Nu Online
Momenteel zijn er 148 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onze dag... 17.05.2014

  1-6-2014 19:37:07
De tijd vliegt en het wordt eens tijd om een klein verslag te schrijven van onze dag.

De week voor de trouw werden we wat ongerust, een onheilspellende 10 mei trad aan, een echte zondvloed! Het weer op de voet gevolgd de komende dagen voor 17 mei en met de dag begon het er beter en beter uit te zien. Wat een opluchting!

In die laatste week nog een laatste afspraak met Huis van de mens om de ceremonie op punt te stellen en 's vrijdags naar de feestzaal om de ceremoniezaal en feestzaal aan te kleden. Toen, die vrijdag, nog steeds geen zenuwen. 'S avonds had mijn toekomstige mijn teennagels nog gelakt (ik ben er een echte kluns in en hij heeft een vaste hand)... Dus hem even aan het werk gezet :) Wel een grappig moment. Op het gemak nog even samen uitblazen in de zetel en dan ons bed in. Gezellig samen, want weer in het bed slapen van jaren geleden, zonder hem... Het zou mij van mijn nachtrust beroofd hebben. Wakker geworden om 5u30 en kijkende naast mij, lag er al eentje klaarwakker :) Mij verfrist en hem nog eens een dikke zoen gegeven. Hup, naar de kapster, waar ik een kwartier te vroeg voor de deur stond... Gelukkig kon ze mij vroeger ontvangen. Nog snel een paar aanpassingen aan het kapsel van tijdens de proefsessie en ik was "one happy woman" (mijn haar moet nu eenmaal goed zitten). Veel tijd ingehaald bij de kapster en snel gebeld naar de visagiste dat ik een half uur vroeger zou zijn. Leuk om nog wat extra tijd te hebben in de planning en nog even bij haar genoten van een kop koffie. Ze bracht de make-up minutieus aan en rond 8u50 was ik klaar om naar mijn ouders te trekken.

Eenmaal aangekomen bij de ouders, direct richting de badkamer met de zus en mama om het kleed aan te trekken. We hadden het net iets te makkelijk ingeschat om een jurk met rijgkoord aan te trekken, het duurde een pak langer dan gedacht. Ondertussen was de fotografe aangekomen en onwennig werden de eerste foto's genomen. Mijn vader liep er gestresseerd rond, ik was de rust zelve :) En ja, net op tijd klaar want dan ging de bel. Het was een emotioneel moment die eerste blik. Ik had de stof van zijn kostuum meegekozen, en het totaalbeeld was gewoon super mooi. Gelukkig was mijn jurk ook zijn ding :) Er waren geen woorden nodig, onze blik zei alles.

De wagen stond mooi versierd klaar om ons naar het stadhuis op de grote markt van Brussel te brengen. Twee weken op voorhand hadden we vernomen dat het Gay Parade was op 17 mei in Brussel. De gemeente had ons bevestigd dat dit 's ochtends geen probleem zou zijn, toch was alles al afgesperd. De politie hield ons eerst tegen "Waar moet u naartoe?", tja, wat denk je zelf? :) zonder probleem mochten wij en de familie door. Op de grote markt stond het vol met familie. De burgerlijke trouw was leuker dan ik verwachtte, de ambtenaar maakte er iets leuks van (wat normaal zeer formeel, saai en aan de lopende band is in Brussel). We kregen als cadeau een chocolade bruidskoppel. Bij het jawoord vloeide er bij mij toch een traantje. Het was nu echt zover, een moment waar we anderhalf jaar op gewacht hadden.

