Nu Online
Momenteel zijn er 176 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pfff gedoe met Waterfront

  11-7-2014 18:51:27
Hallo beste mensen,
Volgend jaar trouwen mijn liefde en ik, liefst in juli of eventueel begin september. Dit is een drukke periode, dus een jaar op voorhand de zaal en catering vastleggen is geen overbodige luxe. We willen echter geen tradionele trouw, maar trouwen in het groen. De natuur is erg belangrijk voor ons. Daarnaast is het kunnen blijven slapen - liefst in tenten ook een voorwaarde. En dit in Oost-Vlaanderen. We hadden op dit forum de tip voor het Waterfront te Kwatrecht gekregen. Super tip, is namelijk ondanks de prijs inderdaad ideaal! Heel dichtbij, in de natuur, kunnen blijven slapen, prachtige binnenruimten, zwemvijver, kampvuur en vegetarisch mogelijk.
MAAR...
Ik ben nu al twee maanden bijna wekelijks contact aan het opnemen voor de regelingen zoals het totaalpakketje qua prijs, het menu en de datum, maar ik krijg het maar niet rond met hem. Hij antwoord amper, en zoja, dan heeft hij geen tijd om het nu te bekijken voor mij en zal hij iets laten weten later. Niet dus... Met andere woorden ben ik dus nog geen stap verder.
Normaal zou ik zeggen: "Ander en beter." Probleem is dat hetgeen wij zoeken (in de natuur, maar ook binnenlocatie en overnachting) blijkbaar niet zo evident is, en er dus niet echt andere opties zijn...
Wat vinden jullie over de manier waarop Waterfront ons behandeld? Of weten jullie misschien alternatieven? Voel me namelijk niet zo goed behandeld door hem en dit zorgt voor een naar gevoel wanneer ik nog maar denk aan contact met hem, terwijl dit wel over één van de mooiste dagen van mijn leven hoort te gaan... Of ben ik gewoon aan het dramatiseren?

Tamara
24-7-2015
Meld misbruik



Reacties: 22 | Gelezen: 2514


Jolien
14-8-2015
 Meld misbruik11-7-2014 19:24:53

Hoe moeilijk ook, mij lijkt t geen goede keuze in zee te gaan met hem. Als het nu al zo stroef verloopt... Hoe dichter de trouwdag, hoe stressvoller en dan kan je zo iemand wel missen denk ik.

Ik heb mijn 'droomlocatie' ook aan kant gezet na een botte behandeling ( en nog steeds geen antwoord op mijn mail van 3w geleden) en ondertussen hebben we een andere zaal gekozen, met supervriendelijke zaalverantwoordelijke, die onmiddellijk reageert op je vragen..




Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik11-7-2014 19:44:27

Ik weet natuurlijk ook niet wat de "normale" gang van zaken is qua behandeling, maar stroef kun je het in dit geval wel noemen ja... Las daarnet hier op het forum dat het bij sommige locaties zelf de standaard is dat je het menu komt voorproeven. Lijkt me fantastisch, aangezien ik ook een beetje wantrouwig ben naar zijn veggie bbq. Hij heeft namelijk nog niet zo veel ervaring hiermee en het moet natuurlijk wel goed zijn... Ik denk dat ik het nog even de kans geef, maar als ik einde deze maand niet alles vast kunnen leggen heb, ik misschien toch maar de knoop doorhak inderdaad.



Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik11-7-2014 20:52:58

Hey Tamara,

ik zou dit toch ook niet fijn vinden. Maar als het je droomlocatie is begrijp ik je twijfels. Misschien toch ff rondkijken voor een andere locatie. Misschien Prullenbos in Wetteren? En ik denk dat je in de Vlaamse Ardennen ook zeker leuke locaties hebben die aan jullie wensen voldoen! Heel veel succes!



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik11-7-2014 21:44:47

Heb het daarnet met mijn partner besproken en die begrijpt gelukkig ondanks de toplocatie van Waterfront ook de grote negatieve kant van de organisatie ed. We hebben samen eens rondgekeken (met behulp van "wijtrouwen", lang leve!) en de volgende locaties gecontacteerd:

- Prullenbos inderdaad op nummer één :-)
- Park van Beervelde
- Domein Roosendael
- Kasteel Rozelaer
Nu hopen dat dit beter loopt!



