Nu Online
Momenteel zijn er 240 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zelfstandige schoonbroer

  3-9-2014 20:37:58
Hey!
ik heb een nogal bizar vraagje, maar zal eerst de situatie uitleggen. Mijn toekomstige schoonbroer is zelfstandig bakker. Wij willen trouwen op 4juli omdat dit voor ons verlof valt. Mijn toekomstige schoonbroer sluit zijn bakkerij de laatste drie weken van augustus. Nu verwacht hij dat wij onze trouw uitstellen tot zijn verlof omdat hij zijn bakkerij niet wil sluiten voor onze trouw. Wij zien dat niet zitten. Mijn vriend moet al 1 weekend op 2 opofferen om zijn broer te helpen. Nu vind ik dat mijn schoonbroer ook iets mag doen voor zijn broer, of is dat egoïstisch van ons? Wij hebben toch niet gekozen voor de bakkerij, maar moeten er wel rekening mee houden als we plannen maken?

Hanne
4-7-2015
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1277


Lien
13-9-2014
 Meld misbruik3-9-2014 20:41:35

Ik vind dat helemaal niet egoïstisch van jullie maar vooral van hem!
Zoals je zegt offert je vriend zich al op voor je schoonbroer, nu mag jouw schoonbroer eens iets doen voor jullie! Het is tenslotte jullie speciale dag! Dan kan hij toch eens een uitzondering maken en zijn bakkerij sluiten zeker!



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik3-9-2014 20:54:28

Hij kan toch voor 1e k de bakkerij sluiten he of zijn personeel de winkel inschakelen...zou de datum zeker niet veranderen...



Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik3-9-2014 20:57:54

ik sluit me aan bij Lien. Ieder koppel kiest toch de datum die ze het liefst willen, om eender welke reden. 1 persoon zou dat niet mogen veranderen.



Hanne
4-7-2015
 Meld misbruik3-9-2014 21:08:41

zijn moeder is het enig personeelslid dus als de bakkerij niet sluit, kan mijn schoonmoeder ook niet komen. Vind het gewoon zo erg voor mijn vriend.



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik3-9-2014 21:37:01

Is idd jammer jullie hebben de datum gekozen en wellicht al veeel zaken geregeld !! Ik zou zeker niet veranderen hoor...



sabrina

 Meld misbruik3-9-2014 21:42:29

Ik dacht en denk nog altijd dat het bruidspaar de datum kiest en niet familie of dergelijke?
Helemaal niet egoïstisch van jullie!

groetjes



Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik3-9-2014 22:01:09

Ik sluit me helemaal aan bij de reacties hier boven, tante is kapster en zal ook haar salon sluiten,wat doet hij dan als hij ziek is!
Of plant hij dit ook in zijn vakantie
Grtjes Sofie



PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik4-9-2014 8:24:55

Wij zitten ook met een aanta zelfstandigen in de familie maar bepalen nog wel zelf wanneer we trouwen.
Ofwel gaan ze werken ofwel komen ze, ze moeten zelf kiezen wat ze het belangrijkste vinden. Als hij goed op voorhand aankondigd dat de bakkerij gesloten zal zijn op die bewuste dag wegens het huwelijk van zijn broer, zullen zijn klanten dat niet kwalijk nemen.



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik4-9-2014 10:56:25

Ik begrijp beter dan wie ook je frustratie...

Ik ben zelf een bakkersdochter en mijn ouders hebben een bakkerij. Ik heb mij ook aangepast aan hun verlof.
Ik had veel liever eind juni / begin juli getrouwd, maar heb dan toch gekozen voor de laatste weken van augustus. Wat mij zelf absoluut niet goed uitkomt (huwelijksreis --> en ik sta in het onderwijs).
Maar ik moet eerlijk zeggen: ik begrijp mijn vader wel...
Een kapper/... kan gerust zijn zaak even sluiten. Meestal werken zij op afspraak en ze kunnen de klanten verplaatsten naar vrijdag/maandag of andere dagen... Bij een bakkerij zijn dat dan 'verloren' klanten. Die ben je sowieso kwijt op dat moment... En aangezien het weekend voor élke bakkerij het meeste winst oplevert sluiten bakkers niet zo graag...
Ik zou aan tafel gaan zitten met je schoonbroer/schoonmoeder en bespreken wat er kan en mogelijk is. Je kunt niet plots personeel gaan toveren...
Maar hij kan misschien één week nemen in juli en twee in augustus...
Maar als jullie willen trouwen in juli: DOEN!



Elke
13-8-2016
 Meld misbruik4-9-2014 12:27:46

Ik sluit me aan bij Jolien, ik zou eens samenzitten met de schoonfamilie en het samen eens bekijken... Misschien kan hij inderdaad zijn verlof spreiden zodat er uiteindelijk toch geen probleem is?

Op zich denk ik toch wel dat hij het eens kan overwegen, 1 week verlof in juli en nog 2 in augustus?




Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik4-9-2014 19:04:10

Je trouwt toch echt maar 1 keer in je leven.

Tenzij je man zijn familie bestaat uit 10 kinderen, is dat dus 1 of 2 keer in zijn hele carrière dat die broer zijn zaak moet sluiten daarvoor.

Ik zou mijn trouwdatum er dus niet aan aanpassen.
Eventueel wel proberen om in de namiddag te trouwen, zodat de zaak in de voormiddag (of tot 11 uur) open kan blijven.
Als je dat duidelijk communiceert - en er desnoods het waarom bij zegt - naar alle vaste klanten (lees: desnoods 3 weken vooraf in koeien van letters een papier ophangen in de zaak en strooibriefjes meegeven), speel je die echt wel niet kwijt.
Brood heb je immers elke dag nodig, dus 2 dagen later staan die klanten er gewoon weer terug.

De helft van mijn familie is zelfstandige waaronder mijn ouders. Ze hebben een eigen optiek. Mijn moeder haar enige eis was: Niet in de week. Op zaterdag wou ze sluiten en mee feesten, maar op vrijdag zag ze dat echt niet zitten.

Wat gaat die schoonbroer overigens doen als ie morgen onverwacht serieus ziek is? Dat zijn nu éénmaal dingen die gebeuren.

Ik zie het overigens nog gebeuren dat de vaste klanten net blij zijn voor je (toekomstige) schoonmoeder en haar komen feliciteren als ze bekend maken waarom ze 1 of 2 dagen sluiten.
Dat was hier alleszins het geval ;).


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...