Nu Online
Momenteel zijn er 17 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

18.07.14 Droomdag!

  19-8-2014 9:38:36
Hoi allen,

ik vond het altijd zo leuk om hier verslagjes te lezen dat ik ook mijn ervaringen wil neerpennen. Onze trouwdag is al een goede maand achter de rug en we hebben erna van een prachtige 18-daagse huwelijksreis doorheen Namibië genoten. Een aanrader!
Onze trouwdag zal sowieso ingaan als de warmste dag van het hele jaar: een hele dag door 34° en op de thermometer van de zaal stond op een bepaald moment zelfs 37° af te lezen!

Ondertussen werd op JOEfm gevraagd wat iedereen zou doen op deze bloedhete dag en dus kon ik het, op weg naar de kapper en make-up, niet laten om te sms'en dat ik zou puffen en zweten in een trouwkleed. Dit werd op de radio gezegd en mijn aanstaande kon dat horen. Zorgde sowieso voor een leuke herinnering!

Een aantal aanraders:
- Hocus Pocus Toverbol Deinze voor de ballonnen: mooi op tijd aan de kerk geleverd en ze waren prachtig om op te laten tegen een felblauwe lucht!

- Siren: één woord: wauw! We hebben heel lang getwijfeld of we al dan niet zangers in de kerk wilden en doordat we bezig waren met de verbouwingen lukte het maar niet om zangers te gaan bekijken. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en voor Siren gegaan en ze hebben de misviering echt zoveel keer mooier gemaakt! Mijn aanstaande vond zangers in de kerk geen must maar zelfs al tijdens de misviering leunde hij naar me toe en zei hij: dit is inderdaad zoveel mooier. Ikke blij dus :-)

- Bruidswinkel Steven te Torhout: ik had een kleed van Ladybird (na ons huwelijk nog meer overtuigd van hoe mooi dit merk wel niet is!) en in deze bruidswinkel helpen ze nog echt en oprecht! Ik heb heel wat bruidswinkels gedaan en er waren er veel waarvan ik niet wist of het nu echt mooi was of als ze het gewoon zegden om te kunnen verkopen. Dat had ik bij bruidswinkel Steven niet. Daarenboven is de uitbaatster tevens de naaister dus alle problemen worden moeiteloos aangepakt! Mijn metekindje en bruidsmeisje had hetzelfde kleed als ik en dat komt doordat men in bruidswinkel Steven dat kleedje echt heel mooi heeft kunnen namaken. Heel veel complimentjes gekregen.

- Chinelle Kortrijk: zij heeft 2 dames van de suite gekleed en ze zagen er beiden prachtig uit. Eén kleed heeft ze op heel korte tijd genaaid dus chapeau! Heel vriendelijke mevrouw ook.

- Van Wijnsberghe Kuurne: de kleren van de mannen uit de suite + de bruidegom kwamen van hier. Ze kleden ook onze bruidsjongen en ze waren allen prachtig.

- Feestvervoer Cloet (paardenhoeve): we hebben zijn oldtimerbus gebruikt en deze was zo mooi! Voor niet zo veel geld heeft Rudy ons de hele dag rondgevoerd. Heel aangename man ook!

- Frederic Vanwalleghem: we hebben de foto's nog niet dus daarover kunnen we nog niet veel zeggen maar wel dat dit een heel aangename persoon is die je tijdens je dag zo goed als niet opmerkt. De ene bedankingsfoto die we al zagen van de trouw zag er prachtig uit.

- HVC video's: ik zou het echt iedereen aanraden om een video te maken van zijn/haar trouwdag. We hebben al ontelbare keren naar onze video gekeken en hij is zo prachtig! Afhankelijk van het soort videograaf dat je wil (eerder stil of eerder sturend) zoek je best wel iemand die bij jouw stijl past. Wij hebben onze video na amper 3 weken gekregen en hij is echt heel romantisch en met oog voor detail gemaakt.

- Lies Vancauwenberghe: we hebben onze ringen bij haar laten maken. Super vriendelijke madam die altijd heel veel tijd voor ons maakte, ook toen we op het einde nog zaken wilden veranderen. Klant is echt koning met een prachtig resultaat tot gevolg.

- DJ Poll van Ghent: kenden we niet en via vrienden leren kennen en hij heeft er een topfeestje van gemaakt! Echt niets op aan te merken! Iemand die zijn vak door en door kent. Als je mensen bij 34° al aan het dansen krijgt, ben je sowieso goed bezig :-) We kregen daarna onverwachts ook een cd met foto's van ons feest en een cd met de liedjes die we zelf hadden aangevraagd. Echt leuk.

- Kasteel te Lake (Zulte): dit kasteel is een feestzaal maar dit was het nog niet toen wij verloofd waren. Dus konden we ons feest niet daar geven maar we kregen van hen wel de toestemming om het kasteel als fotolocatie te gebruiken en dat vond ik wel heel vriendelijk. Het zullen mooie foto's worden!

