Nu Online
Momenteel zijn er 68 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Budget en menu

  21-8-2014 17:20:12
Hoi toekomstigen en gehuwden,

Mijn vriend en ik zijn pas verloofd. Onze trouwdatum hebben we vast gelegd op 28 februari 2015. We zijn volop bezig met het zoeken naar zaal en traiteur, toch wel de belangrijkste beslissing.

Aanvankelijk hadden we voor ons huwelijk een totaalbudget van 15.000€ voorzien. We betalen zo goed als alles zelf, enkel mijn trouwjurk wordt door mijn ouders betaald.

Nu droom ik al vanaf het moment dat ik over ons huwelijk begon te fantaseren (vooraleer we verloofd waren dus) van één welbepaalde locatie. De Slootjenshoeve in Berlaar.

We wilden graag een feest in twee delen. Diner in de namiddag voor naasten (45 personen) en viering met daarna dansfeest vanaf 19uur voor de rest.

Er moest echter ook voor de gasten die rond 19 uur arriveren eten voorzien zijn. Het is immers winter en dan hebben mensen nu eenmaal meer honger.

De traiteur waar we mee moeten samenwerken (en die een hele goeie naam heeft) stelt volgend menu en verloop voor:

Aperitief met lepelhapjes en knabbels op de tafels
Knolseldervelouté met grijze garnalen en pancetta
Zacht gepekeld varkenshaasje met ragout van wintergroenten en stropkesmosterd
Perentaartje met kaneelijs en custard

Verwelkoming avondgasten met glaasje Glühwein of warme choco (we wilden dit dan zelf uitdelen aan een kraampje om zo iedereen te ontmoeten)

Viering

Twee uur buffet met "vrije" tafels voor iedereen die nog honger heeft:

1. à la minute gekookte penne, zelf te garneren naar keuze met parmezaan, pesto, gerookte zalm, boschampignons, pancetta, tomatencoulis,

2. Twee soorten winterstoemp en everzwijnstoverij of ragout van noordzeevis met mosterd.

Vanaf 22u is er een espressobar en theebuffet en geven wij cupcakes, brownies en zelf te roosteren marshmallows.

Nu kost dit hele gebeuren ons voor 45 namiddaggasten en een totaal van 130 gasten, inclusief drank, zaal en dansschuur ongeveer 12.500€.

Het budget is er dus al bijna helemaal door.

Wat denken jullie hiervan? Is het menu ok? Klopt het verloop en het eten voor de avondgasten? Is de prijs aanvaardbaar?

Alle feedback is welkom!!

Annelies
28-2-2015
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 3309


Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik21-8-2014 19:47:12

Zeg me waar en wanneer,ik zal er zijn!
Hihi grapje natuurlijk,maar krijg al zin door het te lezen . Klinkt verrukkelijk ;-)
Grt sofie



Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik21-8-2014 20:22:50

Wij hebben voor 45 a 50 man voor het diner (ook een buffet) . Het dessertenbuffet zal op het avondfeest beschikbaar zijn (dat zou rond half 9 beginnen). Daar zal zo'n 150-160 man aanwezig zijn. Om 12 uur wordt er dan nog frietjes voorzien als midnightsnack. in totaal zou dat neerkomen op 7500 tot 8000 euro. voordeel is dat we de zaal zelf niet moeten betalen, enkel het eten, en dat is inclusief drank.


Aangezien ons menu wat beperkter is (1 buffet minder), is het ook logisch dat we wat minder moeten betalen. dus uw kost valt alles bijeen nog mee in verhouding met wat wij betalen

als je de prijs wil drukken, kan je dan niet later beginnen met het avondfeest? Dan is dat 2e buffet ook niet nodig.




Julie
30-4-2015
 Meld misbruik21-8-2014 21:01:23

Prijs lijkt mij vrij cva te zijn in vergelijking met menu en aantal gasten. Als je kosten wil drukken zou ik inderdaad ook uur van avondfeest een uurtje/1u30 verlaten en dan moet je die gang extra niet aanbieden en kan je direct beginnen aan je dessert. Wat wij doen is naast dessert ook een heuse candybar voorzien zodat mensen met een honger zich daar ook kunnen vullen.

Verder zit ik met een vraag rond prijs en decoratie? Voorziet jullie zaal dingen of moeten jullie zelf nog alles verzorgen. Wij hebben vanuit de feestzaal al bloemstukken op elke tafel en kaarsen dus ik moet enkel nog kleine dingen aankopen. Hou er rekening mee dat dit ook aardig wat centen kost als je nog veel decoratie moet kopen.
Als alles erbij zit qua decoratie, al jullie drank, al dat eten, ... Zou ik eigenlijk niet twijfelen en gewoon doen want je grootste kost is toch de zaal. Wat je kan doen is nu al een budgetraming maken met alle posten en wat je eraan zal besteden (grove schatting en best altijd meer schatten dan je denkt). En dan kan je ook zien of het in je budget past.
Bij ons voorzien wij ongeveer budget van 10000 en onze zaal is 7000 ongeveer. Wij zitten met een ruime raming op een kost van ongeveer 11000. Maar ik ben dan ook een overdrijver dus ik gok dat mijn einddtotaal wel dichtbij die 10 zal eindigen. Wij betalen ook alles zelf.



