Nu Online
Momenteel zijn er 172 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eigen kindjes

  6-7-2014 9:07:46
Hallo allemaal


Een vraagje aan de mama en papa's onder ons. Hoe regelen jullie opvang voor je kindjes? Wij hebben 2 kindjes, tegen dan 4,5 en bijna 3. Alle mogelijke opvang zit op ons feest... Onmogelijk ook dat ze blijven meefeesten

Jolien
14-8-2015
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 1417


Katrien

 Meld misbruik6-7-2014 9:20:43

Ik volg...



Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik6-7-2014 9:40:24

Hey Jolien, wij zitten met hetzelfde 'probleem'. Kindjes hebben dan ongeveer dezelfde leeftijd (5j en bijna 4j).
Wij zijn nu gestart met een babysit regelmatig te laten komen en stelselmatig op te bouwen zodat ze haar goed gewend zijn. De dag zelf neemt de babysit ook haar zus mee zodat ze toch met twee zijn om op ons madammen te letten :-).
Zij zullen een tijdje op het feest zijn maar natuurlijk niet hele tijd. Ik vermoed dat ze na de openingsdans zullen vertrekken. Wij slapen in een hotel in de buurt en hebben daar ook een kamer gereserveerd voor de meisjes met onze babysits. Het hotel is dichtbij in geval van ... En dan kunnen we nog 's ochtends samen ontbijten.
Dus mijn advies: ga nu al op zoek naar een toffe baybsit die het ziet zitten om een hele dag mee te lopen en laat je kiddies wennen aan hem/haar!
Andere optie waarmee we tijdje hebben gespeeld was een mobilhome plaatsen aan het feest zodat ze zich daar op tijd en stond kunnen terugtrekken en daar eventueel in slapen tot zolang het feest duurt ...
Vraagje voor jou: wat doen jullie met de huwelijksreis? Met of zonder kinderen?



Jolien
14-8-2015
 Meld misbruik6-7-2014 9:46:51

Wij zouden een citytripje doen zonder kindjes.



Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik6-7-2014 9:51:12

Wij ook met daarna wss aansluitend een weekje center parcs :-)



kelly
16-8-2014
 Meld misbruik6-7-2014 9:53:07

wij nemen ons dochtertje van 4 wel mee , de 2 kindjes van de schoonzus trouwens ook . we hebben wel een luchtmatras voorzien in een rustig hoekje



ilse
27-6-2015
 Meld misbruik6-7-2014 10:07:59

Zelf ook 2 kindjes 7 en 3, wij zouden onze jongste dochter (dan 4 jaar) tot aan de receptie op het feest houden (iedereen heeft ze dan nog ook kunnen zien), en wij nodigen ouders uit van een klasvriendinnetje op de receptie die ze dan nadien mee naar huis zullen nemen om te logeren leuk voor ons nog leuker voor de dochter ze blijft op het juiste ritme( en uur) en heeft een goeie nachtrust en speelkameraadje voor 's anderendaags, onze oudste (zal dan 8 zijn) feest mee samen met een nichtje tot onze ouders naar huis gaan die nemen de beide meisjes dan mee naar huis of slapen ook bij ons daar zijn we nog niet aan uit...



Jorien
2-8-2014
 Meld misbruik6-7-2014 10:50:02

ons dochtertje (dan 17m) komt met ons mee tot na de receptie en dan komt de onthaalmoeder haar halen en blijft ze daar slapen.

Wij trouwen enkel voor de wet en wel pas om half 3 in de namiddag. Dus ze gaat waarschijnlijk in de namiddag niet slapen maar wel in de voormiddag.



Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik6-7-2014 11:08:06

Hey,
Net het zelfde probleem!
Wij hebben geen onthaalmoeder,en onze vaste babysit is mijn zus (mijn getuigen)
Mijn schoonmoeder zij: als de kids moe worden zal ik er mee naar huis gaan.aangezien
Mijn schoonvader een slechte gezondheid heeft zullen ze toch niet zo lang blijven.
Maar een super oplossing vind ik dit toch niet!
Onze grote jongen zal dan bijna 8 zijn,dus daar verwacht ik geen problemen mee,maar
Onze kleine spruit is dan 2,5 jaar,mijn nicht had ook al gezegd ik zal ze meenemen
Dat lijkt me toch een betere oplossing,aangezien zij ook twee kids. Heeft van 5 en 4.
Op huwelijksreis gaan we niet echt,wij doen 3dagen Efteling leuk voor kids en voor ons
Ook wel leuk.we zijn toch ook wel op hotel :-D
En mooie reis maken we dan binnen enkele jaren samen met onze jongens
Zou er toch niet kunnen van genieten,zonder mijn boys
Grz Sofie



PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik6-7-2014 12:15:24

Hallo,
bestaat er bij jullie in de gemeente geen Babysitdienst van de Gezinsbond. Als je wil blijven zij ook slapen, dan kan je ook nog een beetje uitslapen.

Gr Petra

De onze zijn dan al 13 en 15 en zaal is achter de hoek, dus die kunnen wel even alleen blijven, (als ze al voor ons naar huis gaan) voor de ene keer.



Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik6-7-2014 12:26:31

Hoi! Wij hadden net hetzelfde probleem! Natuurlijk zitten al de oppas-mogelijkheden bij je op het feest. Wij hadden een dochter gevraagd van vrienden van mijn ouders (kleuterleidster) die niet uitgenodigd was ( je moet ergens de grens trekken). Zij is de hele dag mee geweest en is met de kindjes na de receptie naar huis gegaan. Ze waren stik kapot! Mijn oudste dochter was 4 en de jongste 9 maanden. De jongste dochter deed dan onder de middag een dutje bij de schoonmoeder terwijl zij genoten van lekkere broodjes en wij weg waren voor de foto's met ons 2.

Binnenkort komt er hier ook een kleintje logeren waarvan de mama en papa gaan trouwen. Bij de mama was dat natuurlijk een probleem minder en wat nog heel belangrijk is ... Ze voeld er zich goed bij :-) en wij kijken er alvast naar uit!

Hopelijk vinden jullie een oplossing en kunnen jullie met volle teugen van jullie dag genieten.



Kelly
11-7-2015
 Meld misbruik6-7-2014 15:55:42

Wij zijn sinds begin dit jaar met een vaste babysit. Nu komt zij eenmaal per maand op de kids letten en op ons huwelijk komt zij, samen met haar nicht de hele dag op de kindjes letten ( dan 8, 4 en bijna 3). Wij blijven bij de feestlocatie slapen en er is een suite voorzien vr babysit en kinderen. Wij gaan waarschijnlijk een week op huwelijksreis, zonder de kindjes. Die blijven bij de grootouders meters en peters



Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik6-7-2014 18:07:48

Hela,
Bij ons waren de kindjes 3 en 4. Wij zijn een jaar van te voren begonnen met een vaste babysit. Dit was een zus van een vriendin. Zij zijn 's avonds naar het avondfeest gekomen en zijn na de openingsdans met de kindjes naar huis gereden. Zij zijn in ons huis blijven slapen en wij zijn in een b&b gaan slapen. Overdag heb je genoeg oppas bij. ;-). Heel je dichte familie is erbij en dit vinden de kindjes zeker plezant. Dit komt zeker in orde. Was mijn grootste zorg voor onze trouw. Maar de kindjes hebben dit perfect gedaan!!!! En wij zijn met 4 op huwelijksreis geweest. Dit een weekje naar een kindvriendelijk hotel in Mallorca. En toen we daar van terug zijn gekomen zijn ze 2 nachten bij mijn ouders gaan slapen en zijn wij met 2 nog naar zee geweest. Gaan uitwaaien. ;-).
Liefs Caroline



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik6-7-2014 18:07:53

Hier geen eigen kinderen, maar wel 4 kinderen die op 't feest waren van familie en getuigen.
De oudste 3 van 8, 5 en 5 zijn tot 't einde - rond een uur of 11 à 12 - gebleven. Voor één keertje geen probleem.
De jongste van 2.5 was tegen 8 uur doodmoe - vooral omdat hij de nacht ervoor ook al slecht had geslapen - en de papa is daarmee naar huis gereden.

