Nu Online
Momenteel zijn er 148 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bedrag cadeaus trouwfuif

  21-1-2007 20:22:47
Hoi,

We zijn momenteel aan het nagaan of we het ons wel kunnen veroorloven om een feest te geven. We denken voor 's avonds aan een soort fuif, maar waar wel met eten (friet, broodjesbar, soep, ...). Kunnen jullie ons zeggen wat er gemiddeld gegeven wordt voor zo'n feest? Dit is immers heel belangrijk voor ons om het in ons budget in te plannen.

Bedankt!

andy
10-8-2007
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1263


Veerle
18-7-2007
 Meld misbruik21-1-2007 22:03:49

Hey Andy!

Het bedrag dat je ontvangt dankzij de 'cadeaus' varieert uiteraard van het aantal personen dat je vraagt. Om je een idee te geven... Mijn oudste broer en zijn vrouw hebben een kleine 6000 euro gekregen van ongeveer 300 personen (receptie + dansfeest. Als je dat even omrekent, krijg je zo'n 20 euro per persoon (niet per koppel hé).

Jouw idee van eten (frietjes, broodjes, soep,...) hadden wij eerst ook, maar daar zijn we jammer genoeg van moeten terugkomen omdat het ons veel duurder uitkwam dan een 'gewone' maaltijd. Ik wil je zéker niet ontmoedigen, maar enkel als je het eten door vrienden ofzo laat klaarmaken, is het betaalbaar.
Ik heb prijzen gevraagd bij firma's die kraampjes verhuurden met pizza, soep, frietjes, ... en als die beginnen doorrekenen met hun vervoerskosten, werkuren, opkuis, ... vond ik het écht dát geld niet waard!
Hopelijk vinden jullie wél een betaalbare manier om je ideeën in de praktijk om te zetten!

Veel succes in elk geval!

Veerle



daisy
18-8-2007
 Meld misbruik22-1-2007 1:26:53

inderdaad. Als je het goed wilt doen zo'n feest met die kraampjes komt het je ook heel duur uit! Als je het echt binnen de perken wilt houden, zoek je beter een alternatief... eventueel een klein etentje met dichtste vrienden en familie en dan gevolgd door een fuif! kan ook heel tof zijn, hoor.



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik22-1-2007 8:39:28

Hey,

wij hadden een totaal ander concept, maar wij waren erg teleurgesteld van het bedrag dat we gekregen hebben. Het gaat ons niet om het geld, maar om het gezelschap en de ambiance op zo'n avond, maar ook wij hadden gehoopt de 'put' wat minder diep te maken dankzij de cadeau's. Dat is dus fel tegengevallen.

Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is: je weet nooit wat jouw vrienden, familie,... precies gaan geven. En dat kan serieus tegenvallen, dus als het financieel zwaar is, moet je er zeker niet op rekenen dat het lichter wordt door de centjes die je gasten geven!

Groetjes,
Lieve



Lies
7-7-2007
 Meld misbruik22-1-2007 8:45:16

Hallo,

Is het niet gevaarlijk om te rekenen op wat je misschien eventueel zou krijgen? Stel dat het een pak minder is... Jammergenoeg gaan de facturen hetzelfde blijven. Om maar een voorbeeldje te geven: Bij Veerles broer kregen ze €20pp, in onze familie is dat €150pp, onze vriendengroep geeft €75pp ... Je ziet, bedragen kunnen enorm verschillen. Hopelijk is het dan meer, maar het kan wel es tegenvallen.
Persoonlijk vinden wij het gewoon belangrijk dat iedereen kan komen die we er graag bij willen, en elk geeft wat hij wil/kan geven. Maakt voor ons niet veel uit.
Soep kan je heel makkelijk zelf maken, kost je praktisch niets. Hebben jullie in de buurt geen rijdende frituur? Anders kan je die mensen vragen om te komen? Of een pizzakraam of wafelkraam zoals op de markt? Een plaatselijke cremekar? VOlgens mij gaat je dat minder kosten, omdat het mensen uit de buurt zijn, die je mss wel kent.
Uit welke buurt ben je? Mss weet ik wel iets voor je?

Groetjes



gaetane
1-5-2008
 Meld misbruik22-1-2007 9:13:15

Hallo,
wij zijn ook op zoek naar zoiets, na de plechtigheid gaan eten met de dichtste familie en getuigen en s'avonds een fuif geven.
Weet iemand hoe de drank wordt aangerekend? Is dat een vast bedrag per persoon of wordt er na de fuif een rekening gemaakt?
Weet er iemand ook leuke locaties voor zo'n fuif?
Goh we willen ook geen fortuin geven aan ons trouwfeest, wij zijn aan het bouwen, hebben 2 kindjes,...En we vinden het ook belangrijk om te feesten met de mensen dat we graag hebben, ipv het klassieke trouwfeest met de "verplichtte familie"...

Alle ideeën zijn welkom!!

Groetjes

Oja ik woon dicht tegen Antwerpen maar heb heel veel vrienden en familie in Gent dus keus genoeg voor locaties zou ik zeggen maar echt waar ik vind er geen (zucht)



Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik22-1-2007 10:10:01

Een neef van me, had vrienden die een hele hoop koude salades hebben klaargemaakt. En zo hadden ze in een parochiezaal een soort van walking diner. Erna kwam er nog een ijskraam met dessert en ook pannenkoeken waren voorzien.

