Nu Online
Momenteel zijn er 155 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tradities/gewoonten trouw

  29-7-2014 20:41:46
Hallo iedereen,
Het is misschien een rare vraag maar welke tradities en gewoonten volgen jullie met jullie trouw? (bv. bij de ouders gaan slapen de avond voordien, kousenband dragen, geschenkjes aan de kindjes uitdelen aan de kerk/gemeentehuis).

Ik ben hier al veel tegen gekomen op het forum waaraan ik zelf niet had gedacht en het is wel gemakkelijk om dit in één forumbericht te weten te komen.

Alvast bedankt! :)

Annelies
25-4-2015
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1401


Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik29-7-2014 20:54:58

Denk dat wij thuis samen slapen en smorgens zal zijn vader hem dan komen halen...snoepjes ofzo aan de kerk voor de kindjes??



Gwendolyn
1-8-2015
 Meld misbruik29-7-2014 20:56:22

Wij gaan niet bij de ouders gaan slapen, want we slapen al op onze feestlocatie.
Mijn papa geeft mij weg en dat is dan ook de eerste moment dat hij mijn kleed ziet. Kousenband draag ik ook. Something old, something new, something borrowd, something blue. Is ook van de partij :p
De ringen doen we ook nog steeds.



Saar
7-9-2013
 Meld misbruik29-7-2014 21:15:19

Ik ben bij mijn mama gaan slapen want mijn man stond daarop. Verder heb ik enkel het versje gedaan: something old, something new, something borrowed, something blue and a sixpence to put in her shoe. De sixpence heb ik online kunnen bestellen.
De vrienden hielden de traditie van het rijst gooien in stand. :)



Lies

 Meld misbruik30-7-2014 8:51:27

Tenzij er nog iets verandert of iemand nog iets onverwacht voor ons in petto heeft, gooien we alle tradities overboord.
We hebben het allebei al eens volgens de regels gedaan en dat is fout gelopen bij ons alle twee.
Daarom willen we nu alleen dingen waar we ons goed bij voelden.
Dus we slapen fijn samen in ons nieuwe huis. We weten van mekaar wat we gaan dragen, omdat we ook zeker wilden zijn dat de ander het echt goed vond.

Behalve de ringen die hebben we wel.



Elke
7-6-2014
 Meld misbruik1-8-2014 8:53:20

Ik sluit mij aan bij Lies. Al die "folklore" die erbij komt kijken gaat het echt niet beter maken. Wij wonen nu 10j samen en voor mijn man was dit 2e huwelijk. Eerste keer volgens de regels en tja mislukt :-) nu geen regels gevolgd behalve de ringen uiteraard. Maar ook tezamen geslapen en kleren op elkaar afgestemd. Geen kousenband, maar hij had wel blauwe zolen dus misschien toch hé


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...