Als ze echt te moe gaan zijn, zou ik inderdaad es bij de Gezinsbond horen. Of wie weet is er iemand in de (aangetrouwde) familie die nog een zus heeft ofzo die wel wil inspringen?



Nele
4-7-2015
 Meld misbruik6-7-2014 19:31:11

Wij hebben ook een dochtertje (tegen dan 5 jaar). Zij gaat mee tem de receptie en dan komt de babysit haar halen. We hebben al een tijdje een vaste babysit, dus dat lukt dan wel.

Een tip: via www.sloebersit.be vind je wel een babysit in de buurt. Zo hebben wij die van ons ook gevonden en we zijn er supertevreden van. Hadden eerst eens gevraagd of zij een keertje wou langskomen om ons dochtertje niet ineens in de handen van een 'wildvreemde' achter te laten en dat heeft ze zonder extra kosten gedaan.



Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik7-7-2014 0:02:46

Wij hebben ook twee kindjes (4 en 7 j), wij hebben een kennis (babysit) een ganse dag meegenomen. Ons dochtertje heeft nogal verlatingsangst en had met haar een enorme goede klik. vanaf 's morgens 7 uur is zij met mij mee op pad gegaan (kapper), ons dochtertje is altijd om half 7 wakker, dus vormde geen probleem zo vroeg te starten. De oppas had 1 belangrijke taak, voor de kindjes zorgen. De kindjes zijn met ons een ganse dag op pad gegaan, gemeente, kerk, foto's. Na de foto's zijn ze met de oppas en men ouders naar huis gegaan, om nog een drietal uurtjes voor het feest te rusten. Na elke 'gebeurtenis' (kapper, ontmoeting mama/papa, wettelijke trouw, kerkelijke trouw, foto's, ...) hadden we voor hen ook elk een klein cadeautje voorzien (strip, dvd, nieuwe rage van die bandjes, oorbelletjes, zonnebril, ...). De intrede in de feestzaal hebben we met hen gedaan, vlak daarna hebben we ons naar de dansvloer begeven en heb ik met men man gedanst, en onze kindjes samen. Na 1/3 van het liedje heb ik met men zoontje gedanst en men man met onze dochter. Daarna ik met ons dochtertje en men man met onze zoon. Heel emo moment voor ons en de genodigden. Onze kindjes hebben direct hoofdgerecht gegeten, terwijl wij met soep gestart zijn. Ze hebben dan nog op het feest een groter geschenk gekregen. Onze dochter werd moe om 23 uur en is met de oppas naar ons huis gaan slapen. Onze zoon hebben we om 1 uur door iemand naar huis laten brengen, waar de oppas was. Blij dat ze toch een hele dag, de belangrijke momenten, met ons beleefd hebben. Wij hadden een ganse dag ook de geruststelling van dat ze in het oog gehouden werden. Zowel wij als onze ouders, familieleden konden ook genieten van het feest, zonder ook onze kindjes te 'moeten' gadeslaan. Blij dat we het zo hebben aangepakt



Lies

 Meld misbruik7-7-2014 7:40:11

Onze jongens gaan mee tot na de openingsdans. Wij hebben de dochter van een nicht van mijn vriend gevraagd om bij ons thuis te gaan slapen met de jongens.



yes
4-5-2019
 Meld misbruik7-7-2014 10:23:16




Thannée
6-9-2014
 Meld misbruik7-7-2014 13:01:10

Hej,

Wij hebben ook twee kindjes (1 jaar en 3 jaar). We hebben een oude kennis van mij van vroeger die we niet meer zien en dus ook niet was uitgenodigd gevraagd om op onze kindjes te passen. Ze is dan uitgenodigd op receptie en avondfeest maar moet om 9 uur met de kindjes naar ons thuis gaan. Zo slapen de kindjes in eigen bed.

Oude klasgenoten of zo waar je vroeger heel goede band mee had maar nu minder contact mee hebt willen dit soms ook doen om te helpen. Zo maak je misschien ook terug meer contact met die persoon. ;)

Groetjes Thannée


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...