Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

welk geldbedrag als cadeau?

  26-6-2014 11:30:30
hallo iedereen,

even een vraagje, welk geldbedrag geven jullie zoal cadeau als jullie naar een receptie, feest of dessertbuffet gevraagd worden? Of hebben jullie reeds mogen ontvangen?
groetjes
Vicky

vicky
13-9-2014
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 2399


sanne
6-9-2014
 Meld misbruik26-6-2014 11:52:33

Vind ik ook een hele moeilijke, ik ga volgen.
Ik zit met probleem dat een koppel wettelijk en kerkelijk huwelijk op een verschillende datum doen en ook bij beide gelegenheden een feestje geven.. Dus 2x cadeaugeld, op zich geen probleem. Maar ik wil nu ook niet te weinig geven en het ook eerlijk houden t.o.v. vriendinnen die alles op 1 dag doen.

Ik vind het ook een hele moeilijke.



Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik26-6-2014 12:25:45

Wij hebbe bijna van iedereen 25 tot 50 per persoon had. Er zijn er altijd die meer of minder geven e maar dat is zo het meest voorkomende denk ik.



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik26-6-2014 12:58:09

Wij geven meestal als koppel 50 euro voor een receptie, 75 voor een dessertbuffet en 100 euro voor een avondfeest. Voor de trouw van mijn schoonzussen en beste vriendin hebben we telkens 250 euro gegeven.

Zelf hebben we bedragen gekregen van 25 euro per persoon tot 250 (van de ouders nog meer). Vooral de oudere generatie geeft grotere bedragen. Dat was overigens zowel voor receptie als voor het avondfeest.

@Sanne: als je naar 2 feestjes mag gaan, kan je dat toch niet vergelijken met je vriendinnen die alles op 1 dag doen? Als ik tien keer naar een feestje van dezelfde persoon mag, krijgt die 10 keer een volwaardig cadeau en niet 10 keer 1/10 van een cadeau. uiteindeljk zal die ook niet tegen me zeggen dat ik maar 1/10 mag eten/drinken ;-)



sara
14-6-2014
 Meld misbruik26-6-2014 17:32:12

Wij geven altijd 150 euro als koppel. Zelf hebben wij van koppels tussen de 60 euro tot 300 euro gekregen. Meest courante is toch 100 a 125 euro per koppel.



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik26-6-2014 17:47:59

Ik vind 100 euro per koppel toch echt wel het minimum! Ik weet dat je niet trouwt voor het geld, maar als je weet dat je naar een avondfeest mag met receptie, dessertbuffet en dansfeest met drank, dan weet je ook dat dit voor het trouwkoppel al gauw 80-90 euro per persoon kost.

Sommige bedragen die gasten geven zijn gewoon belachelijk...



Jorien
2-8-2014
 Meld misbruik26-6-2014 18:06:23

50 voor receptie (per koppel) en 150 (ook per koppel) voor de ganse dag



Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik26-6-2014 20:51:32

wij geven 50 € voor een receptie, en +/- 150 € voor receptie + feest (gebaseerd op wat we zelf hebben betaald voor ons feest)

wij kregen voor de receptie 40-75 € per koppel, en voor receptie + avondfeest 50-200 € per koppel, met nog enkele uitschieters van onze werkgevers en ouders



brenda
7-7-2014
 Meld misbruik27-6-2014 10:44:42

Wij hebben 2 feesten op 2 verschillende dagen, maar een paar hebben nu al via via laten weten dat ze in totaal maar 50 euro per koppel geven (en dat al veel vonden), terwijl het ons zowat 100 pp kost. Ach ja, je trouwt niet voor het geld hè.



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik27-6-2014 12:50:49

@ Jolien: ik vind het een beetje sterk om te zeggen dat de bedragen die sommige gasten geven "belachelijk" zijn. Iedereen geeft een cadeau naar eigen vermogen. Je hoeft als gast niet voor je eten te betalen, je geeft een cadeau. En het bruidspaar beslist zelf hoe duur ze hun feest willen maken, dat heb je als gast niet in de hand.
Probeer jezelf erop voor te bereiden dat je echt niet zulke grote bedragen gaat krijgen van iedereen, want anders ga je zwaar teleurgesteld zijn.
Bij ons huwelijk was overigens het meest courante bedrag 50 euro per koppel bij de jonge generatie. Ook van de koppels die recent getrouwd zijn ;-)



Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik27-6-2014 21:35:37

Bij ons gaven onze vrienden die voor het avondeten gevraagd waren meestal 100 tot 150 euro per koppel en 50 euro per koppel voor receptie en/of dessertenbuffet. Met een paar uitschieters in beide richtingen.

