Nu Online
Momenteel zijn er 40 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

drankvraagje

  17-5-2014 20:59:05
Hellow medebruidjes...
wij hebben een zaal waar we de wijnen en cava zelf mogen meebrengen...
nu de vraag... hoeveel flessen zouden jullie voorzien? wij zijn met ongeveer 50man
wij zouden ook enkel rosé en witte wijn schenken omdat rode toch minder gedronken wordt.

Cindy
21-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1306


Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik17-5-2014 22:35:56

Ik zou dat es aan de brouwer vragen. Die kunnen dat meestal redelijk inschatten en bovendien nemen sommige brouwers wel flessen terug nadien.

In onze omgeving wordt toch echt veel rode wijn gedronken. Half onze directe familie verkiest rood boven wit.
Wij schenken zelf enkel rood en wit, geen rosé. Wat mijn moeder ging regelen bij iemand die zij kent. En die de gesloten flessen nadien ook eventueel terugneemt.

(Overigens is bij ons de cava van de zaal. De wijn normaal gezien ook, maar daar is mijn moeder over gaan onderhandelen omdat ze de wijn van de zaal niet echt denderend vond en zij de wijn betaalt.)



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik17-5-2014 23:24:39

Let er ook op dat je geel stopselrecht moet betalen hé :-D



Lies

 Meld misbruik18-5-2014 7:12:39

Wij gaan het ook doen zoals Kiekske. Via een wijnhandelaar die we kennen bestellen we de Cava, rode en witte wijn. Die weten inderdaad wel hoeveel je ongeveer moet voorzien. En wat niet geopend is wordt terug genomen. Handige is ook dat zij glazen leveren voor het hele gezelschap, wat ons anders toch ook wel wat centjes aan huurgeld ging kosten!




sandra
18-7-2014
 Meld misbruik18-5-2014 9:21:04

Bij ons in de feestzaal rekenen ze gemiddeld op een halve fles cava voor het aperitief en een halve fles wijn per persoon tijdens het diner... Leek ons eerst wat veel, maar natuurlijk heb je altijd grote en kleine drinkers, dus het lijkt mij vrij reëel...



Peter

 Meld misbruik19-5-2014 16:59:07

Kan zeer variëren. Bij heet weer kan het al eens dat men zeer veel koele wijn doordrinkt in plaats van bier achteraf. Hangt echt af van persoon tot persoon. Je kunt met kratjes werken. Maar vermoedelijk deal sluiten met een leverancier die per doos van 6 terugneemt?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...