Nu Online
Momenteel zijn er 57 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alternatief gastenboek

  3-6-2014 23:40:11
Het heeft mij veel werk gekost om het te maken, maar ik ben zo blij met mijn gastenboek van onze trouw!
Daarom wilde ik het met jullie delen, misschien zijn er bruidjes die er inspiratie door opdoen. Ik vond een boek niet goed, omdat je dat weglegt en 'nooit meer' naar kijkt.

Ik heb een kader gemaakt met een gleuf bovenin. Houten hartjes erbij waar de gasten een 'hartewens' op konden schrijven. Deze konden ze dan 'posten' in de kader. (Denk maar aan 4 op een rij-principe). De kader is nu een leuk kunstwerkje dat aan onze muur hangt. Zowel wij als bezoekers staan er nog regelmatig bij om te lezen.

Een paar foto's in dit album:
http://www.mijnalbum.nl/Album=48DXFLQ6

Een echte aanrader, wij hebber er super veel positieve reacties over gekregen!

LiseV
5-4-2014
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 2876


Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik4-6-2014 0:14:49

Wauw wat een geweldig idee!!! Echt super leuk bedacht!!!
waar heb je die hartjes gevonden??? Zoooooo een leuk idee!!!!
Ohhhhh dit zou geweldig staan bij ons thuis!!!



steven
14-6-2014
 Meld misbruik4-6-2014 2:29:34

Ziet er echt leuk uit!!



Sofie
2-8-2014
 Meld misbruik4-6-2014 6:41:06

Waar heb je de benodigdheden gevonden? Wij vonden dit ook super maat vonden geen houten hartjes...



Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik4-6-2014 7:21:44

Wauw hoe origineel en zo mooi! Thx voor de tip :-)



Delphine

 Meld misbruik4-6-2014 7:24:36

Hoeveel hartjes kunnen er in zo'n kader?

Ziet er superleuk uit!




Melissa
27-6-2014
 Meld misbruik4-6-2014 8:37:08

Zeer mooi gedaan! Hoe heb je dit gemaakt? Hoeveel gasten kunnen hun hartje kwijt in de kader? Lijkt me alsof er niet zo veel inpassen



Severien
18-7-2014
 Meld misbruik4-6-2014 9:39:34

Ik had dezelfde vraag: hoeveel hartjes kunnen er in het kader? Wij hebben zo'n 200+ gasten op het avondfeest en 100+ op de receptie dus dan wordt het waarschijnlijk moeilijk om hiermee te werken? Indien het lukt, zou het super zijn want ik vind het zelf heel mooi :-)



PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik4-6-2014 10:42:27

Vind het ook heel tof. Wilde eerst iets op stenen laten schrijven, maar vind dit ook een prachtig idee. Zou inderdaad ook graag weten waar je de hartjes gehaald hebt. De kader kan je zo groot of klein kopen als de hoeveelheid hartje die je er wil insteken vermoed ik? Hoe heb je de gleuf gemaakt? :)



Karolien
21-3-2015
 Meld misbruik4-6-2014 11:21:09

oooh super idee,
maar inderdaad, vanwaar komen de hartjes.
Wij hadden al gedacht om iets in die aard te doen,
maar dan met een "vaas" en papieren hartjes.
maar dit is echt veel beter!



Ilse
5-4-2014
 Meld misbruik4-6-2014 14:58:02

Bedankt voor de vele positieve reacties! :)

Ik heb alles zelf gemaakt of laten maken. De hartjes heb ik laten zagen door een houtbewerkingsfirma. Dan kan je de grootte en dikte zelf bepalen, dit was nodig omdat het afhangt van de dikte van de kader (hartjes mogen niet te dik zijn, dan passen ze niet, maar ook niet te dus want dan schuiven ze over elkaar).
Voor de kader ben ik gestart van een bestaande kader, heb deze volledig uit elkaar gehaald en aangepast (andere achtergrond, verdikking van de afstand glas-achterkant, uitzagen van de gleuf,..,).
De grootte van de kader bepaalt inderdaad hoeveel hartjes je kan nemen, in mijn kader passen ongeveer 80 hartjes (het zijn er snel meer dan je zou denken hoor). Je kan natuurlijk ook de hartjes kleiner (of groter) laten zagen, afhankelijk van wat je wil.