Van de gemeente gingen we naar mijn ouders om te lunchen met mijn ouders en zussen. De tijd vloog en na een uur gingen we op pad naar de fotolocatie. Tijdens onze wandelingen (we zijn echte natuurliefhebbers) kwamen we Paddenbroek (educatief natuurcentrum) tegen in Gooik en we wisten direct dat dit onze fotolocatie zou worden, zoveel gevarieerde natuur op zo'n "kleine oppervlakte". Het is ook de ideale locatie gebleken, de fotografe was ook vol lof. De tijd is echt gevlogen, we hadden het zo naar ons zin tijdens het nemen van de foto's en er werd veel gelachen. Het was ook prachtig weer en het zonnetje voelde aangenaam aan. Wel even een grappig moment, want er was een grote groep bezoekers (iets met toneel in de natuur). Die groep dacht dat wij meespeelden :) Was wel even lachen en raar om complimentjes en zoveel gelukwensen te ontvangen van vreemden.

Rond 15u15 zijn we dan teruggereden naar onze feestzaal in Asse. Daar nog even met onze consulent van Huis van de mens overlopen. En stilletjesaan kwamen de eerste gasten toe (we hielden de ceremonie klein met zo'n 40 familieleden en vrienden). Mijn vader begeleidde mij naar binnen op Once upon a time in the west. Wat een geweldig moment. De ceremonie was zeer persoonlijk en de inbreng van onze familie was zo plezant. Onze consulent maakte er echt iets moois van. Hij nam last-minute het stuk van ons relatieverhaal op zich (wegens enkele problemen met de schoonvader die dit op zich ging nemen) en het was uitermate mooi verwoord en zeer betekenisvol voor ons beide. Onze persoonlijke geloften waren een echt een intiem moment. Zijn geloften waren zo mooi en staken echt goed ineen. Ik was super fier en gaf echt een zalig gevoel. Na de geloften volgde een wijnritueel. Op de stoelen van de gasten lag een potlood (uit boomschors, echt ons en zo tof) met een kaartje aan. Aan het begin van de ceremonie werd aangekondigd dat ze tijdens de ceremonie de tijd hadden om hierop een wens, gedachte of raad op te schrijven. Deze kaartjes werden dan in een wijnkist gedropt, samen met onze geloften. Op onze eerste huwelijksverjaardag doen we dan de kist open, drinken we de fles wijn en lezen we onze geloften terug en de kaartjes van onze familie en vrienden. Op de tonen van Al I want is you gingen we samen naar buiten.

Om 17u begon de receptie, waar we echt konden genieten van de tuin. Achterin de tuin is een grote weide met paarden. Er waren schommels voor de kinderen, die hun volledig lieten gaan in de tuin. Iedereen was aan het genieten van de zon. Minpuntje was dat er twee hapjes geserveerd werden, die we niet hadden besteld. Raar, maar op dat moment laat je dat passeren.

Na een uurtje schoven we aan tafel in beperkte kring. We hadden iedereen aan een tafel ingedeeld, maar niet een specifieke plaats toegekend. We hadden wijnkurkjes voorzien met hun naamkaartjes waar ze dan hun naam in moesten terugzoeken. Gezellig met iedereen praten en genieten van lekker eten. Tussen de gangen in ook nog gezellig buitengezeten. Om 21 uur kwamen dan de avondgasten aan. Na een korte drink schoven zij bij aan tafel voor het dessertbuffet.

We plaatsten als gastenboek een vingerafdrukboom die echt door iedereen werd aangevuld met hun vingerafdruk. Mijn man zijn nicht had de boom voor ons getekend. Het was een succes en door iedereen tof bevonden. Nu nog een plekje zoeken in huis om de boom op te hangen :)

Na het dessertbuffet was het dan tijd voor de openingsdans. We hadden schrik om aangestaard te worden, maar uiteindelijk waren het toen gewoon wij twee op de dansvloer en precies niemand anders rondom ons. De openingsdans was niet al te traditioneel (The story van Brandi Carlile) en had wel wat tempo. Wat wel af en toe een probleempje gaf met mijn sleep (die ik toen nog niet had opgespeld). Het ding heeft wat te verduren gehad :) De openingsdans was echt een magisch moment. Dan werd het feesttijd voor iedereen.

