Nu Online
Momenteel zijn er 254 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoenen bruidskindjes

  18-6-2014 9:26:23
Hallo,

Mijn kindjes zijn volgende zomer bruidskindjes op twee huwelijken. Dat van mijn broer in juli en dat van mijn schoonbroer in september.
Op dat moment zullen ze 3 en 6 jaar zijn.

Hun kledij zal verschillend zijn voor beide huwelijken en ik weet ook al betaalbare adresjes.

Maar de schoenen. Daar weet ik niet wat ik moet doen.

Sowieso krijgen ze elk twee paar ( volle schoenen en sandalen) voor school, thuis, ...
Meestal zijn dat niet de goedkoopste omdat ik goede schoenen belangrijk vind. De prijs is meestal tussen de 100 en 130 euro per paar.

Maar voor de twee huwelijken zal ik nog telkens een paar schoenen nodig hebben.
Ik dacht om er in de solden te kopen speciaal voor de huwelijken, maar dan riskeer ik dat ik niet meer de juiste schoenen vind.
Daarnaast weet ik niet of ik kan riskeren dat ze dezelfde schoenen op de twee huwelijken dragen. Mss zien ze er na een dag niet meer zo fris uit. En dat is niet zo fijn voor het tweede huwelijk.

Iemand ideeën tips?

gerlinde

Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1700


Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik18-6-2014 12:51:20

Je kan eventueel de schoenen in outlet kopen? Dan hoef je niet te wachten op de solden en zijn ze toch goedkoper dan in de winkel.

Ik koop eigenlijk heel veel schoenen (en kleding) in outlet voor zoonlief (en voor mezelf). Het kan me niks schelen dat het van vorig seizoen is, ik betaal graag minder voor dezelfde kwaliteit. En ik ben toch niet zo'n volger van de laatste trends...

Ik weet niet hoe jouw kinderen met hun schoenen omgaan, maar die van mij kan ze niet proper houden. Vorig weekend had 'm zijn nieuwste schoenen aan en hij is ermee gaan voetballen, met als gevolg dat ze groen waren... Hij had ze alleen nog maar op zijn communie gedragen. Bij zoonlief zouden die schoenen er na een dag dus niet meer nieuw uitzien, maar misschien lukt dat bij jouw kinderen wel? Ik persoonlijk zou gewoon twee extra paar schoenen kopen, maar bon, ik ben dan ook een schoenenfreak (en zoonlief ook al, hèhè, van wie zou hij dat hebben ;-)) en ik heb natuurlijk maar 1 kind.

Als het budgettair te zwaar zou zijn, kan je ook eventueel voor een keer goedkopere schoenen kopen en ze die niet te vaak laten dragen? Of toch voor 1 van beide huwelijken, dat je bv 1 paar van de 2 die je normaal koopt, houdt voor de trouw in juli en dan een goedkoper paar bijkoopt voor die van september. Ik ben eerlijk gezegd ook geen voorstander van goedkope schoenen. Maar als je erop let dat ze volledig in leder zijn, dat ze voldoende soepel zijn, maar toch stevig genoeg, kan dat volgens mij geen kwaad voor een keertje.




Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik18-6-2014 12:57:34

Ik stel mij spontaan de vraag hoe het komt dat jij je in de kosten moet steken?
Ik vindt het niet meer als normaal dat het bruidspaar dit betaald!!

Wijzelf hebben 4 bruidskindjes, het zijn het nichtje en neefke van mijn verloofde zijn kant en het nichtje en neefke van mijn kant! Wij hebben hun gekozen als bruidskindjes dus zorg ik dat ze gekleed zijn en aangepaste schoenen hebben.
Ik weet het veel geld, maar nogmaals het is onze keus!
Ik vindt het niet kunnen dat het bruidspaar ,bruidskindjes kiest en de ouders hier maar voor moeten opdraaien...

Als ik het toch zou moeten betalen dan zou ik opteren voor 1 kledingstuk en 1 paar schoenen voor beiden huwelijken!

