Nu Online
Momenteel zijn er 183 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Burgerlijk huwelijk

  27-7-2014 19:28:47
Hallo iedereen,

Volgend jaar trouwen mijn vriend en ik enkel voor de wet met 's avonds een receptie en dansfeest.
Bij een kerkelijk huwelijk zie je vaak dat het koppel een kleine attentie uitdeelt aan de kindjes die aanwezig zijn. Wordt dit ook gedaan als je enkel naar het gemeentehuis gaat?

Annelies
25-4-2015
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1174


frida
6-2-2010
 Meld misbruik27-7-2014 21:23:02

pas naar trouw geweest en het koppel deelde kleine zakjes snoepjes uit aan de kinderen... als ze uit het stadhuis kwamen!



Marjan
26-7-2014
 Meld misbruik27-7-2014 23:31:01

Wij zijn gisteren getrouwd en hebben dit ook gedaan... wordt wel geapprecieerd :-)



kelly
16-8-2014
 Meld misbruik28-7-2014 11:21:00

dat was ik ook van plan om te doen, maar hoe gaat dat dan in zijn werk?
je kan het gemeentehuis toch niet binnenstappen met een zakje met pakjes in??
of wie houdt dat dan bij?



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik28-7-2014 14:17:00

Ik zeg nu maar wat ik denk, maar misschien is het wel schattig als een bruidskindje een mooi rugzakje draagt en daar de zakjes inzitten?

Tip: Kijk ook eens op www.yesgifts.nl . Heel veel leuke spulletjes voor kinderen waar je simpel een kaartje of sticker met jullie namen aanhangt en klaar is kees :-) Je vindt er al heel wat onder een halve euro!



Annelies
25-4-2015
 Meld misbruik28-7-2014 14:53:07

Ja dat is wel een leuk idee om het bruidskindje iets te laten dragen, nu moet hij ook al de ringen dragen maar dan kan één van de getuigen of ouders het zakje even overnemen :)



PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik29-7-2014 7:55:44

Wij trouwen ook enkel in gemeentehuis en laten ook door een van onze kinderen( sorry pubers), een mooie zak of doos met de snoepjes erin dragen. Meestal worden deze dan gegeven bij het buitengaan. Als je niet voor de kerk trouwt komen er toch wel veel mensen naar het gemeentehuis. Het moeilijke vind ik hoe : hoeveel moet je voorzien?



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik30-7-2014 21:20:33

hoi,omdat wij onze kinderen niet hebben meegenomen op ons eigen huwelijk.
met reden weliswaar ;)
hebben wij voor elk van onze kinderen dus 3 klassen van 8 inclusief onze kinderen,persoonlijk de dag zelf in trouwkledij naar school geweest van elk kind en hebben zelf snoepzakjes gemaakt met daarbij mijn mama en vake of mijn papa en moeke zijn getrouwd op 14/03/14 (wij zijn een samengesteld gezin :)
en we hebben voor elk kind een zakje snoep gegeven.
wat waren ze blij die kindjes,voor hun gezichtjes doe je het gewoon :) en de leerkrachten waren super vele mega verrast want ze wisten allen van niets :D
voor kinderen vind ik het alvast altijd leuk om hen een kleine attentie te geven dat tovert hun gezichtjes om naar lachjes :)
grtjs sandrine



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik30-7-2014 22:12:31

Woaaaa Sandrine, Jouw kindjes hebben een fijne, kleine klas ! Vorig jaar had ik zo'n driedubbele klaskroost


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...