Nu Online
Momenteel zijn er 186 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

locatie tent gezocht!

  22-5-2014 9:51:34
goedemorgen medebruidjes!

mijn verloofe en ik zoeken een locatie in regio haacht waar wij een stertent van 16m kunnen zetten! wij dromen van een zomerse bbq! maar in dit belgenlandje voorzie je best iets tegen regen :-) . we willen alles zelf regelen, hebben geen groot budjet!

dacht zelf aan een voetbalkantine met veld. beschikken dan over wc‘s en koelkasten voor drank
maar hoe huur je dit, gaat dat?! weet echt niet waar te beginnen!

alle hulp is welkom!
thanks!

grjts tinne

tinne
6-8-2016
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1303


mona
27-7-2013
 Meld misbruik22-5-2014 10:26:48

Dat was eerst ook ons idee. Maar toen we begonnen rondkijken voor prijzen, bleek dat een redelijk chique zaal eigenlijk nog goedkoper was dan een simpele tent met alle benodigdheden zoals elektriciteit, verlichting, sanitair, mobiele keuken... Uiteindelijk hebben we toch voor een zaal gekozen. Ben blij dat we dat gedaan hebben, want we hebben in de voormiddag en in de late avond serieus zwaar onweer met veel regen gehad, en ik denk dat als we voor een tent gekozen zouden hebben, dat we misschien wel met de voetjes in de modder hadden gestaan (misschien niet in de tent als je een vloer legt, maar dan toch er buiten, op weg naar sanitair/BBQ etc). De kans is natuurlijk vrij groot dat je geen of maar weinig regen hebt. Maar voor de prijs moet je niet per sé voor een tent kiezen denk ik.

Het regent minder dan je denkt in België, maar het 'onweer van het jaar' moet maar net op jouw trouwdag vallen hè. Op onze trouwdag vorig jaar is er een feestzaal van een trouw in het Antwerpse ontruimd omdat er 40 cm water in de zaal stond. :-/ Niet zo makkelijk om zo'n dag nog eens over te doen.



Marthe
20-9-2014
 Meld misbruik22-5-2014 10:37:10

Wij trouwen ook in een tent, al zijn er veel mensen (zoals hierboven) die het afraden. Maar die sfeer kan je toch op geen enkele manier evenaren!
Wij hebben aan een boer gevraagd of we zijn veld mogen gebruiken en hij heeft er nu gras op gezaaid, dus dat kom helemaal in orde!

Onze tent is gehuurd bij all-events, net als een wc wagen, tafels, stoelen, verlichting,...
Koelkasten en alles om mee te koken brengt de traiteur mee.



sandra
13-9-2013
 Meld misbruik22-5-2014 11:44:57

Hoi Tinne,

gewoon het adres van de plaatselijke kantine opzoeken en dit vragen!
bij de meeste clubs kan je de kantine tegen een zacht prijsje huren (heb je meteen een uitwijkmogelijkheid indien het weer te slecht is voor een tent)
ik weet alleen niet of ze blij zullen zijn met een tent op hun voetbalveld...



tinne
6-8-2016
 Meld misbruik22-5-2014 13:44:45

@ mona

dat klop inderdaad! maar heb nu toch iemand die tent en inriching tegen prijsje kan regelen :-) . daarom willen we graag iets met sanitair en keuken aan.

we voorzien vloer in tent, tegen natte voetjes en pumps die in het gras blijven hangen :-) !

vind het in de zomer zo gezellig buiten! en met de stertent kan je de zuilen afhalen om echt van het weer te genieten! maar als het regent kunnen de zijwanden eraan gemaakt worden. en heb je gn last van het weer :-) !
zou wegje uit houte vloer maken naar sanitair.

toch bedankt voor tips!
groetjes!



tinne
6-8-2016
 Meld misbruik22-5-2014 13:49:00

@ marthe,

dat is bij ons ook zo :-) ! wat een leuk idee om een boer te vragen! en dat hij dat toe laat!
hoeveel betaal je bij al events in totaal voor huurmateriaal?

brengt je traiteur ook het tafellinnen en service mee?

thanks!
groetjes



tinne
6-8-2016
 Meld misbruik22-5-2014 13:51:20

@ sandra

bedankt! dat is ind zo, van hun veld... kan het vragen.
dacht ev ook aan een chirolokaal en ga eens op het gemeentehuis informeren.

groetjes!



Marthe
20-9-2014
 Meld misbruik22-5-2014 14:03:28

De traiteur brengt inderdaad tafellinnen mee, net als alle borden, bestek, tafeldecoratie,...

We betalen een dikke 7000 euro voor al ons materiaal. Niet goedkoop, maar we hebben het er voor over.

Zijn er zaaltjes in de gemeente die je kan huren met een groot grasveld aan?
Anders kan je dat ook eens bekijken als optie?



mona
27-7-2013
 Meld misbruik22-5-2014 14:17:59

7000 voor het materiaal alleen, zonder eten en drinken en eventuele personeelskosten? Dat vind ik echt al wel een flink bedrag, maar als je het ervoor over hebt... ok.



tinne
6-8-2016
 Meld misbruik22-5-2014 14:28:17

dat is handig als de traiteur dit voorziet!

7000euro is wel stuk buiten ons budjet, maar het zal wel prachtig zijn :-) . wij komen denk ik ong op 3000eu met huurmateriaal en drank. eten niet bij!

gemeente heeft enkel zalen zonder tuin, voor zover ik weet.

grtjs



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik22-5-2014 15:13:14

Misschien is dit ook al geregeld...maar denk ook eens aan verwarming.
Naargelang, kan het ook in de zomer 's avonds flink afkoelen.
Indien de temperatuur niet ok is, vertrekken de gasten naar huis.



tinne
6-8-2016
 Meld misbruik22-5-2014 15:23:31

daar dacht ik al aan, hebben 3 terrasverwarmers en vuurkorven voor buiten :-) .

groetjes!



Ruby
1-5-2015
 Meld misbruik11-8-2014 20:39:17

Ik lees je zoekertje maar erg laat. Maar misschien komt volgende tip nog van pas:
achter de pastorij van Tildonk is ook een mooi grasveld. In de pastorij zelf in een toilet en basis keuken.
Veel succes met de voorbereidingen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info