Nu Online
Momenteel zijn er 307 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwtaart...altijd zo duur?

  4-9-2014 22:25:33

Met nog 6 weken op de teller dacht ik stilletjes aan voor de trouwtaart rond te kijken maar blijkbaar al bezet waar we het wilden.

Bij wat rond kijken kom ik prijzen van 6,- per persoon, 7,50 en nu ook al 8,50 per persoon tegen.

Zijn er mensen die daadwerkelijk een taart hebben van 500,- of meer?

Ik hoopte rond de 100,- maar das is dan 10 a 15 mensen van de 150 :s


Adriana
18-10-2014
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1598


Lien
13-9-2014
 Meld misbruik4-9-2014 23:05:09

Onze taart is tussen de 3,5 en 4 euro per persoon. Aangezien wij met een 90tal personen zijn loopt dit toch al snel op tot een goeie 315 euro tot 360 euro.

Een huwelijkstaart is nu eenmaal duur maar je kan hier toch nog iet of wat in proberen te besparen. Bij grote bakkers en dergelijke zijn er inderdaad taarten van 6 tot 8 euro per persoon. Beter is het dat je iemand zoekt in de omgeving of op het internet die dit als hobby doet, zoals wij ook gedaan hebben. Dan zit je toch al snel aan de helft van de prijs per persoon maar het blijft natuurlijk een groot bedrag als je veel gasten hebt.



Karolien
12-6-2015
 Meld misbruik5-9-2014 8:41:22

Wij betalen ook rond de 6 euro per persoon, maar voorzien geen taart voor al onze gasten. Wij hebben een 100-tal gasten, en voorzien taart voor 60. Aangezien er toch nog andere desserts voorzien worden, moet je geen taart voor 100 man voorzien.



Lien
13-9-2014
 Meld misbruik5-9-2014 9:13:27

Als je niet voor iedereen een stuk voorziet kan je natuurlijk altijd de kans hebben dat toch iedereen een stuk wil of dat er een aantal een tweede stuk taart willen. Daarom stelde onze taartenmaakster voor om extra te voorzien. Zij doet dit zonder meerprijs zodat we nog altijd dezelfde prijs betalen maar zegt zelf ook dat het heel vervelend is als je aan de mensen moet zeggen dat er niet genoeg taart is.

Wij hebben naast onze taart trouwens ook nog een 200 tal sjoekes laten maken door mijn schoonzus en nog een snoepbuffet dat er heel de dag zal staan.



Sabrina
20-9-2014
 Meld misbruik5-9-2014 10:21:34

Wij hebben een 90 tal genodigden en onze taart is besteld voor 70 personen.

Een vriendin van mij is onlangs getrouwd en zij hadden nog meer dan de helft van hun taart over, mede omdat er nog een heel uitgebreid assortiment was aan desserten. Wat bij ons ook het geval is.

Onze taart kost ons 3 euro per persoon. Taart is besteld bij een plaatselijke bakker.




brenda
7-7-2014
 Meld misbruik5-9-2014 10:39:26

Wij hadden 50 gasten, hadden bruidstaart laten maken voor 25 man aan ongeveer 4 euro per persoon en dan hadden we daar nog 4 gewone taarten bijgenomen, niet iedereen houdt van bruidstaart.
Ben je al eens naar je lokale bakker geweest? Of van welke regio ben je?



Karolien
12-6-2015
 Meld misbruik5-9-2014 11:21:38

Bij de trouw van mijn zus hetzelfde: de heflt van de bruidstaart was nog over, want die stond als laatste van het hele dessertenbuffet opgesteld, dus tegen de tijd dat de gasten bij de taart aankwamen, lag hun bord al vol met ander lekkers. Als je een uitgebreid dessertenbuffet voorziet, lijkt het me overbodig om ook nog voor iedereen een stuk taart te voorzien. Als je taart echter je voornaamste dessert is, ja, dan wil je uiteraard wel genoeg voorzien.



krista
9-8-2013
 Meld misbruik5-9-2014 15:25:37

ijstaart is goedkoper dan biscuit...

Mss een oplossing?





Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik5-9-2014 19:16:08

Als bakkersdochter:


Voor de helft van de gasten taart: voldoende!

Wat wil je als taart? Lekker of mooi?
Ik vind van die suikerpasta-taarten super mooi, maar echt niet lekker! En heel duur...
Ik zou liever gaan voor een lekkere taart: room en fruit, zonder al teveel blabla...

Wij vragen thuis €3 pp... Dus ga mss eens bij de plaatselijke bakker?



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik5-9-2014 21:58:19

Wij kiezen voor dessertbuffet ! :-)



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik7-9-2014 18:31:08

Suprice vind ik ook nog een aanrader. Ze leveren bij bakkers overal in Vlaanderen als ik me niet vergis ;-)
Is wel ijstaart...



Ellen

 Meld misbruik25-11-2014 11:18:46

Hallo,

Ik ben iemand die taarten maken als hobby doet. Bij mij zitten de prijzen gemiddeld op 2.95 per persoon. Wat ik ook veel aanraad is een combinatie van een mooie taart opgemaakt met fondant in combinatie met bijv een appeltaart. Niet iedereen lust fondant dus blijft er vaak veel over.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...