Het was een echt geslaagde dag... intiem, persoonlijk, emotioneel, lachen, liefdevol en echt ons. De dag vliegt, maar we hebben van elk moment genoten, niet gestresseerd en kleine hick-ups aan ons laten voorbijgaan. Het was echt de moeite.

Hierbij nog enkele bedankingen aan zij die toedraagden aan deze dag:

Jurk: La Tiara, Antwerpen
Kostuum: Tailormade suits, Antwerpen
Fotografe: Birgit Vrijsen, Aarschot (super toffe en lieve dame, heeft leuke ideeen en stelt je op je gemak, blend mooi in de dag zonder te fel op te vallen)
Feestzaal: Hof ten Eenhoorn, Asse
Fotolocatie: Paddenbroek, Gooik
Ceremonie: Huis van de mens, Brussel (Gaya, toffe man en heeft er iets unieks van gemaakt)
Bloemist: New Creation, Vilvoorde
Kapster: kapsalon Soraya, Vilvoorde
Visagiste: Katarina Lucic, Vilvoorde


Een bondig verhaal is toch wat langer uitgevallen. :) Hierbij enkele foto's van deze magische dag: https://www.facebook.com/evy.vandenblock/media_set?set=...

evy

Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 2019


Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik1-6-2014 20:03:41

Heel erg mooi!!



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik1-6-2014 20:19:47

Wat een mooie dag... Het verslagje vond ik super om te lezen, maar de foto's...

De foto's zeggen zoveel meer dan 100 woorden.
Prachtige dag!
Proficiat!



Anneleen
13-9-2014
 Meld misbruik1-6-2014 20:24:29

Mooi bruidspaar!



mona
27-7-2013
 Meld misbruik1-6-2014 20:34:29

Mooi verslagje, mooie foto's, en blijkbaar een snelle fotograaf als je nu je foto's al hebt. ;-)



Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik1-6-2014 21:02:36

Proficiat! Leuk verslag en prachtige foto's!
Ook heel leuke decoratie, alles is mooi op elkaar afgesteld en het roze komt mooi naar voor! Goed gedaan!



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik1-6-2014 21:43:43

Mooi verslagje en toffe fotokes !! ^^



ann
5-7-2014
 Meld misbruik1-6-2014 22:12:41

Super Evy !! echt top ! Knappe foto's



Lies

 Meld misbruik1-6-2014 22:33:42

Wow wat een prachtig verslag! Van harte gefeliciteerd nog!!!

Jullie zien er trouwens ook geweldig gelukkig uit op de foto"s, geniet nog maar lang na!




Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik2-6-2014 7:00:50

Inderdaad hoe mooi allemaal. Echt een prachtige dag. Geniet nog zalig na :-)



Sofie
2-8-2014
 Meld misbruik2-6-2014 7:19:07

Super, echt heel mooi!



Britt

 Meld misbruik2-6-2014 11:45:11

Mooie decoratie. Alles ging goed samen. Proficiat!



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik2-6-2014 12:04:47

een dikke proficiat voor jullie !!!



Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik2-6-2014 13:05:55

Dikke proficiat!



Cote
5-7-2014
 Meld misbruik2-6-2014 18:57:41

Mooie fotos en exact het kapsel dat ik wil.
Waar heb je je speld gevonden?



evy

 Meld misbruik2-6-2014 19:22:32

Dag Cote, het zijn eigenlijk 5 haarpinnen die de kapster in één "cluster" heeft geplaatst. Het zijn rijstparels en komen vanop Etsy (uit een winkeltje in Australië). Ik verkoop ze alsook de bijpassende oorbellen en armband moest je interesse hebben.



Claudia
14-6-2014
 Meld misbruik2-6-2014 19:27:23

Waauw! Amai, zo mooi dat de kleuren telkens terug komen en de decoratie is echt subliem gedaan !!!! Proficiat !!



Eva
9-8-2014
 Meld misbruik3-6-2014 11:57:57

Mooi!!! Proficiat!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...