Nu Online
Momenteel zijn er 73 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help moet ik doen met baby op feest

  17-8-2014 10:15:17

Ik zit eventjes met mijn handen in het haar, normaal zouden er 3 kindjes op ons huwelijk zijn, wij trouwen op dezelfde dag voor wet en kerk (mijn broer zijn zoontje 6j en onze 2 kleintjes 3 en 5j).

Deze gaan echter allemaal naar huis aangezien het al zo een vermoeiende dag zal zijn voor de kleintjes mijn neefje gaat niet meer mee naar de feest, onze kleintjes gaan met babysit naar huis na openingsdans (als ze het al zo lang volhouden).

Nu belt mijn partner gisteren met zijn broer en die verteld ons doodleuk dat zijn baby van 7 maand er de hele tijd zal bijzijn! Aangezien wij voor iedereen vervoer geregeld hebben, moeten wij ervoor zorgen dat zij overal hun babygerei kunnen meenemen (Maxi-Cosi, speelgoed,...)

Dat is nog niets maar het babytje komt daarna mee naar de feest, zij zitten aan onze eretafel en vragen om een plaats te voorzien voor de eetstoel van hun kleintje. Ook zullen zij een groot deken met speelgoed voorzien om naast hen aan de tafel te plaatsen.

Mijn vriend, al redelijk gefrustreerd vroeg van "en als het kleintje moet slapen" (feestzaal heeft nog een zaal maar wij hadden al de vraag gesteld voor reisbedjes voor onze kleintjes en dit kon niet aangezien zij die zaal zullen klaarzetten voor de dag erna). Antwoorden zij : Ooh maar dat is geen probleem hoor we zetten het reisbed wel op IN jullie feestzaal waar er plaats is, zij slaapt door alles door en zal niet wakker worden van de muziek.

Wij vinden dit absoluut niet gaan, wat moeten we nu doen, het gaat wel over de broer van mijn vriend hé!!! Of overdrijf ik een beetje en maak ik me zorgen om niets? Wat denken jullie?

Sorry voor de lange tekst!!

Binnen 19 dagen trouwen wij!!


Evy
6-9-2014
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1483


Veva
28-9-2013
 Meld misbruik17-8-2014 11:44:55

Ik ben heel erg duidelijk geweest bij het uitdelen van onze uitnodigingen: kinderen zijn niet welkom. Wij hebben zelf geen kinderen en hadden er geen behoefte aan om kinderen op ons feest te hebben.
Alleen mijn neefje van 7 jaar was welkom, maar met zijn ouders was heel duidelijk afgesproken dat hij na het dessertenbuffet naar huis ging.

2 nichten met baby's hebben dan gekozen om niet te komen omdat de kindjes echt nog heel klein waren (hun keuze).

Maar bij jullie is het wel wat anders... Ik zou heel duidelijk met je schoonbroer praten en zeggen dat je liever niet hebt dat de baby meekomt en de argumenten geven die je hierboven ook geeft. Het is jullie feest en als jij liever niet hebt dat er een baby bij is, dan is dat jou goed recht.



Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik17-8-2014 12:05:27

Dit is een moeilijke!
Eerst en vooral zouden de ouders beter moeten weten.
Onze kleinste jongen was vorige zomer ook 6maand en gaan eten savonds ging al niet
Laat staan een trouwfeest,ze zijn dan toch op een leeftijd waar ze regelmaat nodig hebben,
Ik zou instemmen met de wensen van je schoonbroer,om ruzie te vermijden
Dit kunnen jullie echt wel missen,maar ze zouden dan wel alles zelf moeten regelen!
Van autostoel tot avond feest! Een eetstoel kan je mss op de kop van tafel zetten,naast de mama.
En de eindverantwoordelijkheid ligt toch bij hun,om te zien of hun kleintje daar veilig zit.
Zou er niet te veel over stressen,als ik weg ga met kids,moet ik ook zien dat je ze kan bezig houden (dit is voor de ouders en niet voor de bruid of bruidegom )
Lieve groet Sofie



sanne
6-9-2014
 Meld misbruik17-8-2014 13:20:26

Bij ons zal er ook 1 baby bij zijn. Collega's van mijn verloofde hebben 3 kinderen, de 2 oudste laten ze thuis bij een babysit, maar de 'baby' (ondertussen al bijna een jaar oud) krijgt nog steeds borstvoeding.

ik zit er ook wat verveeld mee omdat het duidelijk was dat kinderen thuis moeten blijven, maar aan de andere kant begrijp ik het dan ook weer wel.
En ik denk maar ,zij zitten de hele avond met die baby op hun schoot, ik niet.




PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik17-8-2014 13:29:40

, Hallo,
ben het helemaal eens met Sofie.
De ouders zouden beter moeten weten want een kind van 7 maand hoort niet thuis op een avondfeest. Je kan me veel wijsmaken maar er slaapt niemand door bij zo'n muziek.
Ik zou om de vrede te bewaren niet zeggen dat de baby niet welkom is maar ik zou er geen extra faciliteiten voor voorzien ( stoel,plaats, bed,..) Als zij hun baby willen meenemen moeten ze er ook voor zorgen.
Mijn nicht haar kindje is 4 jaar en komt een uurtje mee, daarna komt de babysit.

Hopelijk geraken jullie eruit zonder ruzie want dat is het niet waard.

gr Petra



Evy
6-9-2014
 Meld misbruik17-8-2014 14:28:59

Hallo iedereen, bedankt voor jullie reacties, ik voel me toch al beter gerustgesteld dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Jullie hebben gelijk om de lieve vrede te bewaren hen gewoon laten doen en met de ingesteldheid zijn dat het hun probleem is! Al zal het niet makkelijk zijn.