Het is echt wel een serieus knutselwerkje, maar het loont zeker!




Tanja
14-8-2014
 Meld misbruik4-6-2014 15:24:46

Ik had dit ook op internet zie staan! Had mijn zinnen op iets anders gezet omdat ikdacht dat er geen beginnen aan was. Blijkbaar wel! :D. Mag ik vragen hoeveel je dit ong gekost heeft? Hoe heb je de kader vanachter breed gemaakt? Welke materialen heb je qllemaal gebruikt?
Groetjes



Ilse
5-4-2014
 Meld misbruik4-6-2014 16:50:17

De prijs werd vooral bepaald door de hartjes zelf. Ik betaalde al 100€ voor enkel de houten hartjes (op maat gezaagd). Het was 1€ per hartje en ik heb er dus 100 besteld. Als je dat goedkoper vindt, kan je de prijs enorm drukken.

Verder heb ik 2 hartjes in het midden laten lasergraveren (eentje met ons monogram en eentje met onze trouwdatum), dit heb ik uiteraard niet zelf gedaan, maar kan je ook weglaten of vervangen door iets anders. Koste ongeveer 20€

Dan voor de overige benodigdheden: kader, zaagje, jutte, lijm, een dik hobbykarton, gekleurd papier heb ik ongeveer 40€ betaald.

Alles samen dus een 160€, maar als je de hartjes goedkoop kan laten maken (en eventueel niet graveren) kan dit dus een pak schelen.




Tanja
14-8-2014
 Meld misbruik4-6-2014 17:01:58

Ok bedankt!
Groetjes



Margot
4-10-2014
 Meld misbruik4-6-2014 21:28:38

Hey, zou ik je mogen vragen van welke regio je bent?
Ik heb namelijk geen idee waar ik een houtbewerkingsfirma zou kunnen vinden ;-).

Hadden bij jou alle hartjes dezelfde afmeting of heb je gewerkt met grote en kleine hartjes door elkaar?

Hoe heb je eigenlijk de afstand tussen het glas van de kader en de achterkant van de kader "vergroot" zodat je een gleuf hebt kunnen creëren?
Hebben jullie 1 hartje per persoon gegeven of 1 hartje per "koppel" ?



PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik5-6-2014 16:11:15

Hallo,
ben vandaag naar AVA papierwaren gegaan en daar hebben ze houten hartjes, niet te dik, niet te dun, maar... ikzelf vond de vorm van de hartjes niet zo mooi. Maar smaken verschillen dus anderen vinden het misschen wel mooi. In Merksem lag het bij de 25 en 50 huwelijkjubeleumen ( waar ook de papierenstrooihartjs ) liggen.
g petra



Tanja
14-8-2014
 Meld misbruik9-6-2014 10:15:28

Hoeveel gasten had je? Ik vind het moeilijk om het aantal te kiezen. Per koppel of per persoon... als ik per koppel neem heb ik er ook 80 nodig. Hoe groot is jouw kader?



Ilse
5-4-2014
 Meld misbruik9-6-2014 11:42:20

In mijn kader passen maximum 80 hartjes, had 100 gasten.
Niet iedereen schrijft iets en sommigen per koppel, sommigen apart, sommige gasten hebben ook twee hartjes geschreven. Ik heb ze gewoon zelf laten kiezen. Uiteindelijk zaten er 78 hartjes in de kader op het einde van het feest.




Tanja
14-8-2014
 Meld misbruik9-6-2014 13:30:24

Ok bedankt! Welke afmetinge heeft jouw kader?



Michele
20-6-2015
 Meld misbruik29-6-2014 22:13:22

Hoi, wat voor stift is er gebruikt om op de hartjes te schrijven? groetjes!



Ilse
5-4-2014
 Meld misbruik30-6-2014 11:20:59

Mijn kader is 32X45 cm.
Ik heb 'gewone' stiftjes gekocht om op papier mee te schrijven, maar dan wel met een extra dunne punt. (In verschillende kleuren).


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...