Nu Online
Momenteel zijn er 199 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Burgerlijke trouw andere dag als kerkelijke trouw

  13-9-2014 18:19:36

Hoi,

Op de website van onze gemeente staat dat je maximum 6 maanden op voorhand je burgerlijke trouw kan vastleggen - wat voor ons dus eind december zou zijn. Nu belde ik deze week eens naar de gemeente (moest eigenlijk iets anders vragen) en ze zeiden dat ik dat nu al kan vastleggen. Blijkbaar zetten ze dat enkel op hun website om mensen af te schrikken die reeds 2 jaar op voorhand ofzo hun datum willen vastleggen. Ze vroeg het uur dat we wouden, ik antwoordde 11.30h, maar wat blijkt, op onze datum zijn er al 4 koppels die al hebben vastgelegd om te trouwen en de enige mogelijkheid is nog om 10h. Dat zien wij dus absoluut niet zitten, want dat is ten eerste te vroeg opstaan en ook veel te veel tijd tussen gemeentehuis en kerk (om 14h). Ik was echt wel enorm teleurgesteld in de gemeente, want ik maar braaf wachten zoals op de website staat...

Na overleg met verloofde en familie, hebben wij besloten om de zaterdag ervoor 20/6 voor de wet te trouwen (dan was er nog maar 1 koppel en kunnen we om 11.30h). Natuurlijk zal ik dan een extra kleedje moeten kopen (maar dat kan ik dan nog voor andere gelegenheden aandoen). Maar zou ik ook langs de kapper gaan en mij laten schminken? En zou ik kunnen vragen of onze fotograaf de week voordien alleen voor de burgerlijke trouw kan afkomen (als hij al geen ander huwelijk heeft natuurlijk). En moeten we dan buiten de suite nog extra volk uitnodigen hiervoor?

Pfff, zit echt met de handen in het haar want had dit helemaal niet zo gepland. Bij de kerk was trouwens ook al iemand ons voor die ons oorspronkelijke uur 12.30 heeft genomen...



An
27-6-2015
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1424


Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik13-9-2014 20:47:37

Wij zijn ook dag ervoor voor de wet getrouwd (de vrijdag) en de zaterdag voor de kerk. Voor onze wettelijke trouw was het enkel onze familie (ouders en broers en zussen) die kwamen. En we hebben dan gewoon daarna bij ons thuis een klein feestje gehouden met wat broodjes enzo. Aperitief was al op het gemeentehuis, zij hadden een kleine receptie voorzien. De volgende dag was al groot feestje dusjah... Ik heb gewoon een mooi kleedje gekocht maar niet speciaal naar de kapper ofzo geweest. En mijn zus die ook nog mooie foto's trekt heeft onze foto's genomen die dag. Je doet het natuurlijk op je eigen manier hé maar voor ons was de belangrijkste dag de zaterdag.



Nele
4-7-2015
 Meld misbruik14-9-2014 11:19:36

Wij splitsen dit ook op om de dag niet te vol te steken. Anders loop je zo van hier naar ginder en kan je er ook niet echt van genieten. Bij ons stond er ook op de website van de gemeente dat de aanvraag pas vanaf 6 maanden kan, maar de reservatie kon wel al vanaf één jaar op voorhand.



Katrien
19-1-2018
 Meld misbruik14-9-2014 18:55:04

Ik ben in maart voor de wet getrouwd met een lunch voor de broers, zussen, ouders en grootouders.
Ik zou het niet anders gewild hebben. We hebben enorm genoten van onze dag! Ik ben wel naar de kapper geweest en make up laten doen.
Binnen 2weken is het voor de kerk. Ik ga echt genieten van de mensen rond me heen. Alles zal veel rustiger zijn zonder naar verschillende locaties te moeten gaan.

Groetjes



Annelies
27-8-2011
 Meld misbruik14-9-2014 20:37:52

Hallo An,

Je kan dit alles ook positief bekijken é, twee maal een feest(je), twee maal in de belangstelling staan, twee maal een prinses.... ;)
Je kan normaal gezien de fotograaf vragen of hij de dag van het burgerlijk huwelijk ook kan komen fotograferen. Ik heb pas een huwelijk meegedaan dat ook gesplitst was en de fotograaf is dan ook twee dagen gekomen.
Je tweede kleedje (dat van het burgerlijk huwelijk) kan je eventueel op het grote feest na de openingsdans aandoen? Ook weer handig.
Haar en make-up kan je ook laten doen op voor het burgerlijk huwelijk, maar dan eventueel iets minder opvallend ofzo?
En na het gemeentehuis kun je samen met de ouders, broers en zussen en getuigen iets gaan eten, lekker gezelllig :)
Wel jammer inderdaad dat de mensen van het gemeentehuis zich niet houden aan de afspraken die op de website staan, maar ach, voor alles is er een oplossing ;)

Groetjes,

Annelies Vandebon
Weddingplanner/ceremoniemeester Marrynique
marrynique@gmail.com
https://www.facebook.com/pages/Marrynique/1384760091787...



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik14-9-2014 20:51:39

Wij doen het ook op twee dagen en ik vind het juist zalig! :-)

Ik ga inderdaad aan mijn fotograaf vragen om langs te komen (niet aan de videograaf).
Ik ben van plan om een wit kleedje te kopen, dat ik daarna nog kan afdragen.
Ik laat mijn haar ook doen en mij ook schminken.. Gewoon omdat ik het ongelofelijk leuk vind...
Ik laat zelfs een boeket maken bij mijn bloemist!
Ons vervoer met de kerk is een koets en met de wet een tandem!
Na de wet toen wij een tuinfeestje in de tuin van mijn schoonouders met frietkraam. We vragen hier ook mensen voor, die niet op het 'grote feest' zullen zijn. (mijn buren, ...)



Elke
7-6-2014
 Meld misbruik15-9-2014 13:21:37

Ik zou mij wel 2 keer laten schminken en ook 2x bij de kapper gaan. En ook de fotograaf 2x laten komen. Je wilt er tenslotte 2x goed uit zien hé :-)
En ik zou daarvoor geen 2 verschillende kleedjes nemen. Tis nu niet dat ge daar mee in de modder gaat rollen hé. Ik zou wel besparen op bruidsboeket. 2x zelfde maar simpel en mooi. Maar dat is ieder zijn goesting natuurlijk hé



An
27-6-2015
 Meld misbruik15-9-2014 13:31:27

Merci allemaal, ik ga het inderdaad positief bekijken :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...