Nu Online
Momenteel zijn er 198 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eerste stressopstoot

  19-6-2014 16:45:28
Hallo iedereen,

Nog 10 maanden en 11 dagen ongeveer en mijn lieve verloofde en ik treden in het huwelijksbootje. Wij zijn slecht een kleine maand verloofd maar heb het gevoel dat ik er zoveel heb geregeld en nu heb ik een beetje schrik dat ik plots niets meer te doen ga hebben.

Wat ligt al vast: onze feestzaal, fotograaf, entertainment tijdens avondfeest, gemeentehuis, kapper/visagie/nagels, ...

Gisteren had ik mijn eerst afspraak bij een bruidswinkel en ik had aan mezelf beloofd om niet keihard voor een kleed te vallen bij mijn eerste bezoek. Rampzalig mislukt want heb het kleed van mijn dromen gevonden. Het gevoel dat zo vaak beschreven wordt in de boekjes en waar ik helemaal niet in geloofde bleek helemaal waar te zijn. Ik stak mijn benen in het kleed en zo snel als tellen werd ik een prinses, ik voelde mij instant verliefd op mijn oh-zo prachtige jurk. Bij het verlaten van het pashokje was mijn entourage al naar de zakdoeken aan het grijpen. Ik straalde en voelde mij zo comfortabel als iets. Daarna nog een paar jurken aangedaan maar al snel had ik door dat het mijne demetrios-jurk moest zijn.

Na het passen van de mindere jurken deed ik terug 'mijn' jurk aan. Moeder en tante verzorgde al snel een paar accessoires en de look was compleet. Omdat het toch helemaal anders is dan mijn dagdagelijkse stijl heb ik beslist om nog eens terug te gaan volgende week en dan pas definitief de knoop door te hakken. Deze nacht had ik nachtmerries, ze maakte de jurk niet meer, mensen maakte mij belachelijk, ... Stress alom nu. Hoop dat de pasbeurt volgende week de stress wegneemt.

Hoe ver staan/stonden andere bruidjes al op 10maanden voor de trouw? Ben hier wel eens benieuwd naar.

Nog bijvraag, wat deden jullie met jullie honden/poezen? Wij hebben 2 honden en die zijn wel welkom in de zaal, maar diep in mijn hart betwijfel ik of dit de juiste keuze is. Ene is hyperactief en de andere is bang van alles wat beweegt.

Ben blij dat ik het even van mijn schouders kan schrijven,
Sorry voor de overload ;)

Julie
30-4-2015
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1275


Peggy
21-3-2015
 Meld misbruik19-6-2014 18:01:59

Hoi
Bij mij is het nog 9 maanden maar heb belange zoveel nog niet vastgelegd. En nu krijg ik stress.
Voor wat betreft de honden, je kent je dier het beste. De onze blijven thuis, maar mogen wel mee op de foto's (als ze nog leven tenminste want ze zijn al wat ouder). Ik denk nog na over de nachtelijke opvang van onze dochter die tegen dan 6,5 jaar is.




Karolien
21-3-2015
 Meld misbruik19-6-2014 19:45:42

hallo
julie, geen paniek, ik denk dat er nog 101 dingen zijn die je in orde kan/moet brengen. ga niet overhaast te werk, GENIET ervan

Peggy, wij trouwen ook op 21 maart en bij ons ligt er ook nog niet zoveel vast hoor.

zaal: check
fotograaf: check (sinds vorige week)
dj: half check
kleed: vorige week 1e pasbeurt en een grote teleurstelling.
nachtopvang voor de kindjes: half check

met 2 kindjes in huis is het precies niet zo evident om alles snel te plannen.

ivm de beesten: onze 2 poezen blijven gewoon lekker thuis

ivm onze 2 jongens (tegen dan bijna 6 en dikke 3). we dachten aan onze vaste babysit te vragen of zij die dag volledig mee wil doen en dan na de receptie met de kindjes naar huis wil gaan.
waar wij die nacht gaan slapen is nog niet echt duidelijk, maar een hotelletje zie ik wel zitten.




Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik19-6-2014 23:05:15

Heyhey,

Volgende week vrijdag is het nog precies 1 jaar tot onze trouw, ook ik ben sinds de verloving keihard in actie geschoten!
Wat staat er al vast
Gemeentehuis: check
Kerk: check
Bruidsjurk: check
Fotograaf: check
Feestzaal: check
Ceremoniemeester : check
Getuige bruid: check
Bruidschoenen: check
Kapper: check (proefkapsel pas in januari als ik mijn eerste pas heb)
Make-up: check
Dj: check
Versiering voor de kerk: check
Volgwagens bijna in orde
Livemuziek kerk: check
We zijn al gaan kijken voor trouwringen(vriend gaat deze namelijk zelf maken hij is goudsmit als hobby)
Cavabar voor ontvangst suite en brunch thuis: check
Bruidskindjes worden volgende week vrijdagop een originele manier gevraagd.
Ben al begonnen met mijn misboekje op te stellen.

Verder ben ik heel veel inspiratie aan het opdoen!
Groetjes



Lies

 Meld misbruik20-6-2014 8:25:21

Ok, hier is het nog 2,5 maanden voor de grote dag en geloof me wij staan nog lang niet zover als ik zou willen. Maar dat is omdat we over 3 weken verhuizen en daar nog gigantisch veel werk voor hebben.

Wij hebben al:
-Trouwjurk en schoenen
-Trouwkostuum (zonder schoenen)
-Gemeentehuis
-Zaal (maar inkleding moet nog helemaal)
-Traiteur (maar nog geen drank)
-Fotograaf
-Uitnodigingen moeten dit weekend de deur uit

Verder nog een hele waslijst met dingen die moeten gebeuren, maar waar we nu onmogelijk tijd in kunnen steken. Dus wees gerust, je doet het goed en je hebt nog even tijd!



mona
27-7-2013
 Meld misbruik20-6-2014 9:36:18

Nadat we getrouwd waren + fotoshoot gedaan hadden, zijn wij even terug naar huis gegaan. We hebben even de trouwkleren uitgetrokken (het was een heel warme en zwoele dag), een douche genomen, frisse kleren aangetrokken en de hond uitgelaten. Hij was al de hele dag in de tuin, we zijn ook even naar huis gekomen tijdens de fotoshoot om een foto met ons hondje te nemen. :-) Na de wandeling weer in de trouwjurk gesprongen en naar ons feest gereden. Het was een welkome pauze in de dag, ik herinner me dat als een van de fijne momenten.



Thannée
6-9-2014
 Meld misbruik20-6-2014 13:41:02

Hej allen,

Ik trouw binnen 2,5 maand ongeveer en zit mooi op schema.
Ik moet zeggen het mijn planning onderdeel van deze website is echt een super tool om te gebruiken. Het geeft een mooie lijst wat je wanneer best doet.
Je kan afvinken wat je al gedaan hebt en zo het lijstje maand per maand rustig afgaan. :)

Geniet van elk moment dat je aan het plannen bent dat is juist het leukste vind ik zelf.

Groetjes Thannée



Julie
30-4-2015
 Meld misbruik20-6-2014 14:46:57

Rust is een beetje gaan liggen door het vele lezen hier op de site. Denk dat de eerste jurkenjacht veel chaos had gebracht in mijn hoofd die dringend moest gaan liggen.

De hondjes blijven een groot dillema want beide situaties hebben voor en nadelen voor zowel de beestjes zelf als voor mij (zijn toch wel mijn 'kindjes'). Heb nog tijd om te zoeken naar een oplossing.

Bedankt voor de tip om de tool op de site te gebruiken, idd heel handig. Als ik tijd heb vink ik eens alles aan wat er nog moet gebeuren.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...