Annelies
28-2-2015
 Meld misbruik22-8-2014 8:51:10

Bedankt voor de reacties!

De tip ivm het verlaten van de timing is wel goed, maar ik had opgezocht hoe laat de zonsondergang dan is (18u30 ongeveer). Nu leek het mij leuk als iedereen rond die tijd arriveert. Anders duurt het ook allemaal zo lang vooraleer er gedanst kan worden. Er komt immers ook nog een coverbandje optreden...

Dat ga ik nog even laten bezinken.

Zaal voorziet grote kandelaars en bloemstuk. Qua decoratie ga ik verder alles zelf doen. Theelichtjes met washitape, rozenknopjes aan beige lint opgehangen, boomstammen met kaarsjes op, glazen potjes opgehangen langs het gangpad etc... Bloemen doe ik verder ook zelf. Budget voor bloemen en deco is 400€, incl. bruidsboeket.

We besparen op vervoer, (alles is max 1 km uit elkaar), eenvoudige ringen, zelf uitnodiging ontwerpen, etc

Ik heb een budgetplanning gemaakt en het zal wsl 17000€ worden...



Sabrina
20-9-2014
 Meld misbruik22-8-2014 9:12:20

Hey Annelies,

Wij zijn ook bij de slootjeshoeve langs geweest voor ons huwelijksfeest. Ik was opslag verliefd op de zaal, maar voor ons kwam het veel te duur uit.

Gaat een diner voor 45 personen? Ons werd toen gezegd dat er een minimum aantal gasten moesten zijn (ik geloof een 70 tal ), anders moest je de kosten van het personeel nog betalen.



brenda
7-7-2014
 Meld misbruik22-8-2014 9:56:39

En zit de drank all-in in de prijs? Daar heb ik niets over gelezen.



Lien
13-9-2014
 Meld misbruik22-8-2014 10:21:07

Heey!

de zaal en het eten zijn sowieso de grootste kost van je huwelijk. Dus het is normaal dat je even schrikt van deze prijs :) Ons huwelijk kost ons in totaal 7000 euro en een 4500 daarvan is eten en drinken dus wij waren toch ook al meer dan de helft van ons budget kwijt :)

Wij doen enorm veel zelf en hebben ook geld kunnen besparen daar we een goedkopere prijs voor zowel fotograaf als videograaf hebben en gratis vervoer hebben. Daarnaast hebben wij gekozen voor een parochiezaal in plaats van een feestzaal met al catering in gerekend.

Maar als ik de menu bekijk en de feestzaal bekijk dan is jullie prijs inderdaad een goede prijs. Ik zou me er niet zoveel zorgen over maken omdat de rest van je huwelijk sowieso niet zoveel geld meer gaat kosten. Dat komt allemaal wel goed :)



Tina
11-10-2014
 Meld misbruik22-8-2014 14:58:06

Ik vind het vrij duur. Wij hebben een receptie met 5 hapjes en drank 2u inclu 23 euro per persoon.

Qua eten kiezen wij vr soep, hoofdgerecht en dessertenbuffet met koffie en versnaperingen : 90 euro alles in drank aan tafel en vanaf de openingsdans 5u.
In deze prijs zit ook 1u durende receptie bij het binnenkomen.

Vanaf het dessertenbuffet + koffie + drank 5 u vanaf dans kost het ons 46,50 euro.

Mispak je niet aan de andere kosten ... fotograaf, kleren, vervoer, bloemen ... Je zal snel dik over je budget zitten vrees ik



Annelies
28-2-2015
 Meld misbruik23-8-2014 0:42:40

Drank zit mee in het budget gerekend.

Slootjenshoeve deed niet moeilijk over diner met minder volk. ' s Avonds is er natuurlijk wel meer volk.

Ik vind het ook duurder dan werken met een zaal die alles in één keer doet voor vaste prijs, maar ben verliefd op de locatie...

Wat heb budget betreft heb ik het geluk dat ik mijn jurk niet moet betalen en dat mijn moeder een kledingwinkel heeft. Ook het kostuum voor mijn verloofde is aan een derde van de normale prijs.

Dj en coverband zijn vrienden en is dus gratis.

Maar het blijft veel geld voor één dag.



Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik23-8-2014 13:44:08

Het is inderdaad veel geld, maar een deel krijg je terug via de enveloppen van de genodigden he :)



kaath
11-10-2014
 Meld misbruik24-8-2014 21:24:19

Wij trouwen ook in de Slootjenshoeve :-) wel degelijk supermooi en de traiteur kan je laten watertanden :-)



Annelies
28-2-2015
 Meld misbruik25-8-2014 16:27:49

Nog een Slootjenshoevekoppel, leuk!

