller belangrijkste , er valt niet zoveel aan te veranderen nu behalve proberen van het positieve er een beetje uit te halen.
geniet gewoon van elkaar !!! grtjs



mona
27-7-2013
 Meld misbruik14-10-2014 9:13:45

Vroeger als tiener droeg ik goedkope ringen en oorbellen: daar kreeg ik inderdaad soms een zwart/groene schijn van op m'n huid. Een allergie is dat niet, want dan zou je inderdaad rode vlekken en jeuk krijgen. Ik denk niet dat dit echte gouden ringen zijn. Of toch niet volledig goud, misschien slechts 'verguld' met een laagje dat er na korte tijd al afgesleten is. Zeker verder nagaan! Laat eens checken bij een andere juwelier, die zal je misschien kunnen zeggen welk materiaal het wel is.

En misschien moet je overwegen 'nieuwe' ringen te kopen bij een andere, meer betrouwbare juwelier. Ze moeten tenslotte nog een heel leven mee...



mona
27-7-2013
 Meld misbruik14-10-2014 9:19:32

Even gegoogled, en ik vermoed dat jullie ringen koper bevatten, misschien verguld koper. Lees hier even, ergens komt de 'groene waas' ter sprake icm koper in juwelen.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik14-10-2014 10:21:01

Ai, ik vergat de link mee te geven blijkbaar (of wordt die misschien niet weergegeven?):
http://www.zilvermaan.com/forum/viewtopic.php?t=3917&am...



Lindy
11-6-2016
 Meld misbruik14-10-2014 12:46:27

ik krijg soms een groene 'uitslag' op mijn vinger van mijn goedkope ring uit het kruidvat ofzo die zou zilver zijn maar daar zal inderdaad nog wat ander materiaal in verwerkt zitten....??? misschien eens bij een andere juwelier luisteren wat die ervan zegt... Inderdaad van witgoud kan dit echt niet!

Oooh inderdaad van die foto's zou ik ook niet goed zijn denk ik pff op de mooiste dag van je leven wil je toch ook mooie foto's hebben - én een mooie album... ik maak al mijn fotoalbums (van vakantie, mijn dochter,...) zelf dus daar vangen ze mij niet mee. heb je hiervoor al moeten betalen of is dit pas als de album af is en goedgekeurd?
Heel veel succes ermee alvast...



peggy

 Meld misbruik14-10-2014 16:17:13

Heb zelf nooit ringen gedragen. Mijn trouwring is rose goud en ook ik ben allergisch. Dit uit zich in jeuk, rode vlekjes en blaasjes.

Die van mij is van heel goede kwaliteit, ook duur 😞😞😞 maar kan hel niet altijd dragen.



Keke
5-7-2014
 Meld misbruik14-10-2014 17:49:38

We hebben wel degelijk een certificaat bij de witgouden trouwringen gekregen... We betwijfelen alleen heel erg of er niet mee 'gesjoemeld' is, zoals ze hier zeggen.

Ik vind het al gek dat het drie (!?) weken duurt eer ze ons een antwoord kunnen geven... Als je naar de juwelier gaat, dan gaan ze naar achteren en controleren ze dit toch meteen. Of ben ik hier mis in? Ik weet dus echt niet wat ik moet verwachten na drie weken... Mijn man denkt dat ze nieuwe ringen gaan maken en hun fout niet gaan toegeven maar ik denk dat ze gaan zeggen dat we allergisch zijn en smeren ons een andere ring aan zodat we weer geld kwijt zijn...
De fotograaf heeft al een aardig voorschot gehad, laat mij zelfs zeggen 80% van hetgeen hij moet krijgen. Ook dat doe ik nooit meer! Laat dat een gouden tip zijn voor degene die nog moeten trouwen. Ook al is het aanbod verleidelijk, alleen doen als het echt vertrouwt (terwijl wij dat ook deden, te goed gelovig!).



mona
27-7-2013
 Meld misbruik15-10-2014 10:28:56

Waarom ben je met je ringen niet eens naar een andere juwelier gegaan, als je de verkoper van de ringen niet vertrouwt? Vraag ergens een second opinion...



Lies

 Meld misbruik15-10-2014 10:56:01

Het afgaan, zeker zoals jij het beschrijft, lijkt inderdaad op een probleem met de kwaliteit. En is zeker geen allergie, zou ook wel erg toevallig zijn dat jullie het beiden opeens hebben he.
Ik zou ook eens voor een second opinion gaan, want normaal zou dit met witgoud echt niet mogen. Eigenlijk met geen enkel zuiver product.



