Nu Online
Momenteel zijn er 47 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onze dag - 9 augustus 2014

  14-9-2014 22:26:34
Hallo allemaal,

Gezien wij na onze dag zijn vertrokken voor een kleine maand om vier staten van West-Amerika te verkennen, ben ik er niet eerder aan toe gekomen om nog een afscheidsberichtje te posten.

Allereerst, voor iedereen die nog volop aan het plannen is: er kruipt veel tijd en energie in, maar echt waar, het is de mooiste dag van je leven, wij hebben van elk moment genoten en nee, wij hebben echt niet het gevoel dat wij 'geleefd' werden die dag zoals wel eens wordt gezegd.

Wij hadden super veel geluk met het weer, een ganse dag een zonnetje aan de blauwe hemel. Ik had bij mijn ouders in centrum Brugge overnacht, want daar kwam 'S morgens de kapper aan huis voor zowel mij als mijn mama gevolgd door de visagiste. Om 9u kwamen foto-en videograaf aan en na aankomst van mijn ventje met mijn boeket trokken we gezellig te voet de stad in voor de reportage.

Rond 12u30 keerden we terug naar mijn ouderlijk huis om broodjes te eten. Om 13u kwam de rest van de suite zodat we ook die foto's nog konden nemen voor de misviering.

En dan omstreeks 14u kwamen ze aan... De koetsen! Drie blauwe koetsen voor de suite en een witte voor mij en mijn papa, allemaal getrokken door twee paarden. Het was zoals ik het mij gedroomd had en dankzij het mooie warme weer konden ze open. Het ritje naar de kerk was zalig! Al die toeristen maar foto's pakken! Wij hadden een klein idyllisch kerkje gekozen buiten de toeristische drukte en de priester kende ik al jaren. Een heel vrijdenkende man, we mochten al doen wat we wilden. De mis heb ik, muv de tweede lezing(evangelie) van de eerste tot de laatste letter zelf geschreven, niks was 'klassiek'. De priester vond dat net fantastisch en heeft ook de huwelijksinzegening enorm persoonlijk aangepakt en de getuigen ook een beetje doen zweten ;) De muziek was ook helemaal vrij gekozen en gezongen door broer en zus die de vaste zangers zijn van de band van één van mijn schoonbroers. Ik wil maar zeggen: er bestaan ook nog toffe ruimdenkende priesters die wel bereid zijn de lijm te zijn van een persoonlijke dienst!

Na de mis: opnieuw de koets in voor een toertje door Brugge. Was zalig moment voor mij en mijn hubbie. Gezellig samen genieten en zwaaien naar al die mensen die proficiat riepen :)

Daarna in mijn eerste autootje (een rode mini :)) naar de feestzaal Cortina in Wevelgem gereden. En over die zaal: Gewoon AF. Het feest van mijn dromen! En mijn vintage plaatskaartjes en menukaartjes waren zo goed gelukt, was super trots :) en samen met onze uitnodiging, misboekje en de hoek met het gasten met vintage spullen was het vintage gevoel dat ik wou er overal een beetje bij.

Ik rond af want ik zie dat ik al veel te veel heb geschreven :). Ik hoop gewoon dat ik iedereen duidelijk kan maken dat het harde werk echt loont, wij genieten werkelijk nog elke dag na! Niet bang zijn om voor jullie ideetjes te gaan ook al lijkt het zo ver gegrepen. Laat die dag maar volledig jullie persoonlijkheid uitstralen. Dan wordt het dubbel genieten!!! Echt waar!

Beatrijs
9-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1557


Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik14-9-2014 23:00:34

Proficiat foto's van de koetsen?



Patrick

 Meld misbruik15-9-2014 9:57:14

Een video of fotoverslag is ook altijd leuk, was dat jullie niet die ook geen dj hadden voor die zaal? Succes en groetjes.



krista
9-8-2013
 Meld misbruik15-9-2014 17:21:31

Proficiat, je hebt wel een hele goede datum uitgekozen ;-).





lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik17-9-2014 9:15:20

hallo,

Eerst en vooral proficiat met jullie huwelijk en wat een fantastische bestemming hebben jullie gekozen als huwelijksreis, wij deden dit 2 jaar geleden en was een megaschone reis!!