- Salons Alta Ripa: soms wat communicatieproblemen mee gehad maar zou ik al bij al zeker een aanrader! De zaal is prachtig, de bediening is tot in de puntjes perfect, ze gingen heel veel keer rond waardoor niemand op zijn honger bleef zitten, het eten is heel verfijnd (kregen we echt veel lof over), ze houden een strakke timing aan (minder positief als je als koppel zelf wat flexibel wil zijn in je timing maar wel heel positief als je per se voor 24u op de dansvloer wil staan).

- Pastoor John Dekimpe: altijd met de glimlach en hij staat open voor een eigen inbreng, zolang er betekenis achter zit. Dat vond ik zelf heel belangrijk.

Zo, ik denk dat ik de belangrijkste mensen vermeld heb :-) Misschien ben ik er nog vergeten maar dan laat ik dat nog weten. Sowieso was het een prachtige dag.
Misschien één tip: zorg in je draaiboek voor voldoende rustmomenten. Wij hadden dat niet (was echt niet mogelijk met op één dag te trouwen voor de wet, een fotoshoot, trouwen voor de kerk, 2 recepties en één avondfeest) maar dat zorgde er wel voor dat we van het één naar het ander moesten hollen. Dat lukte allemaal wel omdat we niets van stress hadden maar als je wel snel stress hebt of zenuwachtig wordt, dan is dat echt niet aan te raden.

Op deze link een paar foto's: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1015255492092...
Hopelijk komen er snel heel wat foto's bij maar dat hangt af van de fotograaf zijn snelheid :-)

Groetjes!

PS: Het is waar wat ze zeggen: echt de allermooiste dag uit je leven! :-)


Severien
18-7-2014
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 2162


Britt

 Meld misbruik19-8-2014 9:57:32

Het kleed flatteerde je inderdaad! Proficiat!



gerda

 Meld misbruik19-8-2014 9:59:32

Het zag er inderdaad een ge-wel-di-ge dag uit!!!!



Karen
30-5-2015
 Meld misbruik19-8-2014 13:44:59

Heel mooi kleed!

Hoe zag jullie daguitdeling er uit in uren? (onze lijkt dezelfde indeling te zullen hebben, en ik vraag me af of het haalbaar is en of we voldoende tijd zullen hebben)



Severien
18-7-2014
 Meld misbruik19-8-2014 16:47:52

Hoi,
de dagindeling ging als volgt:

07u: bij de kapper en make - up
08u30: ten laatste thuis (werd uiteindelijk 08u45)
08u45: ten laatste volledig aangekleed en klaar (werd na 9u)
9u: suite komt toe
9u15: bruidegom komt toe en er wordt even getoast op de trouw
10u: suite samenstellen, foto's nemen per koppel op weg naar het busje
10u15: ten laatste vertrek naar gemeentehuis
10u30: trouw voor de wet
10u45: receptie gemeentehuis
11u: naar kasteel (op 7 min van het gemeentehuis) voor familiefoto's
11u30 - 13u30: fotoshoot bruidskoppel (uiteinlijk zijn we er maar rond 12u aan kunnen beginnen)
13u30: ten laatste terug thuis om eventueel nog te verfrissen (we waren uiteindelijk maar rond 14u thuis)
14u: samenstellen suite
14u15: ten laatste vertrekken naar de kerk
14u30: kerkelijke trouw
15u30 - 15u45: einde kerkelijke trouw + in ontvangst nemen van bloemen en felicitaties + ballonnen oplaten
16u: ten laatste vertrekken naar de feestzaal
16u45: aankomst feestzaal (werd uiteindelijk 17u)
17u-19u: 1e receptie
19u-19u30: rustmoment (bleek niet het geval omdat sommige mensen later weggingen en sommigen eerder kwamen (ook op onze vraag soms))
19u30 - 20u30: receptie avondfeest
20u30: start avondfeest
23u50: ten laatste openingsdans en start dansfeest (dit klopte dan uiteindelijk wel :-))

Veel succes alvast Karen!



Lies

 Meld misbruik19-8-2014 18:22:11

Dikke proficiat nog! Jullie zagen er stralend uit! Supermooie jurk had je trouwens!



Sarah
1-8-2015
 Meld misbruik19-8-2014 20:09:41

Het zag er inderdaad een prachtige dag uit ;-)
Via welk reisbureau of organisatie zijn jullie naar Namibië gegaan?



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik19-8-2014 22:05:42

Een dikke proficiat !!! Wooow wat een prachtige kleedjes en kostuums net hetzelfde als jullie schitterend gewoon !!!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik26-8-2014 8:50:37

Mooi kleed en je bruidsmeisje ook zo schattig!
De suite zag er ook super uit!
Veel geluk samen!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info