Nu Online
Momenteel zijn er 226 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Originele geldkado

  3-8-2014 15:27:42

Dag iedereen,

Wij zijn binnenkort uitgenodigd op een trouwfeest en het koppel vraagt een centje als cadeau. Weten jullie originele manieren om het geld af te geven? Geldballonnen en enveloppen krijgen ze wellicht met hopen.. Websites waar je dit kan laten maken zijn ook altijd welkom!

Bedankt!


Tiffany
18-6-2016
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1653


leen
27-9-2014
 Meld misbruik3-8-2014 15:50:46

Wij hadden een olijfboompje gekocht, geld geplooid en met lintjes in het boompje gehangen...



ilse
27-6-2015
 Meld misbruik3-8-2014 16:40:06

verschillende ideetjes al gezien op huwelijk van vriendin, zij werkt als verpleegster en had een doos vol verbanden gekregen waar al het geld ingerold zat, hij daarentegen van collega's werkte in de bouw afdeling beton en kreeg een groot betonblok met in het midden een doos waar het geld inzat ze hebben dat moeten los drillen...
Nog wat ideetjes: geld in een 'verassingsbrood' gebakken verschillende bakkers doen dit wel) als symbool voor de witte broodweken...
Ook in dopjes van flessen, 1 euro en dit in een grote juten zak gestopt 1 nadeel je krijgt dat er echt niet goed uit blijkbaar of een mooie origami tekening van geld heb ik ook al eens gezien twee duiven die ze hadden gemaakt was echt wel mooi gedaan.



Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik3-8-2014 17:07:03

Een aquarium met 2 vissen erin en een sticker op "just married" en daarin onderaan allemaal stukken van bv 20 cent zodat de bodem bedekt is.




INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik3-8-2014 18:50:47

Het gebeurt wel vaker dat men iets zoekt om het bruidspaar mee te plagen. Maar zou het koppel zelf het echt leuk vinden om muntstukjes in een betonblok of kroonkurkjes te krijgen bv?



Katinka
24-5-2014
 Meld misbruik3-8-2014 19:44:20

Voor onze trouw hebben wij een hoop rietjes gekregen met daarin opgerolde briefjes van 5 euro. Ik denk wel dat het moeilijker is om ze erin te krijgen dan om ze eruit te krijgen... ons grootste probleem waren de verfrommelde briefjes, maar daar zijn er strijkijzers voor...



sanne
6-9-2014
 Meld misbruik3-8-2014 20:46:29

Wij gaan met de vriendinnen een doos met 200 enveloppen vullen.
De centjes verdelen we over enkele enveloppen, de rest steken we vol met kortingsbonnetjes, confetti, grappige gedichtjes,...

Zij hadden als cadeautip ook een 'envelopje', en wij gaan onder het motto : "1 envelopje is zo triestig, jullie krijgen er een hele hoop ;) )



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik3-8-2014 21:36:32

Ik ben akkoord dat niet iedereen het leuk vind om centjes uit betonbrokken of onsmakelijke cakes te halen... Maar ik vond onlangs dit:
http://www.igadgets.be/nl/magische-geschenkbox

Schijnt heel leuk te zijn. Je stopt je geld er in en het koppel moet proberen om het gelddoosje open te krijgen, anders blijft het geld verstopt.

Ik hou het alvast in mijn achterhoofd voor als ik nog eens geld geef



Sofie
2-8-2014
 Meld misbruik4-8-2014 0:38:45

@jolien inderdaad heb ooit zo een grote doorzichtige kubus gehad en je moest een klein knikkertje in, deze moest dus een heel doolhof afleggen en dan kan je pas aan de centjes!
super leuk!



Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik4-8-2014 10:08:07

Wij hebben maar twee speciale dingen gekregen: een doos met honderd enveloppen waar af en toe 5 euro in zat ('jullie hadden toch een envelopje gevraagd') en een bloemstuk waarin ze dan in hartjes gevouwen geld hadden geprikt.

Dat laatste kan ik wel afraden. Ze hadden de oasis met gekleurd crêpepapier bekleed. Dat was dan afgegaan op een deel van het geld, vol rode vlekken. De bank wou die biljetten niet aannemen en we zijn ze moeten gaan wisselen in de Nationale Bank in Brussel. We hebben de helft van het bedrag (met vlekken) mogen spenderen aan de trein en hebben er dan maar een dagje Brussel van gemaakt :-).



Els
2-8-2014
 Meld misbruik4-8-2014 11:22:37

Origami van centjes in een kader. Een mannenpak en jurkje en eronder hartjes...



ann
5-7-2014
 Meld misbruik4-8-2014 12:23:21

Wij kregen een druivelaar waarin briefjes hingen in de vorm van hartjes



Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik4-8-2014 15:30:39

Wij kregen ook een betonblok met geld in (omdat we aan het bouwen zijn). Gelukkig niet met muntjes, maar met briefjes die proper in kindersurprise-eitjes waren verpakt.

We kregen ook een saladekom met briefjes in strikjes geplooid, en dan met saladelepels bij.

Zelf al gegeven: een foto van het trouwkoppel (degene die ik had gemaakt voor hun uitnodiging) in een opgedikt kader, en dit dan opgevuld met origami-bootjes (geldbriefjes) en confetti.



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik4-8-2014 20:20:49

Voor mijn nicht haar trouw een grote ton vol met confetti plakboel fotokes van hen enzo losse eurootjes erin gestoken ze mankeerden mss hooguit 5 a 10euro als je trouwt moet je er dit bij pakken he en mijn nicht kreeg ook mossels toegeplakt met briefjes van 5euro erin....



Nikki
18-10-2014
 Meld misbruik4-8-2014 22:44:07

Wij hebben voor mijn schoonbroer en schoonzus nog iets anders gedaan..
wij hebben al het geld samengelegd en daarvan leeggoed gaan halen bij den brouwer.
allemaal lege bierflesjes over het hele huis verspreid en dan de bierbakken
allemaal voor de raam.. :) als ze dan de lege bakken binnenbrachten kregen ze hun centjes.. wij hadden 90 bakken verzameld.. dus ze hadden we werk ;)
Benieuwd wat ze nu voor ons gaan doen :)



Tiffany
18-6-2016
 Meld misbruik6-8-2014 23:28:30

Bedankt iedereen voor de tips! ;-)



Lien
7-6-2014
 Meld misbruik6-8-2014 23:47:31

Geld in een visbokaal blijkbaar niet zo gezond voor de vissen erin, dus dat zou ik achterwege laten!

Wij hebben gekregen:
- 30 enveloppen met telkens 5 EUR in en verschillende opschriften (voor een nieuw paar kousen, voor de cinema, voor de bus, etc.)
- 2 reistassen vol confetti en reisboeken waarin briefjes in verstopt zaten (gelukkig zat er wel een emmertje bij met het bedrag dat we in totaal moesten terugvinden)
- een reiskoffer vol bouwmateriaal en daartussen doosjes met telkens 15 EUR die ze dichtgespoten hadden met 1 of ander isolatiespul.
- 100 enveloppen met ofwel echt geld, ofwel vals geld, ofwel geldservietten ofwel confetti


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...