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik15-10-2014 18:57:39

Ik zou zelf ook een second opinion vragen bij een andere juwelier eens je de ringen terug hebt (inderdaad ook vreemd dat dat zo lang duurt).
Laat je niet gek maken door degene waar je de ringen hebt gekocht. Als je echt reageert, zou je het toch niet allebei hebben??? Identiek hetzelfde?

Jammer van de foto's ook. Kan je die overigens niet zelf krijgen (op cd of dvd ofzo) en er dan zelf een boek van maken hoe jullie het willen?
Mijn mama heeft onze boek gewoon zelf gemaakt (en er ineens ook één voor haarzelf en mijn schoonmoeder laten afdrukken). Wij kregen wel gewoon alle foto's van onze fotograve.



Elke
7-6-2014
 Meld misbruik16-10-2014 16:02:47

Ik heb van in het begin tegen mijn toekomstige man gezegd dat er NIET ging bespaard worden op de trouwringen en de fotoalbum omdat deze 2 zaken het enige tastbare zijn die nog overblijven. Ik wou ook een trouwring van een "bekend" merk zoals auro design, Duo of D'euxx. Volgens mij kan er dan weinig fout lopen en hoe duurder de ringen, hoe beter de kwaliteit zeker? Ik zie hier op het internet soms trouwringen van 600 à 800 euro per paar ofwel de man zijn ring gratis. Zoiets kan toch niet. Het is uiteindelijk D'euxx geworden en wij hadden om 1900 euro voor onze trouwringen. In vergelijking; mijn kleed 1350 euro (ladybird) en onze fotoalbum wouden we kwaliteit van foto's en een professionele fotograaf met professionele album maar om hier de kosten te drukken hebben we ipv digitaal fotoalbum een gewone "ouderwetse" album gekozen maar wel met supermooie foto's en op professionele wijze (lees: oude wijze) nog ingeplakt. Als extra hebben we wel een kader van 80cmx60xm laten maken met onze 3 mooiste foto's in zodat we uiteindelijk voor de prijs van een digitaal album een traditionele album hebben en supermooie fotokader.

Ik zie véél jonge meisjes héél dure bruidsjurken kopen maar uiteindelijk besparen op hun trouwring. Met het ouder worden besef je dat de ring blijft en het kleed ergens op een kamertje wordt gehangen waar het uit de weg hangt.....




Elien
1-5-2015
 Meld misbruik2-11-2014 12:55:32

Jullie ringen zullen inderdaad van koper zijn.
Heb eens een ring gekregen en mijn vinger was binnen de week groen van de ring. Nu is mijn verlovingsring van wit goud en ik heb nog geen groene vingers gekregen.
Ik denk ook zoals je man dat ze de ringen zullen vervangen ofwel er opnieuw een laagje over zullen doen zodat je niet onmiddellijk weer een groene vinger krijgt.

Ik persoonlijk zou durven 'dreigen' dat ik mij heb laten testen door een dokter en ik niet allergisch ben voor goud en als mijn vinger opnieuw groen wordt je zeker bent dat hij foefeld en zijn ringen van koper gemaakt zijn. Je kan dan ook zeggen dat als dat het geval is je je geld terug eist (en ga dan ergens anders ringen kopen, ik zou hem hoe dan ook niet meer geloven) en je ofwel klacht indient bij testaankoop of je algemeen klacht indient voor oplichterij.


Hopelijk komt het in orde voor jullie!



nicky
19-9-2015
 Meld misbruik17-11-2014 22:46:07

hej,

hoe was jullie ceremonie meester chris ( zoutleeuw)?
gr
Nicky



Robin
22-8-2015
 Meld misbruik27-2-2015 23:15:44

Mag ik vragen bij welke juwelier jullie de ringen hebben gekocht? Een gewaarschuwd mens is er 2 waard.



Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik15-3-2015 17:49:22

Robin: je moet eens kijken tussen de voorgaande geposte berichten ;-)



Keke
5-7-2014
 Meld misbruik15-3-2015 20:17:48

Inderdaad, eerst een positief bericht over de juwelier maar dit waren allemaal leugens :(



Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik16-3-2015 13:01:30

Het moet inderdaad echt verschrikkelijk zijn om dat voor te hebben. Een trouwring is toch iets voor het leven.
Ik heb mijzelf ook wat geinformeerd over de ringen aangezien ik aan enkele metalen allergisch ben. Zo ben ik bijvoorbeeld allergisch aan witgoud. Ik heb wat info opgezocht en bij enkele juweliers navraag gedaan en blijkbaar is er in geelgoud ook wel altijd koper aanwezig. Ik vraag mij nu wel af waarom dat dan geen groene uitslag op je huid veroorzaakt?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info