Nu Online
Momenteel zijn er 68 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwerlijksreis - zwanger

17-1-2007 0:03:03
Hallo,
Wij zijn ondertussen een aantal weken gelukkig getrouwd, maar zijn spijtig genoeg nog niet op huwelijksreis gegaan (we hadden wel wat rond gekeken, maar het is er uiteindelijk niet meer van gekomen om iets te boeken. Tja, ik heb er natuurlijk wel wat spijt van nu :-)). Dus zijn we momenteel op zoek om ergens in mei weg te gaan, maar aangezien wij kindjes aan het proberen krijgen zijn, moeten we er rekening mee houden dat de kans bestaat dat ik zwanger zou zijn. Toen we nog van plan waren om in januari op reis te gaan waren we gericht op Bali, Thailand, Mauritius, Caraïben ... Ik vroeg me echter af of dit wel nog de ideale bestemmingen zijn om naartoe te gaan bij een (potentiële) zwangerschap. Of blijven we beter in Europa ? Ik heb echter altijd gedroomd van een huwelijksreis met wit strand en palmbomen ... Niet te avontuurlijk, maar lekker luieren, eventueel in combinatie met wat cultuur en/of natuur.
Heeft er iemand tips ivm waar je beter wel of niet op reis gaat als je zwanger bent (of kan zijn :-)) ? Misschien andere - even romantische - (dichter bij huis ?) bestemmmingen ?
Dankjewel voor de reacties en nog veel succes met de voorbeidingen aan diegene die nog moeten trouwen !

Katleen
23-12-2006
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 323

Nathalie
8-9-2006
 Meld misbruik17-1-2007 9:40:44

Ik was op onze huwelijksreis zwanger (zonder dat ik dat toen wist) maar heb na 6 weken een miskraam gehad. Volgens de dokter kon dat aan veel dingen liggen, maar niet noodzakelijkerwijs aan een verre vakantie. Wel zou ik goed opletten ivm hygiene, die in verre landen vaak minder is dan hier..je zou best eens informatie kunnen inwinnen bij jouw huisarts of een tropencentrum, want voor veel verre bestemmingen zijn er intentingen nodig, en ik weet niet of je die mag hebben als je (mogelijk) zwanger bent. Een mooie bestemming binnen Europa zou bijvoorbeeld Kroatie kunnen zijn, je kunt er een zeilcruise maken, lijkt mij super! Praag is ook mooi, of Italie. Wij zijn zelf op huwelijksreis naar Egypte geweest, maar ook daarvoor wordt aangeraden inentingen te nemen en de hygiene is er niet super..
Succes met kiezen en met zwanger raken!
Groetjes
Nathalie
getrouwd op 08-09-06

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik17-1-2007 10:05:36

Hallo Kathleen,

Vrienden van ons zijn vorig jaar in april getrouwd en hun huwelijksreis naar Bali stond op het programma in juli. Achteraf gezien bleek het bruidje reeds zwanger te zijn op hun huwelijksdag. (dit wisten ze toen nog niet). Ze hebben hun vakantie laten doorgaan (zij heeft wel geen inentingen gehaald omdat deze niet goed zouden kunnen zijn voor de baby). Ze hebben hun progamma wel gewijzigd, ze hebben bepaalde uitstappen niet gedaan omdat er daar wel een groter risico was (vooral qua hygiëne).
Ze hebben een super leuke vakantie gehad en sinds 2weekjes hebben ze er ook een pracht van een dochtertje bij.
Ikzelf zou toch niet voor zo'n bestemming kiezen als ik zwanger ben, volgens mij is het risico net iets te groot. Maar dat maakt ieder voor zich uit natuurlijk. (ik zou vooral bang zijn om te vertrekken zonder inenting - en ook om mijn kindje te verliezen door de inenting)
Wij gaan op huwelijksreis naar Thailand, maar je hebt binnen Europa ook heel mooie bestemmingen. Je kan bv verschillende Griekse eilanden aandoen.

Veel plezier met het zoeken naar een leuke bestemming en hopenlijk mogen jullie snel een klein wondertje verwachten!
Groetjes,
Véro
16/6/2007
http:/veroenbilly.trouwen.com

Debra
11-8-2006
 Meld misbruik17-1-2007 10:34:47

Hoi,

Ik zou het persoonlijk je ook niet aanraden om naar zo'n verre landen op reis te gaan als je mogelijk zwanger bent. Niet voor de afstand maar zoals de vorige dames zeiden voor de hygiëne. Voor veel van die bestemmingen moet men een inenting krijgen en ik denk dat ze dat niet doen als je zwanger bent omdat het een te groot risico is voor het babytje. Binnen Europa zijn er ook veel mooie en romantische bestemmingen. Wij zelf zijn naar Italië geweest. We hebben er een 10 daagse rondreis gedaan, van Rome naar Milaan. We hebben heel mooie en romantische steden gedaan.

Veel succes met het zoeken van een geschikte huwelijksreis en natuurlijk met het verwekken van een babytje :-)

Debra

Elise
13-7-2007
 Meld misbruik17-1-2007 13:19:45

Hallo,

wij hopen ook zwanger te zijn als we op huwelijksreis gaan en hebben toch gekozen voor Bali. Inentingen zijn niet nodig, hebben ze ons verzekerd. En voor alle zekerheid hebben we gekozen voor een duurder hotel, om zeker te zijn van de hygiëne. Enige nadeel is dat de reis heel lang duurt (24 uur), en we misschien wel misselijk kunnen zijn.

groetjes, Elise

bieke
18-5-2007
 Meld misbruik17-1-2007 17:16:36

hey Katleen,

wij zitten een beetje met hetzelfde probleem , alleen moeten wij nog trouwen (in mei).
Wij wilden eerst naar Mexico gaan in juli, maar hebben toch maar besloten om onze reisplannen te wijzigen. Nu zijn we in de reisboeken aan 't kijken en denken nu eerder aan bv. Rhodos, Italië of Canarische eilanden of zo. We willen het risico niet lopen dat we zwanger zouden zijn tijdens de reis. Je moet maar pech hebben dat je dan hele tijd misselijk bent tijdens je rondreis. dan heb je er zoveel geld voor neergeteld en heb je er niks aan. Of dat je ginder een miskraam krijgt (in t slechtste geval). Mijn gynaecoloog raadde toch ook aan om het tropisch instituut te raadplegen over inentingen en eventuele zwangerschap.
Voor t zelfde geld ben je dan nog niet zwanger, maar t hangt er een beetje vanaf op wat je wil gokken hè. Wij dachten eerst pas te stoppen met de pil als we op reis vertrokken, maar t verlangen wordt toch wat te groot om nog zo lang te wachten.

hopelijk kom je eruit!
Veel succes met alles!
Bieke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...