Inne
9-8-2014
 Meld misbruik11-7-2014 22:35:49

Wij hebben domein Roosendael. Prijs van de zaal is 2200 euro



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik11-7-2014 23:14:52

Ja, maar dat is voor een heel weekend (van vrijdagavond tot zondagmiddag). Op de website stond dat je eventueel ook voor kortere duur kon. Dus ik heb nu de prijs gevraagd voor vrijdagavond tot zaterdagmiddag. Zit in deze prijs reeds de overnachtingen van de gasten inbegrepen?



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik11-7-2014 23:16:27

Als je vergelijkt dat Waterfront 1600 euro voor één dag is (al dan niet met overnachting in tenten), dan valt 2200 euro voor een weekend (met overnachting in bedden) nog wel mee :-)



Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik12-7-2014 11:53:14

Park van Beervelde was rond de 1500€ maar daar heb je wel de huiscateraar. Ik dacht dat je ook een andere cateraar kon nemen maar enkel mits goedkeuring.
Kasteel Rozelaer vonden wij ook prachtig maar heel duur (ik dacht rond de 3000€).
Heel veel succes!



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik12-7-2014 15:40:35

Ik heb ook al goeie reacties op Roosendaal gehoord.

Ik weet natuurlijk niet hoe ver het rijden is van waar jullie wonen / trouwen, maar als iedereen dan toch blijft slapen, zou ik wel overwegen om ook wat verder weg rond te kijken.

Misschien dat de eigenaar / verantwoordelijke van Waterfront gewoon zo'n warhoofd is (standaard) ofwel dat hij iets heeft van "dat feest in september 2015 is nog een eeuwigheid ver".



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik13-7-2014 15:49:59

Waterfront is ondertussen sowieso uitgesloten aangezien we vanavond normaal gingen afspraken voor alles definitief te maken en hij na meermaals door ons gecontacteerd te worden, zelfs niet de moeite nam ons terug te contacteren over vanavond (hij had nog geen uur laten weten). Het feest zal doorgaan in juli, staat verkeerd op profiel, sorry! Binnenkort kan ik gaan kijken naar het prullenbos, van de andere hoop ik komende week meer te weten!



Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik13-7-2014 17:07:54

Veel succes! Hou ons op de hoogte hé! Grtjs



Julia
20-6-2015
 Meld misbruik14-7-2014 13:50:23

Dag Tamara,

Wij waren ook geïnteresserd door het waterfront maar het was dezelfde situatie, geen of amper informatie etc...

Wij zijn dus nog op zoek naar een zaal maar jouw bericht bevestigt mijn gevoel en ik ben blij dat wij gesloten hadden om niet met hem te werken.

Prullenbos is top! Wij zijn daar 2 weken geleden geweest voor de buffet ontbijt en die zijn echt aangename mensen. Wij hebben veel vragen gesteld en het is spitig genoeg te klein voor onze groep, anders had ik zeker mijn feest daar gegeven.

Veel succes!




Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik23-7-2014 10:47:00

Hier ook hetzelfde gehad met Waterfront...
Het is maar dat je weet dat het niet aan jou ligt! ;-)



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik23-7-2014 14:10:42

We zijn vandaag naar het prullenbos geweest en geven onze trouw in de herberg! Overnachten doen we in tenten op het weiland achter de herberg! We zijn heel enthousiast over de ontvangst en de locatie. Wat jammer om ook jullie negatieve reacties over het Waterfront te lezen, er zou nochtans met hun toplocatie veel uit te halen zijn! Al iets anders gevonden Julia?



Julia
20-6-2015
 Meld misbruik25-7-2014 10:10:48

Dag Tamara,

Proficiat! Prullenbos zal leuk zijn :-)

Wij hebben nog niets gevonden maar we hadden besloten om efkes te pauseren want wij zijn ook een huis aan het renoveren...

We zullen waarschijnlijk de concept herzien aangezien de maat van de groep (meer door 150p door het feit dat mijn vriendje een grote familie heeft), dus misschien iets traditioneler maar toch met een "french touch" (ik ben uit Frankrijk).

Wij zijn op vakantie in Augutus en zullen dan tijd hebben om na te denken en zalen te bezoeken. Ik zal jou op de hoogte brengen ;-)

Groetjes,
Julia



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik4-8-2014 9:43:09

Druk druk druk dus Julia :-)



Ellen
10-7-2015
 Meld misbruik21-8-2014 14:46:34

Dag Tamara

Bedankt om deze topic te openen, want wij contacteerden ook nog maar net Waterfront en kregen nogal een heel rare, ongestructureerde mail terug. Dus deze reacties bevestigen mijn voorgevoel :)
Hoeveel man gaan jullie uitnodigen? Wij gaan morgen wslk eens kijken in het Prullenbos, maar ik heb schrik dat het misschien te klein zou zijn als het regenweer wordt... Ik denk dat het wel een ideale locatie is voor wanneer het een zomerse dag wordt.
Moeten jullie veel bijbetalen om iedereen te laten kamperen daar?