Ze komen straks langs, we zullen wel argumenten aanhalen waarom we vinden dat het misschien geen goed idee is, maar de woorden liever niet meebrengen achterwege laten.

Groetjes




Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik17-8-2014 15:32:06

Laat weten hoe het gesprek verlopen is daarjuist...mijn nicht haar kindje gaat 4 maand zijn ze doet de baby bij familie van haar man zodat ze zelf kan genieten...



Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik17-8-2014 17:13:25

Ja ben ook benieuwd ;-)




Kim
4-10-2014
 Meld misbruik17-8-2014 18:58:39

Bij ons zijn er geen baby's maar wel een nichtje van 1,5 een neefje van 10 en een nichtje van 11. Ze zijn welkom, heb ze ook meegevraagd omdat die van 1,5 en 10 mijn metekindjes zijn. Maar! ik heb duidelijk gezegd dat ze zelf voor amusement en materiaal moeten zorgen. Incl babystoel etc. Nu gaan ze voor de korte stukjes in de bus de kinderen gewoon op schoot houden. De auto's staan al van 's morgens aan de feestzaal dus hun materiaal zoals babystoel enz hoeven ze niet mee te zeulen.

Ik vermoed dat die van 1,5 in de kerk ook wel wat kabaal zal maken maar daar maak ik mij niet echt druk om :) Kan nog grappig worden. Ze slaapt ook nog 's middags maar mijn nichtje laat ze in de B&B slapen die ze hebben gehuurd. Ik heb af en toe hints gegeven zoals die B&B in de buurt maar ik zorg voor de rest nergens voor, enkel voor ons eigen materiaal.



Evy
6-9-2014
 Meld misbruik17-8-2014 23:16:28

We zijn het gesprek begonnen met dat de feestzaal het niet ziet zitten om babybedjes te zetten in de zaal en daar was het gesprek al onmiddellijk afgelopen....A nee geen bedjes in de zaal, dat zullen we nog wel eens zien zei mijn schoonbroer, ik zal rap nekeer buiten een telefoontje gaan doen en ze zullen het wel vlug weten. En daarbij dan slaapt ze wel in haar buggy.We zijn er dan ook bewust niet verder op ingegaan. We zien wel hoe het de dag zelf verloopt. En zullen er het beste van maken





Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik18-8-2014 0:08:19

Oei , geef ons een verslagje van jou schoonbroer. Hopelijk verloopt alles goed naar jullie wensen...dikke knuffel xxx



PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik18-8-2014 9:44:59

Zou het inderdaad ook maar gewoon laten rusten, ze zullen op de avond zelf dan maar moeten improviseren. En probeer er die dag zelf niet op te letten, en zullen mensen genoeg zijn om plezier mee te maken zodat je hun ' problemen" met het al dan kunnen slapen of bezighouden van hun baby je niet opvalt! Succes !



Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik18-8-2014 11:25:20

Ik vind het persoonlijk ook wat raar dat ze dat zelf ook zo zien zitten en er zo maar van uit gaan dat jullie voor zulke zaken gaan zorgen!

Ik ben ooit zelf eens naar een trouwfeest geweest met mijn baby'tje van 6 weken(ons oudste, toen 4,5 jaar ging bij mijn mama), maar heb zelf voor alles (enfin, zo'n kleintje had enkel haar draagmand nodig) gezorgd, en na het eten en de openingsdans (omdat ik dat nog wilde zien) zijn we naar huis gegaan...
Ik had dit toen ook allemaal eerst besproken met het bruidspaar, en zij konden hun hier helemaal in vinden, ook konden ze daardoor ook aanpassingen doen naar aantallen voor de drankenforfait en zo...

Nu voor ons huwelijk volgend jaar, had ik zelf gezegd: alle familieleden mogen hun kinderen meebrengen, maar ze moeten dit dan wel al nu zeggen voor de planning en bestelling.
Maar alle familieleden hebben zo goed als onmiddellijk gezegd: de onze komen enkel even naar de receptie en dan worden ze opgehaald door de ouders van de aangetrouwde familieleden. Voor onze eigen kindjes heb ik een babysit voorzien. Zij kan ook al met de auto rijden, dus van zodra de kindjes moe zijn gaat zij er mee naar ons huis. Zij blijft daar ook tot de volgende dag, zodat wij kunnen bekomen en uitslapen in een hotel en de kindjes rustig kunnen slapen in hun eigen bedje...

Ik duim alvast dat alles vlotjes verloopt!

Groetjes,
Sjoeke




Thannée
6-9-2014
 Meld misbruik19-8-2014 14:56:22

Beste,

Mijn zoontjes van 3 en 1 jaar gaan ook bij op ons huwelijk zijn tot de desserten. Hebben dan ook met de traiteur en dergelijke geregeld dat openingsdans en dessert om 21.00 uur is zodat kindjes om 21.30 uur ten laatste in hun bed liggen. Feest vlak bij huis.
Ik heb dit ook doorgegeven aan mijn schoonzus en schoonbroer dat ik verwacht dat hun kindjes (2.5 - 3.5 en 4 jaar) gelijk met de onze vertrekken.
Het is inderdaad een moeilijke kwestie. Maar ik ben van mening dat als je zelf kinderen hebt en deze tijdig naar huis gaan dat de gasten het voorbeeld zouden moeten volgen.
Ik zou dit zeker zeggen.

Groetjes Thannée


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...