Wij trouwen volgend jaar in juni en hebben ook salons Cortina als feestzaal, wegens jeugdsentiment (kerstbal, vip gent wevelgem enz...) de keuze was snel gemaakt. Wij hebben voorlopig enkel de zaal vastgelegd en de formule voor het eten gekozen ( voorgerecht en dessertbuffet, hoofdgerecht aan tafel) . graag had ik van jouw geweten of alles goed is meegevallen want ik weet niet goed of alles echt wel in orde is en ik wil de zaal niet lastigvallen met onbenullige vragen, die mensen hebben al werk genoeg , maar bv op de documenten staat dat de tafels enkel met zilveren kandelaar worden voorzien en rest moet je zelf voor zorgen... hoe hebben jullie dit aangepakt? U mag blijven overnachten , maar heb je ook een ruimte ter beschikking waar je even kan uitblazen of u even kan terugtrekken indien nodig? Kon het feest op een degelijk uur beginnen of is het tafelen lang uitgelopen? Onze dj was niet echt overtuigd van onze zaal , zei dat het daar niet zo leuk draaien is omdat de zaal te groot is ??? dit deed me dan natuurlijk weer twijfelen , al zal ik zowieso niet meer veranderen van gedacht , wij wilden deze zaal al van sinds we 16 jaar waren en das al 17 jaar geleden :-) :-) graag hoorde ik van jouw hoe het bij jullie allemaal gegaan is want hier op het forum is niet zo heel veel van terug te vinden , van salons Cortina... in ieder geval bedankt op voorhand en ben eigenlijk best wel benieuwd naar wat foto's. o ja en sorry voor mijn gezaag maar als ex huwelijk plannerke denk ik wel dat je mijn bezorgdheid begrijpt :-) :-)




Beatrijs
9-8-2014
 Meld misbruik18-9-2014 20:06:45

Hey,

Echt waar, maak je geen seconde zorgen over jullie zaal. Wij hadden zaal Escoffier en zo'n 110 gasten op het eigenlijke avondfeest en dit was geweldig tof! Ze dekken extra tafels in de hoekjes zodat dit niet leeg blijft en die mag je dan naar hartelust decoreren ( heb ik met mijn vintage materiaal gedaan, foto's, gastenboek....). Het eten was superlekker en nog steeds krijgen we lovende reacties van de gasten. De mensen blijven maar zeggen dat ze nog nooit zo'n feest hadden meegemaakt en dat was het ook. Ze weten daar echt wat ze doen hoor. En het dessertbuffet is gewoon ZALIG! Enorm uitgebreid en super lekker, echt waar, iets om naar uit te kijken dus zorg dat er na het hoofdgerecht nog iets bij kan ;).

Het is waar dat een aantal jaar terug de kwaliteit van weleer niet meer aanwezig was, maar na de overname is de grandeur en kwaliteit weer helemaal terug! En ja hoor, je mag naar je kamer als je dat wil. Wij hadden onze koffer er zelfs al de dag voordien mogen uitpakken in de kamer.

Als je dat wil kan je ook meedoen aan het proefdiner. Hebben wij ook gedaan en was leuk. Maar hou in je achterhoofd dat de sfeer op jullie feest en de zaal zelf mooier is omdat ze harder verlichten op dat proefdiner omdat ze vanalles willen tonen.

Ik heb op de tafels nog menukaartjes geplaatst die ik in vintagethema hebben laten drukken bij mijn drukker en nog telkens drie vaasjes met bloemetjes. Op de eretafel hebben wij ook nog het altaarstuk geplaatst dat we iemand hadden laten meenemen uit de kerk. Je bent echt volledig vrij om het aan te kleden zoals je wil hoor en als er de dag voordien geen feest is mag je vooraf alles zelf klaarzetten zoals jij h wil (wij zijn de woensdag en vrijdag geweest).

Ten slotte: super content v D service. Ik heb ook veel gemaild met vragen en ben er zelfs paar keer langsgeweest met praktische vragen. Kreeg altijd antwoord en ze waren telkens enorm vriendelijk en behulpzaam!

Je kon geen betere zaal kiezen en met mijn romantische ziel ben ik een zeer kritische bruid geweest dus ... Slaap maar op beide oren!!!



lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik19-9-2014 9:29:36

hey ,


Alvast een hele grote dank je wel voor alle info, dit was precies wat ik nodig had! Wij waren al overtuigd dat de mensen van cortina hun uiterste best zouden doen maar is natuurlijk altijd leuk om iemand te horen die daar ook effectief hun feest heeft gehad want die zijn hier niet makkelijk te vinden :-) . Nogmaals bedankt en geniet maar nog een beetje na van deze prachtige dagen!

oja en we zijn natuurlijk nog altijd razend benieuwd naar fotokes :-) :-)



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info