Nu Online
Momenteel zijn er 36 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zus aan eretafel of niet?

  17-8-2014 16:09:39
Heey!

Wij zitten met een groot dilemma...
Onze tafelplanning was helemaal klaar en wij wouden enkel de ouders en getuigen met hun partner aan de eretafel zetten.
Nu vroeg mijn mama eergisteren of mijn zus niet mee aan de eretafel mocht en ik zei dat we dat zo niet gepland hadden. Gisteren belde ze me dan nog eens op om te melden dat zowel zij als mijn papa er niet goed van waren dat mijn zus niet mee aan onze tafel mocht en dat ze er eigenlijk op stonden dat zij toch met haar man en kindjes bij ons moest zitten.

Nu vind ik het helemaal niet erg als mijn zus aan de eretafel zou zitten want het is tenslotte mijn zus maar het probleem ligt eerder bij haar man.
Zowel mijn partner als ik moeten eigenlijk niets hebben van haar man. Hij is ongelofelijk arrogant en moet altijd in de belangstelling staan en hij heeft ook totaal geen respect voor niemand. Als hij ergens mag gaan eten gebeurt het meer dan vaak dat hij zijn bord wegschuift en duidelijk zegt 'da is ni te freten'. Daarnaast is hij ook heel arrogant en onrespectvol tegen mijn zus 'zijn geld is zijn geld en als mijn zus iets wil kopen dan moet ze daar zelf maar voor sparen'. Tegen mijn partner, papa en mama is hij ook al onrespectvol geweest en tegen mij ook.
Wij hadden dus helemaal geen zin om zo iemand aan onze eretafel te zetten aangezien het een mooie en leuke dag moet worden en als hij bij ons aan tafel zal zitten zal hij toch weer alle aandacht naar hem moeten trekken en ongelofelijk arrogant doen.
Maar als ik mijn zus en mijn ouders vertel dat we ze toch niet aan de tafel bij ons willen dan heb ik uiteraard ruzie met hun.
We zitten echt met een dilemma... ruzie met mijn ouders en zus voor de trouw of de kans dat we niet gaan kunnen genieten aan de eretafel.
Mijn ouders hebben hem geaccepteerd omdat mijn zus ermee getrouwd is en er kindjes mee heeft maar vaak hebben ze er toch ook hun gedacht van alleen zeggen ze dat nooit luidop. Wij hebben hun dus ook nog nooit verteld dat we helemaal niets moeten hebben van mijn schoonbroer maar ergens denk ik dat ze dat wel weten.

Help ons aub! Wat moeten we nu doen? Over minder dan een maand trouwen we

Lien
13-9-2014
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1723


Jennifer
6-9-2014
 Meld misbruik17-8-2014 16:39:30

Hey Lien
Heeft je partner nog broers of zussen? In dat geval zouden zij ook mee aan de eretafel moeten als jij je zus daar laat zitten en dan krijg je al die mensen nog moeilijk aan één tafel... Tenslotte zit je, indien de getuigen ook partners hebben, al direct aan 10 personen zonder broers en zussen.
Persoonlijk vind ik dat je daar een beetje egoïstisch moet in zijn... Willen jullie je schoonbroer niet mee aan tafel, dan gebeurt dat niet, het is tenslotte jullie dag. Ik hoop dat je moeder dit begrijpt, zeker als ze er zelf niets moet van hebben. Als je het echt niet ziet zitten om dat zo tegen je zus/ouders te zeggen, zeg dan gewoon dat het jullie keuze is om de eretafel te beperken tot ouders en getuigen. Dat is over het algemeen ook gewoon de traditie.
Ik hoop dat er inderdaad geen ruzie van komt, maar je trouwdag is nu toch wel de dag waarop jullie niet te veel rekening moeten beginnen houden met anderen.
Veel succes!



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik17-8-2014 16:40:07

Mijn broer is getuige en zit ook aan de eretafel maar het verhaal te lezen van de schoonbroer weet ik het niet goed langs de ene kant wel want je hebt mss maar 1 zus volg gewoon je hartje ik weet dat het mss moeilijk is...



Lien
13-9-2014
 Meld misbruik17-8-2014 16:46:19

Dankjewel voor jullie reactie al :)

Ik heb inderdaad maar één zus en mijn partner heeft ook een zus maar zij heeft nog geen vriend of dergelijke dus dan zou het op 5 personen extra komen in totaal waarvan een kindje van bijna 4 jaar en een kindje van bijna 2 jaar.
De meesten zeggen mij ook inderdaad dat het traditie is van enkel de ouders en de getuigen met hun partner aan de eretafel te zetten maar mijn mama en papa denken hier duidelijk anders over. Bij mijn zus haar trouw zat ik ook aan de eretafel en ik was geen getuige dus ze vinden dat ik het dan ook zo moet doen. We hebben wel een aantal tafels waar er 14 personen al zitten maar ik wou de eretafel wat kleiner houden maarja...
Ik weet echt niet wat ik moet doen, ergens willen we egoïstisch zijn maar langs de andere kant wil ik ook geen ruzie, zeker niet in zo'n speciale periode



mellissa
20-9-2014
 Meld misbruik17-8-2014 18:41:30

Hey hey ,

Wij hebben ook zo een gevalletjes voor, een deel van men toekomstige man zijn familie komt niet overeen met elkaar,
Bijdeze hebben we 1 tafel gepakt en iedereen daaronder gezet maar degene die dan niet overeen komen uit elkaar,
Ook door het feit dat die en die mee aan de ere tafel il zitte hebbe het beust niet gedaan om de ruzie te vermeiden.



