Nu Online
Momenteel zijn er 89 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

getuigen

  8-9-2014 15:36:34

hey (aanstaande-)bruidjes,


vinden jullie dat een getuige altijd iemand van de familie moet zijn?

het zit namelijk zo, dat we een hele discussie hebben langs mijn aanstaande zijn kant omdat ze verwacht hadden dat we iemand van de familie zouden vragen als getuige. maar hij neemt een kameraad.

want ze zeggen dat dat altijd zo gedaan word? ik zou denken dat je gewoon iemand neemt waar je iets aan hebt. En geen familie die je eigenlijk maar 1keer per jaar ziet ofzo en omdat het zo MOET.

wat is jullie mening?


shana
17-10-2014
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1153


eline
2-6-2015
 Meld misbruik8-9-2014 17:00:50

Heej , ik heb ook een vriendin genomen ze:)



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik8-9-2014 17:07:55

Hier heb ik zowel mijn beste vriendin (die ik al 27 jaar ken) en mijn zus genomen.

Ik wilde mijn beste vriendin.
Mijn moeder vond dat ik maar 1 zus heb, (hopelijk) maar 1 keer trouw en dat ik mijn zus dat moment dus echt niet mocht ontnemen.
En ik kon er wel mee leven dat ik 2 getuigen had.

Mijn moeder vond overigens dat ik alleen mijn zus moest nemen, dus niet ook nog mijn beste vriendin, maar daar heb ik toch paal en perk aan gesteld.

Manlief heeft het in de familie gehouden, maar is een generatie overgeslagen. Hij heeft zijn nichtje genomen (die ook zijn petekind is), terwijl iedereen verwachtte dat hij zijn broer zou nemen.
Maar daar had manlief echt geen zin in. Hij heeft echt al jaren nauwelijks een band met zijn broer en die twee verschillen als dag en nacht. Hetzelfde met zijn zus (de moeder van nichtje).

Alleen zijn moeder had iets van "ja maar, nu gaat je broer kwaad zijn", maar uiteindelijk kon de broer er duidelijk echt wel mee leven dat hij geen getuige was.

Overigens heb ik het wel vaker meegemaakt hoor.
Vrienden van ons trouwden en allebei hadden ze 2 broers en zussen waar ze heel veel contact mee hebben. Maar toch namen ze alleen 2 vrienden als getuige.

Het is jouw huwelijk, dus ik zou het op jullie manier doen.



Lien
13-9-2014
 Meld misbruik8-9-2014 18:10:19

Bij ons zijn het ook onze twee beste vrienden, geen familie dus



Astrid
18-4-2015
 Meld misbruik8-9-2014 19:16:15

Er zullen nog meerdere beslissingen betreffende de trouw zijn waar commentaar op zal komen. Gewoon doen waar jij je het beste mee voelt.

Ik heb mijn zus genomen maar ik heb een goede band met haar. Ik merk wel dat mijn beste vriendin het niet zo leuk vond want ik was haar getuige maar zij heeft ook haar zus als meter gekozen en niet ik dusja dat is een beslissing waar anderen zich mee moeten neerleggen. PUNT!

Mijn verloofde heeft een kameraad genomen. Zijn eerste keuze was wel zijn broerke maar die is minderjarig dus dat mag niet. Dus hebben we aan zijn broerke gevraagd of hij onze ringen op de dag wilt bijhouden en aangeven en hij was superblij.



Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik8-9-2014 20:37:17

Wij hebben allebei voor vrienden gekozen, die voor ons allebei heel belangrijk zijn.
Enkel de mening van mijn verloofde en mezelf telt bij de organisatie van de trouw. Het is immers een viering voor onze relatie, en niet die van mama, papa,zus,...