Vrienden van de ouders en dichte familie gaven soms wel wat meer.
Ik denk dat ons totale cadeaubedrag uiteindelijk tussen een derde en de helft van ons totale trouwbudget was.
Groetjes!



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik28-6-2014 17:23:31

Die discussie is hier al vaak gevoerd, en ik ga ze niet 'opstoken'. Maar ik denk inderdaad dat een 25 euro per persoon voor receptie, en 75 tot 100 per persoon voor volledig feest, de 'gemiddelde giften' zijn, als ik naar ons feest, en de vorige berichten hierover kijk. Je zal verschieten in beide richtingen. Wij kregen 400 euro van een koppel dat uitgenodigd was voor de receptie maar niet eens kon komen. En 25 euro van een koppel dat er van 's ochtends tot in de vroege uurtjes bij was.
Wie geeft wat hij heeft, is't waard dat hij leeft. 't gaat om het gebaar, dat ze aan jullie denken met een cadeau.



zefanja
12-7-2014
 Meld misbruik28-6-2014 19:42:29

Wij geven 150 steeds voor avondfeest, en receptie 70 euro. Persoonlijk 25 euro vind ik toch maar erg, als koppel en dit voor een avond feest, alle ga eens met 2 gaan eten voor 25 euro, das een pakje friet! Ok tis niet de bedoeling dat ze hun eten zelf betalen, maar er zijn toch grenzen!



Lien
7-6-2014
 Meld misbruik28-6-2014 22:11:56

Net getrouwd en ook hier variëren de bedragen:
- receptie: van 15 EUR pp (minimum) tot 25 EUR pp (maximum)
- receptie + avondfeest: van 30 EUR pp (minimum) tot 150 EUR pp (maximum); gemiddeld kregen we toch 75 EUR pp; hetgeen we zelf ook geven voor een avondfeest.

De receptie kostte ons zelf 15 EUR pp en het diner 66,65 EUR pp. Gelukkig betaalden de ouders het feest, anders zouden we er wel een financiële kater aan overgehouden hebben denk ik ^^.




yes
4-5-2019
 Meld misbruik30-6-2014 14:36:52




Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik30-6-2014 22:28:33

Je moet het kaderen en bekijken naar wat voor soort feest je gaat vind ik ook.
Om het crue te zeggen ga ik zelf ook geen mega bedrag geven als ik weet dat het koppel bij wijze van spreken een frietkraam laat komen.
Als je weet dat je naar een gekende feestzaal gaat, geef je automatisch een hoger bedrag... En ik vind dat je daar als gast wél rekening mee moet houden.
Kortom: bepaalde bedragen blijf ik belachelijk vinden én neen, deze woorden neem ik verre van terug.
(In onze familie zijn er genoeg 'rijkeren' waarvan een aantal het aandurfden om bij mijn schoonzus haar trouw een lege enveloppe te geven...)



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik1-7-2014 12:56:05

Jolien, ik ben het echt met je eens dat een lege enveloppe geven schandalig is. En een extreem laag bedrag geven als je je het makkelijk kan veroorloven, vind ik ook niet erg netjes. Maar ik blijf ook vinden dat het niet aan de gasten is om je feest te betalen. Ik pas mijn bedrag nooit aan het soort feest aan, wèl aan mijn relatie met het feestvarken. Waarom zou de ene nicht die een "simpel" feest houdt omdat ze alles zelf betaalt, een kleiner cadeau moeten krijgen dan de andere die een poepsjiek feest cadeau krijgt van haar ouders? (ik geef trouwens ook hetzelfde bedrag als ik niet naar het feest kan gaan)
Ons feest was overigens niet goedkoop, we hebben meer dan 100 euro pp betaald. Maar ik zou me echt ongemakkelijk voelen als iedereen zich verplicht had gevoeld om dat bedrag te "moeten" geven. Het was onze keuze om zoveel geld uit te geven. Ik vond het al fantastisch dat iedereen de moeite had gedaan om zo ver te komen en zich in het nieuw te steken. Wij hebben ook een ontzettend grote familie allebei. We hebben onlangs in 1 jaar maar lieft 10 trouwfeesten gehad, dat voel je wel in je portemonnee .



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik3-7-2014 20:50:30

10 trouwfeesten voel je inderdaad in de pocket !
Ik maak er in mijn hele leven waarschijnlijk geen 10 mee Ik ga héél graag naar trouwfeesten en geniet daar stiekem ook van, maar op den duur heb je het wel gehad denk ik dan


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...