Lien
13-9-2014
 Meld misbruik17-8-2014 19:04:40

Heey!

We hebben een beetje tegen onze zin maar om de vrede te bewaren besloten om ze dan toch maar aan onze tafel te zetten.
Al is het wel met twee personen er tussen dus hopelijk hebben we niet teveel last van hem :)

Dankjewel voor jullie begrip :)



Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik17-8-2014 19:06:39

pfff, misschien heel egoistisch maar ik zou zoiets niet willen op MIJN dag.

Vooral omdat ik weet dat mij dat enorm zou ergeren.

Ik zou subtiel proberen aanbrengen bij mama en papa dat de tafel dan mss wat groot wordt en dat je liever een intiemere tafel wou.




Lien
13-9-2014
 Meld misbruik17-8-2014 19:09:17

Mja dat subtiel aanbrengen hadden we al geprobeerd maar daarop had ze direct een antwoord dat dat allemaal toch geen kwaad kon.
Dus hebben we er ons maar bij neergelegd.
Maar als hij durft zeggen dat ons eten 'ni te freten' is dan vraag ik hem gewoon vriendelijk om ons feest te verlaten. Dat zou ik trouwens bij gelijk wie doen denk ik. Tenzij ze gelijk hebben natuurlijk haha!



Jennifer
6-9-2014
 Meld misbruik17-8-2014 20:00:06

Ik ben blij dat jullie beslist hebben, Lien. Verwittig misschien de mensen van de zaal al eens: vertel hen wat je wilt dat er gebeurt als hij echt te lastig wordt. Wij hebben dat ook gedaan in verband met enkele probleemgevallen. Dan moeten jullie je dat niet aantrekken.



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik17-8-2014 20:28:36

Blij dat jullie beslist hebben. Het is jullie dag geniet ervan en zoals jennifer zegt verwittig de zaal...



Lien
13-9-2014
 Meld misbruik17-8-2014 20:34:55

Wij werken met een zaal zonder personeel dus zullen familieleden of opdieners van de traiteur moeten verwittigen maar dankjewel :)



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik17-8-2014 20:37:16

Ok veel plezier op jullie dag !! :-)



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik17-8-2014 22:21:05

Een simpel idee, maar kan je zus en zijn zus niet aan jullie tafel en de partners met kinderen dan bij aan een andere tafel (de tafel waar ze gepland stonden).
Verkoop het desnoods als dat anders de tafel echt te groot wordt.

Of gaan je ouders dan ook niet akkoord en moeten de partners persé ook mee aan de eretafel?



Jennifer
6-9-2014
 Meld misbruik17-8-2014 22:30:41

Veel plezier Lien :) Ik hoop dat alles goed verloopt!
Pfff Kiekske, kan je dat doen, een getrouwd koppel uit elkaar halen? Dat lijkt mij een moeilijk idee om verkocht te krijgen aan de zus en de ouders...



PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik18-8-2014 9:56:43

Hallo,
is inderdaad heel moeilijk, steeds wikken en wegen om de goede vrede te bewaren. Het is denk ik goed dat je ze inderdaad aan de eretafel heb uitgenodigd met ertusen nog 2 personen ( en zet de kids er misschien ook nog tussen) en misschien kan je wel eens op voorhand aan je zus met een kwikslag zeggen : ik hoop wel dat hij ons eten te "vreten" vind want anders zet ik hem buiten"; Misschien heeft ze dan wel door dat jullie niet gediend zijn met zijn arogantie.
Probeer hem zoveel mogelijk uit je zicht te zetten ( dus aan dezelfde kan dan waar jij zit anders kijk je schuin op hem) en geniet van de andere mensen aan je tafel !
En als hij echt de aandacht naar hem wil trekken kan je, vind ik, op deze dag gerust tegen heb zeggen : " Heleba, vandaag mogen wij eens in de belangstelling staan he",

Veel plezier.



Lien
13-9-2014
 Meld misbruik18-8-2014 10:04:43

Ja een koppel uit elkaar halen is inderdaad misschien niet zo goed, dan gaan ze ook klagen. Zeker aangezien er nog twee kleine kinderen bij zijn en dan gaan we andere mensen van de familie misschien opzadelen met zijn gedoe.
Het zo tegen mijn zus verwoorden zal niet echt goed komen denk ik, maar hij zit inderdaad aan onze kant van de tafel dus zo hoeven we niet op hem te kijken :)

Dankjewel allemaal alvast voor jullie reactie en ik ben blij dat jullie het toch een beetje begrijpen :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...