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik8-9-2014 21:21:22

Mijn broer en ventje zijn nicht



Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik8-9-2014 21:39:35

Hey
Ik heb mijn zus gekozen alle ja het is te zeggen zij en mijn moeder gingen daar van uit,dus ben ik maar gevolgd :-D
Maar erg vind ik dit niet,heb toch maar 1zus en ze doet veel voor onze kids
Grtjes



Nele
4-7-2015
 Meld misbruik8-9-2014 21:51:36

Hoi, ik heb ook mijn beste vriend genomen als getuige. Kiezen tussen mijn twee broers (waarvan de kans groot is dat er één niet kan komen omdat hij in Amerika woont), wou ik niet. Heb ook geen goede band met één van hen. Ouders spelen sowieso al een belangrijke rol die dag, dus die wou ik ook niet nemen.

Die vriend is bovendien iemand die er altijd geweest is voor mij en ik vind dat getuige zijn een beloning/eer is voor iemand die veel voor je gedaan heeft.

Iemand zei me ook dat een getuige iemand is die moet waken over je huwelijk in alle neutraliteit en objectiviteit en daarmee dat een buitenstaander volgens mij "geschikter" is. Familieleden kijken hier anders naar denk ik dus als je eens met huwelijksproblemen zit, kan je daar moeilijk(er) terecht.



Tanja
14-8-2014
 Meld misbruik8-9-2014 23:00:26

Mijn man had ook zijn beste vriend gekozen.
Groetjes
Tanja



Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik9-9-2014 8:07:48

Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt!

Ik heb geen broers of zussen, alsook geen neven of nichten! Ik zou dus ofwel mijn mama ofwel mijn tante moeten genomen hebben. Maar beiden zaten daar niet op te wachten... Mijn mama zal al genoeg stress hebben als moeder van ;-)

Mijn toekomstige heeft een zus (waar hij geen superband met heeft, maar ook geen ruzie), maar hij wilde zijn neef als getuige. Vermits ik wist dat dit voor problemen ging zorgen bij zijn ouders hebben we er dus ook voor gekozen om elk 2 getuigen te nemen.

Hij dus zijn zus en zijn neef, ik 2 vriendinnen... En zo hoefde ik ook geen keuze te maken ;-)

Veel succes in je keuze!





krista
9-8-2013
 Meld misbruik9-9-2014 15:05:52

Ik had mijn twee beste vriendinnen genomen als getuigen, mijn ventje had zijn broer en beste vriend...

Mijn man heeft zijn broer achteraf nog 1 keer gezien, omdat wij tot daar geweest zijn.. Voor de rest hebben ze nooit tijd voor ons.

Dit na 396 dagen gehuwd te zijn...

Aan wie heb je dus het meest????

Volg gewoon je buikgevoel.

Succes ermee... X




shana
17-10-2014
 Meld misbruik9-9-2014 15:37:13

vanavond ondertrouw op het gemeente huis, dan zal de beslissing vallen.

maar denk dat het de kameraad alleen gaat blijven.

ze verplichten ons bijna om een broer te kiezen (terwijl hij er eigenlijk 3 heeft)

dit heeft eigenlijk het tegenovergestelde effect, word niet graag verplicht of onder druk gezet.






cindy
15-8-2015
 Meld misbruik9-9-2014 17:14:27

Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voel!

Ik heb mijn zus en mijn beste vriendin als getuigen.
Mijn vriend ook zijn broer en zijn beste kameraad...

Groetjes



Jody
4-7-2020
 Meld misbruik9-9-2014 22:33:29

Ik neem een vriendin en een kameraad
mijn vriend neemt zijn zus omdat hij haar getuige was.




Lina
26-6-2015
 Meld misbruik11-9-2014 13:31:05

Ik zit ook in zo een dillema mijn vriend heeft zijn broer gekozen en ik wou mijn tante vragen maar iedereen vind dat ik mijn zus moet vragen .mijn zus zelf heeft me dan ook al laten verstaan dat ze dit heel graag zou zijn... Hopelijk vind jij snel je oplossing !



shana
17-10-2014
 Meld misbruik11-9-2014 20:27:37

Onze getuigen zijn door gegeven op het gemeente huis. Zijn bij ons 1e gedacht gebleven. Het is de kameraad geworden. Lina, je kan ook 2 getuigen nemen he.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...