Wat cadeaus betreft, wij kregen van een feest van 70 en receptie van nog eens 30 bij, zo een € 4000 in totaal denk ik.

Maar daarvoor doe je dit toch niet hoop ik want da's inderdaad heel verschillend. De ene persoon gaf € 15 p.p., de ander € 100 p.p.

JE moet op voorhand je budget bepalen en daarmee je feest financieren en niet hopen op centen achteraf best - die hebben wij op een bouwspaarboekje gezet...



Patricia

 Meld misbruik22-1-2007 15:16:04

In Gent kan je in Au Bain ook je feest geven, ik ga daar ook es informeren. Is een zaal aan het zwembad Van Eyck geloof ik. In de 09krant stond een reclame met foto's en lijkt me leuk, mr prijzen weet ik nog niet.
Es googlen hé ;-)

Veel succ6



Annemie
2-2-2007
 Meld misbruik22-1-2007 15:39:27

Hallo,

Als je een feest heeft moet je 100% weten dat je het totaal bedrag aankan en niet hopen wat je eventueel zal krijgen,want dan zou je eens bedrogen uit kunnen komen. Wij hopen,iedereen denk ik toch een bedrag terug te kunnen winnen,maar we zorgen er voor dat we zelf alles op voorhand kunnen betalen. Het is dan nog zo leuk om na het feest je "buit" te kunnen na tellen,zonder je zorgen te moeten maken.



Bieke
30-6-2007
 Meld misbruik23-1-2007 10:26:53

Vind het ook erg gevaarlijk om te rekenen op de cadeaus. Dat kan dik tegenvallen. Je moet ook rekening houden met feit dat als je een groot feest geeft met een diner en zo, de cadeaus wat groter gaan zijn dan als je een fuif geeft. Denk dat veel mensen redeneren: hoe meer geld zij aan ons uitgeven, hoe meer zij krijgen.

Bekijk gewoon wat binnen je budget ligt! Je moet het zeker kunnen betalen. Beschouw de cadeaus als een leuk extratje.



evelien
8-12-2007
 Meld misbruik23-1-2007 11:56:03

Hey,

wij hebben ook een beperkt budget. Wij kiezen ervoor geen feest te geven in een traditionele zaal (waarvan ik vind dat vooral de drank ongelofelijk duur is). We kiezen voor een betaalbaar buffet (drie gangen aan 20euro). Zoektocht naar traiteur heeft tijdje geduurd, maar was zeer lonend... We hebben voor die 20 euro vijf hoofdgerechten (waaronder 1 veggie) en ong. 10 voorgerecten waaruit de mensen kunnen kiezen. Dus als je een beetje zoekt, vind je echt wel goeie dingen. Iets wat me ook leuk en prijselijk lijkt is zo'n pannenkoekenfestival. Zoek maar eens op pannenkoeken en catering. Dat is geloof ik 8euro p.p. voor een pannenkoekenbuffet a volonté. En ik heb in mijn traiteurzoektocht ook goedkope ribbekes en kip-aan-t-spit kraampjes en zo gevonden. Als je wil, mail me maar evelienlombaert@hotmail.com, dan stuur ik je de traiteurs die ik betaalbaar vond door.
Wij kiezen er in ieder geval voor van geen sjiek feest te geven, maar wel iedereen te kunnen vragen die we er echt bij willen :-)

Evelien



Lobke
6-7-2007
 Meld misbruik23-1-2007 19:21:20

Ik zou ongeveer een 20 euro pp geven indien ik op een huwelijk als het Uwe zou uitgenodigd zijn. Ik denk dat dit ongeveer het bedrag is dat ook collega's en vrienden zouden geven. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit heel fel afhangt van vriendenkring tot vriendenkring!!

Veel succes,
Lobke.



Wendy

 Meld misbruik23-1-2007 19:34:25

Ik vind 20 euro per persoon voor een avondgast toch nogal weinig. Ik heb gisteren eens rondgevraagd en hier in't Kortrijkse geeft iedereen vindt iedereen 50 euro per persoon het bedrag dat je geeft als je naar het avondfeest mag.
Voor een receptie alleen weet ik het niet...
Wij rekenen toch ook voor een stuk op het geld in de enveloppen.
Het hangt natuurlijk ook wel af van welke streek, in Oost-Vlaanderen geven mensen bijvoorbeeld veel bloemen ipv geld bij ons is geld toch wel de gewoonte...



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik24-1-2007 9:22:28

Ik zou ook niet te veel op de cadeautjes rekenen. Het hangt echt van persoon tot persoon af hoeveel de mensen geven. Enkele vrienden van ons zijn vorig jaar getrouwd en bij hen zag je echt een heel groot verschil. Voor het diner hebben ze van bepaalde personen €60/koppel gekregen (dat vind ik persoonlijk weinig) en dat ging tot €250/koppel. Als wij zijn uitgenodigd voor het diner geven wij meestal €125/koppel en voor de receptie hangt het er een beetje vanaf voor wie het is (gem. €65/koppel).
Ik zou echt niet weten hoeveel de mensen voor een fuif gaan geven, maar ik vrees minder dan voor een diner met avondfeest.
Groetjes,
Véro


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...