Nu Online
Momenteel zijn er 199 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tafelindeling

  26-6-2014 15:59:53
Hallo iedereen,

Eens een vraagje om te weten of iets not-done is of niet. Kan het dat het bruidspaar op hun avondfeest aan een aparte tafel zit?

Nu een beetje uitleg. Mijn ouders zijn gescheiden en dit zorgt voor rare sfeer tussen ouders/grootouders. Langs mijn verloofde zijn kant is er enkel een mama en bomma. Verder hebben we elk een zus, met partner/tafelgenoot. Aangezien zijn grootmoeder aan onze tafel zit vind ik het niet meer dan eerlijk dat mijn grootouders ook bij ons zitten. We hebben dan nog 3 getuigen met elk een vriendin, .... Je ziet het waarschijnlijk al komen ... Als iedereen die eigenlijk aan onze tafel zou moeten zitten eraan zit, komen we aan een tafel van ongeveer 25 personen terwijl er maar 40 gasten zijn gevraagd voor ons avonddiner. Plus de continue schrik voor ruzie zit mij toch wel echt hoog.

Is het zo raar dat we ervoor kiezen om alleen te dineren? Liet dit vallen bij mijn moeder gisteren en die ging bijna uit haar dak..

Julie
30-4-2015
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1306


Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik26-6-2014 17:41:56

Ik zou dan gewoon een eretafel doen met jouw ouders (en eventueel zussen met partners) en zijn mama.
Als ze ruzie willen maken zal een aparte tafel hen er niet van weerhouden lelijk tegen elkaar te doen... Ze moeten gewoon hun verstand gebruiken en weten dat het jouw dag is, en dat zij het recht niet hebben dat voor jou te verpesten!

Bij ons kunnen er ook helse ruzies ontstaan. Je kan maar hopen dat ze volwassen genoeg zijn om hun problemen niet op jouw feest uit te vechten! Of dan gooi ik ze persoonlijk buiten hoor



Peter

 Meld misbruik26-6-2014 19:38:28

Sterk om hier als dochter zo voorzichtig mogelijk mee te willen omgaan. Als ouder zou ik het niet erg vinden om niet aan de ere tafel te zitten. Maar als DJ kom ik dan ook zo vaak op trouwfeesten, dat me overal aanpas. Bij de buren, bij de fotograaf of achterin in de keuken met het personeel. Gaat je vader ook uit zijn dak? Maak het hen allebei duidelijk dat je ermee worstelt, en probeer het uit te praten. Toy toy.



Jolien
1-7-2016
 Meld misbruik26-6-2014 23:54:07

Wat bedoel je juist met alleen? Een tafeltje voor jullie 2?



wendy
4-7-2014
 Meld misbruik27-6-2014 8:48:24

Er zijn er nog die dat doen.

Bij ons ook kans op ruzie!!!

wij gaan alleen onze twee kindjes en getuige met partner aan de eretafel zetten? geen ouders ofzo ... Mijn mama is al op de hoogte en vond het goed, de ouders van mijn ventje weten het nog niet, waarschijnlijk gaan ze in hun eer gekrenkt zijn omdat ze niet aan de eretafel mogen zitten maar het is ons feest, iedereen maakt hun feest zoals ze het graag hebben.





Tine
1-8-2015
 Meld misbruik27-6-2014 16:18:21

Ik zou dan eerder gewoon de getuigen bij jullie aan tafel zetten. Dan zit je toch niet 'alleen'.
Nu als jij je ouders erbij wilt dan moeten ze hun gedragen, het is jullie dag tenslotte he!!



Julie
30-4-2015
 Meld misbruik28-6-2014 11:11:47

He is een beetje lastig omdat mijn vriend eigenlijk maar 3 familieleden uitnodigt dus kan deze moeilijk uit elkaar halen vind ik.

Alleen de getuigen is ook nog een idee, komen we aan een tafel van 10 wat nog gezellig is plus je zit wel met je beste vrienden aan tafel. Maar denk als de moeders dit te weten gaan komen dat er een nieuwe wereldoorlog uitbreekt.

Wou vroeger nooit geloven dat dit eigenlijk het allermoeilijkste is van heel het feestgedruis maar begin het hoe langer hoe meer te geloven. Heb hier meer stress over dan over alle andere aspecten samen



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik28-6-2014 17:18:03

Die tafelschikking en ruzieënde familie, dat is inderdaad het hatelijkste aan het hele organiseren. Bij ons liep het ook niet vlot. Ik heb uiteindelijk mijn broer en de nieuwe vriend van mijn mama elk aan een totaal andere kant gezet. En de getuigen naast ons. Gelukkig komt mijn schoonvader goed overeen met mijn broer en was dat dus geen probleem.
Wat je evt. kan doen, is jullie samen met de getuigen zetten en de families elk aan een tafel? Zijn ouders evt. bij mensen waarvan je weet dat het goed klikt / zou kunnen klikken.
Ik zou dat naar de ouders toe gewoon zeggen van kijk ouders, grootouders en getuigen wordt een tafel van 25 en met 40 genodigden is dat niet haalbaar/ niet mooi qua zaalschikking.
Helemaal alleen gaan zitten zou ik niet doen, dan zit je zelf een beetje als buitenstaander naar je eigen feest te kijken en ga je grappige en leuke momenten missen vrees ik.
Of je kan de zaal vragen de tafels in één grote U -vorm te zetten? Dan zit iedereen aan "dezelfde" tafel en hou je dansruimte over in het midden.



zefanja
12-7-2014
 Meld misbruik28-6-2014 19:36:19

Bij ons hetzelfde probleem, maar dan tussen de schoonouders en mijn moeder, wij hebben besloten om alleen met onze 3 getuigen aan tafel te zitten en hun partner .
Probleem opgelost. zijn volwassen mensen en we hopen gewoon dat ze voor 1 dag dit naast hun kunnen leggen.



Lien
7-6-2014
 Meld misbruik28-6-2014 21:55:00

Ook bij het trouwfeest van een bevriend koppel waar we beide getuigen van waren, was de eretafel enkel samengesteld uit getuigen en broers/zussen en hun partners.

De ene ouder had het er al moeilijker mee dan de andere, maar een 'faire' oplossing lijkt me in jouw geval.



maartje
5-7-2014
 Meld misbruik29-6-2014 8:43:06

Bij ons ook enkel de getuigen aan de eretafel, de ouders zitten zelfs bij hun vrienden :-)



Ilona
23-5-2015
 Meld misbruik9-7-2014 0:26:15

Onze ouders zijn allebei gescheiden en zitten liever niet te dicht bij elkaar,
dus ook bij ons enkel zussen, getuigen en vrienden aan tafel.
Ouders, grootouders, ... zitten aan een andere tafel.
Ze gingen hiermee meteen akkoord.



Kelly
10-10-2015
 Meld misbruik5-9-2014 22:56:55

Onze eretafel zal ook zonder ouders zijn. Zij zitten elk bij hun eigen familie aan tafel, maar we gaan wel 'ere-plaatsen' voor hen maken. Bij ons zitten dan de getuigen en bruidsmeiden.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...