De traiteur kende ik al (ik ben van Duffel). Heeft inderdaad een goeie naam. We hebben net laten weten dat de offerte met het voorgestelde menu goed is.

Hebben jullie de kans gekregen om dingen op voorhand te proeven?

Wat het terugverdienen via de enveloppen van de genodigden betreft: enig idee waarop je zoal gemiddeld kan rekenen? Ik schat een gemiddelde van ongeveer 50€?



Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik25-8-2014 18:15:55

ik gok op 25 euro per persoon gemiddeld.
Dat is toch wat de ervaring van vrienden en familie me heeft geleerd :)



Lien
13-9-2014
 Meld misbruik26-8-2014 9:26:36

Over het terugverdienen via de enveloppen:
Ik heb al enkele koppels geweten die heel teleurgesteld waren hierover.
Velen die amper een 20 euro gaven terwijl ze daar een hele dag mochten eten en drinken op het koppel hun kosten. Zelfs veel meer dan je denkt die gewoon een lege enveloppe afgeven... Dus ik zou persoonlijk niet teveel rekenen op de inhoud van die enveloppen, tenslotte doe je het ook niet voor de cadeau's maar omdat je elkaar graag ziet he?



Annelies
28-2-2015
 Meld misbruik26-8-2014 10:50:52

@Lien: Natuurlijk draait het ons niet om het geld.

Trouwen doen we omdat we elkaar graag zien en samen ons leven willen bouwen.

Een groot feest geven we omdat we onze vreugde graag met onze omgeving willen delen.

Maar het lijkt mij niet onlogisch dat je ook naar de praktische kant van de dingen kijkt en een budget probeert op te stellen dat realistisch is. In dat budget ga je toch ook kijken naar de inkomsten die er eventueel kunnen zijn.

De tijd van de huwelijkslijsten is al lang voorbij. Toen was het eenvoudig: je huwelijk zorgde voor een uitzet en de ouders betaalden het feest. Geen financiële risico's dus, integendeel.

Nu is het niet zo dat we in feite de gehele kost voor het feest niet kunnen dragen, maar er zijn andere dingen in rekening te brengen hé.

Er moet immers ook nog een groter huis gekocht worden (we zitten nu erg klein) en kindjes enz...

Daarom dat ik toch graag een ruwe schatting maak van wat ik kan verwachten.

20€ lijkt mij heel erg weinig. Zelf geven we op trouwfeesten altijd minstens 50€ per persoon. Je weet immers dat het koppel dat waarschijnlijk grotendeels zelf moet betalen en dat je waarschijnlijk nog meer kost dan je geeft.

Maar ik kan dat natuurlijk beter onderschatten dan overschatten...



Lien
13-9-2014
 Meld misbruik26-8-2014 15:00:09

Heey,

ik wil hier zeker niet negatief of aanvallend overkomen he met wat ik zei..
Maar wij spelen het liever op zeker en gaan er van uit dat we uit die enveloppes niet al te veel gaan terughalen, dan komen we niet voor onaangename verrassingen te staan.

De tijden van huwelijkslijsten zijn inderdaad voorbij omdat tegenwoordig de meesten al samen wonen voor ze gaan trouwen en dan kan je moeilijk nog uitzet gaan vragen. Wijzelf zijn net een jaartje gaan samenwonen op een appartementje dus voor ons is uitzet vragen ook geen optie. Wat tegenwoordig wel veel wordt gedaan is een huwelijkslijst bij een reisbureau. Iedereen betaalt dan een deeltje van je huwelijksreis, lijkt me wel tof :)

Maar inderdaad, ook wij proberen toch een beetje positief te denken en te hopen dat we bepaalde uitgaven toch uit de enveloppes gaan halen, en daar is niets verkeerds mee. Tenslotte geef je al die mensen een leuke dag/avond en nacht en lekker eten en drinken en mag daar toch wel iets tegenover staan



kaath
11-10-2014
 Meld misbruik2-9-2014 21:23:22

Hey Annelies,

wij zijn nogal late vogels en zijn dus nog onze menu aan het kiezen :-)
Ik laat je het zeker weten als we mogen voorproeven.

Wij hebben wel een trouwlijst gelegd op www.trouwlijst.be .
Een beetje een trouwlijst voor de koppels die al veel hebben, maar nog wel dromen.
Wij vinden het in elk geval superleuk.

Vandaag nog gaan kijken in de Slootjenshoeve. Zalig toch, de zon op je gezicht en dan dat kader. Ik hoop op een beetje of veel zon volgende maand en anders zal het de zonnige snoet van de mensen moeten worden.

Maar ik hou je op de hoogte!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info