Nu Online
Momenteel zijn er 298 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

1 maandje getrouwd, het verslag van de dag en mijn huwelijksreis!

  2-6-2014 11:15:58
Ik ben nu iets meer dan een maand getrouwd met mijn lieve man en dacht dat het nu wel eens tijd was voor een verslagje. De weken voor het huwelijk was namelijk niet makkelijk.
30 april zijn we getrouwd ma het heeft niet veel gescheeld! 7 april ben ik namelijk opgenomen in het ziekenhuis voor een urgente operatie. Hierdoor hebben we onze reis naar Punta Cana ook moeten annuleren. Maar mijn man heeft me iets beter in de plaats gegeven, later hier meer over ;)

30 april was voor mij begonnen om 4 uur (toen moest ik naar de wc en zag ik mezelf in de spiegel) met een potje huilen! de stress van de afgelopen weken had zijn tol geëist en mijn gezicht stond vol met uitslag en bulten, nog nooit mee gemaakt! Papa heeft zijn best gedaan mij te troosten en we zijn toen heel hard begonnen met cremicort te smeren ( wat maar een heel klein beetje heeft geholpen)

om 8 uur ging ik richting kapper, de dagen er voor had ze me ook ene paar hart aanvalletjes geven! Mijn extensions in de kleur van mijn haar krijgen was niet makkelijk maar gelukkig is het haar de avond van 29 april nog gelukt! Omdat ik gek ben op Disney wou ik lang prinsessen haar, en dat heb ik gekregen. Het heeft een uur geduurd maar ik vond het prachtig!
vervolgens ging ik terug richting huis waar mijn visagist, fotograaf en nichtje al op me wachten. mijn visagist heeft haar best gedaan om te redden wat er te redden viel en de roodheid heeft ze weg gekregen maar de bulten die gingen helaas niet weg. Op dit punt had ik me er gelukkig al over heen gezet en heb ik het niet meer aan mijn hart laten komen.
ondertussen heb ik een koffiekoek proberen binnen te spelen maar eten dat ging niet goed;)
Mijn gevolg ( bruidskindjes, een super lieve vriend die heel de dag mijn persoonlijke chauffeur was, mijn getuigen en nog ene paar andere mensen) begonnen nu binnen te druppelen. Dus was het tijd om mijn kleed aan te trekken. Mijn roze jurk! iedereen buiten de living gestuurd onder het mom van daar zijn de koffie koeken :p en samen met mijn mama en papa mijn kleed aan getrokken. ze hebben een paar traantjes gelaten hoor;) vooral het moment waarop mama mij de ketting van mijn oma (haar mama die een paar jaar geleden gestorven is) om doet is een moment waarop we met 3 stonden te huilen.

toen de deuren open gingen heeft mijn gevolg het toch ook moeilijk gekregen ;) ondertussen was het al kwart voor 11 dus ik moest echt vertrekken naar het gemeentehuis, waar mijn (op dat moment) bijna man op me aan het wachten was!
het moment waarop hij me uit de auto zag stappen was heel speciaal, ik kon niet wachten om met hem te trouwen! De trouwzaal in ons gemeente huis was te klein voor de mensen die er waren maar, hadden ze er nog niet meegemaakt.
In het gemeentehuis had ik het niet echt moeilijk dit kwam in de kerk wel;). na die trouw hebben we daar nog een paar foto's gemaakt en zijn we door naar ons kerkje gegaan.
De kerk was de echte mooie ceremonie. Onze pastoor was nog een echte zuid-afrikaan en heeft zijn preek op gitaar gebracht wat ik wel heel tof vond! alleen een beetje langdurig :), toen het moment kwam van onze gelofte heb ik wel gehuild ik kon het niet droog houden, 3 woorden heb ik gezegd en toen begon het al. Gelukkig had mijn man zo iets al voorspeld en heeft hij met zijn gelofte, waarin hij onze relatie met een moto vergelijkt me weer helemaal laten lachen.
nog een emo-moment was toen we onze overledene gingen herdenken, toen hield niemand in de kerk het droog.

bij het buiten gaan werden we opgewacht door onze familie die ons op rijst en rozeblaadjes trakteerde maar ook op vrienden van mijn man die met de moto waren gekomen om ons met gebrul te verwelkomen! super moment!

Na de kerk zijn we samen met onze gasten naar de zaal gegaan waar zei aan de BBQ mochten beginnen en wij gingen onze foto's maken. Onze foto's ja die zijn echt hoe we als koppel zijn, los, alterntief en met een beetje rock 'n roll.
toen we terug waren hebben wij nog iets gegeten en een uurtje er na begonnen de eerste avondfeest gasten aan te komen.