Groetjes



gerlinde

 Meld misbruik18-6-2014 14:36:46

Hallo,

Hier kunnen ze inderdaad ook niet proper houden. Ik zou 1 paar aan de kant kunnen houden, maar dan kunnen ze tot de trouw ofwel geen volle schoenen dragen ( toch wel nodig bij slecht weer ) ofwel geen sandalen ( dus ook niet de eerste helft van juli).

Dat van de outlet vind ik een goed idee. Zo lang de schoenen maar passen bij de kledij.
Weet iemand outletschoenenwinkels in West of Oost- Vlaanderen zijn?

Goh, waarom we ze zelf betalen? Daar maak ik nu zo niet van. Toen wij trouwden hebben wij inderdaad de kledij van ons bruidskindje betaald.
Voor de eerste trouw betalen we de kledij sowieso. Voor de tweede trouw ga ik ervan uit dat ik dat ook doe.
Nu, mijn broer is niet moeilijk op het vlak van de kledij. Ik denk dat ik voor de eerste trouw naar Buissoniere zal gaan. Mooi en niet duur. Elk jaar doen ze ook een speciale avond voor bruidskindjes. Normaal moet ik 150 a 200 euro toekomen voor de twee kinderen. Voor de tweede trouw moet ik nog afspreken.



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik18-6-2014 17:22:11

Ik ken geen outlet winkels in West- of Oost-Vlaanderen. In Brussel heb je DOD (op de Louizalaan is die voor kinderen) en daar hebben ze een héél uitgebreide schoenencollectie. En als je in de periode voor de communie gaat (vanaf februari), vind je er ook veel ceremoniekleding.

Qua kleding vind ik dat ze bij Verbaudet (via La Redoute) heel leuke jurkjes hebben voor meisjes en absoluut niet duur. Ik heb voor mijn bruidsmeisje daar een ensemble gekocht (jurkje, onderrok in tule en bolero). Voor de jongens vond ik er niks, dat was me te stijf.

Mijn zoontje is ook al twee keer bruidsjongen geweest en toen heb ik ook alles zelf betaald. Bij mijn huwelijk heb ik de kleren betaald (en gekozen, maar in overleg met de andere mama's), voor de schoenen hebben ze zelf gezorgd (maar dan ook in overleg met mij, al was voor mij alles goed hoor). Ik dacht overigens dat het zo gebruikelijk was: bruidspaar betaalt de kleren, de ouders de schoenen.





Katrien
19-1-2018
 Meld misbruik18-6-2014 20:23:35

Hier betalen ook wij de kleedjes en de ouders de schoenen.
Bij ons is dat de traditie in de familie. Ik heb 5meisjes en schoentjes kosten veel geld. Bovendien ken ik hun schoenmaat niet. Ze groeien nog zo fel.





Jorien
2-8-2014
 Meld misbruik18-6-2014 21:07:54

Kijk eens op www.ellewiesje.be
Supergoed van kwaliteit en helemaal niet duur, misschien vind je daar je goesting...



shana
17-10-2014
 Meld misbruik19-6-2014 9:10:08

wij halen onze kledij en schoenen in de offerandestraat in antwerpen.

zijn niet zo'n goede kwaliteit maar voor ongeveer 10€ heb je schoenen en als het toch maar is voor 1keertje aan te doen ofzo.

het is een straat met bijna allemaal marokaanse en Turkse winkels, in de buurt van het antwerpse station. ze hebben echt wel echt geklede schoenen. valt natuurlijk te zien wat je wil he, welke stijl.




gerlinde

 Meld misbruik19-6-2014 20:09:48

Voor mijn dochtertje zou ik graag iets klassieks hebben. Wit of crèmekleurig. Neutraal dus.
Voor mijn zoontje misschien iets lichtbruin of in zandkleur. Klassiek met een sportieve toets.



Gitte
14-4-2012

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...