Groetjes

Ellen



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik10-9-2014 18:06:54

Sorry dat ik nu pas antwoord Ellen, maar was deze website even uit het oog verloren!

Alles alle genodigden kunnen komen en als deze allemaal een partner meehebben, komen we op 110 man inclusief onszelf. Dit zal krap worden, maar wel net gaan. De standaard indeling van de herberg binnen is namelijk voor 85 personen, maar er is nog ruimte om tafels bij te zetten. Kunnen we bij goed weer ook buiten zitten, dan is er zeker geen probleem!
We huren de weide achter de herberg erbij die standaard ook als parking gebruikt worden. Normaal ging dit iets van een 100 euro zijn. Nadeel is wel dat tegen 11u de weide weer als parking moet kunnen gebruikt worden.
Pfff, Waterfront is inderdaad een ramp! Heel erg jammer, want is een toplocatie. Met de juiste leidinggevende persoon zou dit iets prachtig kunnen zijn. Maar ja, hij zal het geld niet nodig hebben zeker :-)



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik10-9-2014 18:09:26

Nog even:

We rekenen er wel ook een beetje op dat niet iedereen kan komen aangezien de trouw op 24 juli is en dit voor velen een vakantieperiode is en dat ook niet iedereen een partner zal hebben op dit moment. Uiteraard zouden we er iedereen wel graag bij hebben, maar ergens hopen we ook dat van de 108 genodigden (inclusief partners die er volgend jaar misschien wel zijn, maar nu nog niet) er dus een aantal niet zullen komen.



Julia
20-6-2015
 Meld misbruik16-9-2014 10:01:57

Dag Tamara,

Klein update op mijn kant. Wij zullen eindelijk in Frankrijk trouwen!! Wij hebben een mooie domein op 20kms van bij mijn ouders gevonden waar 100 mensen kunnen slapen! En wij kunnen de zaal de dag erna nog gebruiken. Dus perfect!

Het is wel duur maar eindelijk zijn de menus wel goedkoper in Frankrijk en wij hebben geen kurkrecht, ook niet voor soft drankjes!!

Nu kan ik beginnen om mijn kleedje te zoeken ;-)

Nog veel plezier in de prullenbos!

Groetjes,

Julia



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik16-9-2014 11:41:04

Oh wauw, tof zeg! Dat zal echt iets zijn om nooit te vergeten, voor iedereen! Aftellen, hihi!!!



Mathieu
8-7-2016
 Meld misbruik30-4-2016 12:23:46

Hallo,
wij trouwen binnenkort en hadden interesse in Waterfront. Hierbij mijn ervaring tot nu toe, om een beeld te kunnen vormen:
We mailden voor meer info met vermelding datum, waarop we zeer snel uitgebreide info kregen over de verschillende mogelijkheden, de huurprijs van de zaal en gemiddelde kostprijs van drank.
Dit wekte verder onze interesse, dus mailden we opnieuw voor een afspraak te plannen en een offerte te krijgen voor catering. Het bleef stil...
Na 1 week nam ik zelf telefonisch contact en werd een datum afgesproken, zonder uur (hiervoor gingen we mailen). Datzelfde moment bevestigde ik de afspraak per mail (die 1 week later viel), vroeg of het uur goed was voor hem én vroeg nogmaals een offerte voor het eten. Opnieuw was er geen reactie, evenmin op de herinneringsmail.
De avond voor onze afspraak heb ik dan maar opnieuw telefonisch contact opgenomen en werd het uur bevestigd.
Bij aankomst was het een 'koele' begroeting, doch niet onvriendelijk. Een korte rondleiding toonde wat mogelijk was (alternatieve, leuke sfeer. Enige minpunt is dat je bij binnenkomst uitkijkt op de wc-cellen.), waarna de eigenaar ons doodleuk meedeelde dat hij op onze aangevraagde dag niet vrij was.
Voor ons een ervaring van weinig interesse/betrokkenheid van de eigenaar die niet in staat is om administratie op te volgen of op mails te beantwoorden. Dat hij daarenboven ons 2 weken liet 'wachten' alvorens te laten weten dat het niet kon doorgaan bij hem, vonden we zeker niet aangenaam.
Dit is onze ervaring, ik spreek mij niet uit over de feitelijke dag, catering en uiteindelijke organisatie.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info