Ons avond feest was ook geen traditioneel feest. Om te beginnen had ik er een punt van gemaakt dat kindjes welkom waren! Mijn broer is 11 en ik wou geen zeurend broertje rond mijn oren op die dag. En om al die kindjes blij te houden hadden we zowel een springkasteel al een knutseltafeltje voorzien ( en niet alleen de kindjes maar ook deze bruid heeft van het springkasteel genoten ;))

Bij de binnenkomst van de gasten werd van alle koppeltjes/groepjes een foto (zowel polaroid als digitaal ) in onze Photobooth gemaakt. Hier hadden we heel veel zelfgemaakte props in een super held thema ( we zijn gek op comic's ) en gekochte props in een trouw thema. onze booth was een hit en de gaten zijn heel vaak terug gegaan

rond 20 uur toen iedereen er was hebben we onze openingsdans gedaan. Eerst heb ik met mijn papa gedanst ( Heartland - I loved her first ) Halfweg dit liedje heeft papa mij aan mijn man gegeven en is onze openingsdans ( Christina Perri - A thousand years ) begonnen met spelen. Ik zelf heb niet op de mensen rondom ons gelet maar heb veel complimentjes gekregen dat ik eerst met papa gedanst heb, was iets speciaals zeiden ze.
Het volgende op het programma was de cupcake stand en de cadeautjes voor onze ouders (ik had een klein bloemstukje laten maken met de zelfde bloempjes als mijn bruidsboeket)
Tegen 22 uur had ik nog een verrassing die een beetje een Schok was voor mijn gasten. 'Trash The Weddingdress' en er ging een stuk van mijn trouwkleed af! Ja veel mensen snappen niet waarom ik mijn prinsessenjurk heb laten afknippen tot mijn knie maar ik heb het met een reden gedaan.
het idee achter trash the dress vind ik geweldig! je trouwt maar 1 keer en doet bij gevolg die jurk nooit meer aan, dus ipv in de kast hangen staat mijn jurk nu op een paspop in mijn living.

Na het feest zijn mijn man en ik op hotel gegaan, er waren vrienden die thuis bleven slapen en ik wou toch mijn eerste nacht enkel met hem door brengen.
in onze kamer moesten we nog ons bed opmaken dankzij mijn schoonbroer waarvan de mama in ons hotel werkt. de volgende ochtend na het ontbijt hebben we mijn man zijn mama gebeld om ons te komen oppikken.

hier begint onze huwelijksreis!

zoals ik heel in het begin zei we hebben Punta Cana moeten annuleren door mijn operatie dus 3 weken voor de trouw hadden we geen vakantie meer, ik mocht niet vliegen ect. we zouden het wel inhalen in september of oktober en nu kijken voor iets klein. Mijn man en ik zijn nogal van de festivals en eerlijk vond ik het jammer dat ik mijn favoriete festival Groezrock ging missen door Punta Cana, maar ik dacht toen we gingen boeken, groezrock is er ieder jaar, huwelijksreis maar 1 keer. Nu is groezrock onze huwelijksreis geweest.
Ik dacht dat we gewoon gingen gaan maar mijn man heeft VIP tickets geregeld en ik heb mijn afgeknipte trouwjurk heel heft festival gedragen.
Bands hebben die getekend, we hebben super tof contact met mede festivalgangers en sommige bands gehad en de ervaring was gewoon in 1 woord geweldig!

Voor mij was dat de beste reis ooit! geen enkel strand zou dat kunnen goed maken we willen nu dus ook niet meer onze huwelijksreis inhalen, voor ons was dat groezrock en er is geen reis die het voor ons beter zou doen!

hier nog enkele foto's van de dag zelf

http://www.albelli.be/nl/onlinefotoboek-delen/f623284e-...

foto's van de reis

http://s1269.photobucket.com/user/lolaschoice/library/h...




Shari
30-4-2014
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 2076


inge
6-6-2015
 Meld misbruik2-6-2014 12:11:03

ma echt zo wijs. Eerste jaar dat ik niet naar groez ben kunnen gaan en vind het nu zeker spijtig dat ik je nu niet ben tegengekomen.
Super leuk verslagje, wel jammer om zo wakker te worden maar het is gelukkig al bij al goed gekomen!



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik2-6-2014 12:18:24

een dikke proficiat voor jullie !!! wat een mooi verslagje en heel mooie fotokes :-)



mona
27-7-2013
 Meld misbruik2-6-2014 13:45:26

Super dat je zo naar Groez bent gegaan! Ik heb mijn jurk ook nog hangen, wie weet knip ik die ook nog wel es af, als er nog eens een gelegenheid komt om ze te dragen, lijkt me leuk! :-)



Lies

 Meld misbruik2-6-2014 21:13:24

Geweldig!!! Jullie hebben er echt jullie eigen ding van gemaakt! En die reis, Groez was zo te zien minstens even goed!



Eva
9-8-2014
 Meld misbruik3-6-2014 11:50:59

geweldig!! Proficiat!!



caroline
14-6-2014
 Meld misbruik3-6-2014 14:45:37

wow dat is eens totaal iets anders wat we gewoon zijn , super gedurfd :-)



An
20-6-2015
 Meld misbruik3-6-2014 15:10:21

Wauw, super om te lezen!! Jullie hebben er het beste van gemaakt! Proficiat!!



isa
6-9-2014
 Meld misbruik8-6-2014 16:55:12

proficiat !!



barbara
4-5-2013
 Meld misbruik2-7-2014 14:50:28

2 prachtige liedjes op jullie openingsdans! Die hebben wij ook zelf gekozen, intussen al 424 dagen geleden!




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info