Nu Online
Momenteel zijn er 201 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Locatie bohemiam/festival trouw

  14-5-2014 20:28:09
Hallo!
Mijn partner en ik (natuurliefhebbers en alternatief) zoeken een geschikte locatie in België, en dan nog liefst Oost-Vlaanderen, voor onze trouw.
Het blijkt echter énorm moeilijk te zijn om van de standaard af te wijken. We willen geen typische feestzaal-trouw, maar een trouw in de natuur! Buitenlucht, kampvuur, live muziek, blote voeten, vegetarisch buffet, mogelijkheid tot kamperen, ... We vinden parkkaffee te Mariakerke prachtig, maar is helaas slechts tot 24 uur en we houden wel van een feestje :-)
Wie o wie kan ons aan een droomlocatie helpen?
Wordt énorm gewaardeerd!

Tamara
24-7-2015
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 3326


carmen

 Meld misbruik14-5-2014 21:10:45

Het waterfront is wetteren voldoet volgens mij aan uw beschrijving. Dit is een zeer mooie lokatie, al enkele feesten gehad. Maar helaas wel niet goedkoop!



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik14-5-2014 21:24:05

Carmen, heel erg bedankt!

Op het eerste gezicht ziet dit er inderdaad niet slecht uit.
We hebben een email gestuurd voor meer informatie en een eventuele bezichtiging.



Els
30-6-2012
 Meld misbruik14-5-2014 21:39:56

verstand van leven in Horebeke (Vlaamse Ardennen), heel fijne locatie met leuke details (ruw afgewerkte schuur, vuurschaal op het binnenplein, zo'n heerlijke 'lili&marleen' toog, mooie glaasjes ...).
Als je iemand zoekt voor een (a-typische) ceremonie : Sabine is echt een aanrader !

veel succes bij jullie zoektocht !
groetjes
Els



greta

 Meld misbruik15-5-2014 13:27:40

Hallo,
mijn zoon is gehuwd met een russich meisje, ook geheel in Bohémien stijl.
Zij hebben hun feest wel gedaan in de Loire streek in frankrijk midden in de velden.
Mijn schoondochter is zelf hairstyliste en make-up artist en haar outfit en haren waren ook bohémien met bloemenkrans dat zij zelf maakt.
Indien je interesse hebt in foto kan ik je het doormailen.
mijn mailadres is greetnewton@yahoo.com
groetjes



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik15-5-2014 15:22:42

Greta,

Je hebt een email :-)



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik15-5-2014 15:26:58

Els,

Verstand van leven ziet er ook niet slecht uit, maar Waterfront heeft onze voorkeur!
Zowel qua mogelijkheden als locatie (ligt slechts op 10 minuten van onze deur en een kwartier van het merendeel van onze gasten).
We gaan er dinsdag eens gaan kijken :-)
Waar kan ik meer informatie vinden over Sabine?



Silke
24-5-2014
 Meld misbruik15-5-2014 17:15:12

Als locatie dacht ik ook meteen aan Parkkaffee, jammer dat het daar al zo vroeg stil moet zijn... Misschien eens horen bij een mooi scoutslokaal? Bv. de Moerkensheide in De Pinte?

Voor catering kan ik jullie wel een gouden tip geven! Wij hebben gekozen voor Inner Kitchen, een veggie cateringbedrijfje van twee zussen uit Oosterzele, en zijn er héééél tevreden van. Bij ons wordt het een veggie wereldbuffet.



Els
30-6-2012
 Meld misbruik16-5-2014 10:00:34

hey Tamara,

het praktisch aspect van afstand is idd ook niet onbelangrijk.
Wij wilden persé in de Vlaamse Ardennen trouwen, we zijn daar een huisje aan het opknappen en voelen ons daar écht thuis en het meest verbonden met elkaar.

je moet maar eens kijken op de website van t Verstand van Leven
http://www.verstandvanleven.be/Over%20mij ,
haar contactgegevens staan er ook bij.

om je even de sfeer van onze ceremonie te schetsen : onze ceremonie was in heel intieme kring (enkel onze kindjes, ouders, broers en zussen en onze getuigen-beste vrienden waren erbij), onder onze appelboom, wij zaten op strobalen (met een kanten kleedje over), en rond ons op zo'n oude houten klapstoeltjes de mensen die we dicht bij ons wilden hebben. Daarna zijn we doorgereden naar t Verstand van Leven voor ons feest. Wij logeerden met onze getuigen in een vakantiehoeve op 10 minuutjes rijden van daar.

We zaten met Sabine vanaf het eerste gesprek op dezelfde golflengte, zij voelde onmiddellijk aan dat wij geen typische viering wilden. Zij heeft ons prachtige teksten ter inspiratie gegeven en we hebben met de natuurelementen gewerkt in onze ceremonie. Muziek die we gekozen hebben was van Yann Tiersen (Amelie Poulain). Zij voelt heel veel en heeft de ceremonie zo mooi en puur 'geleid'.

Absoluut een aanrader dus !

Enkele maanden na ons hebben we ook een huwelijk meegemaakt van vrienden die ook door haar zijn getrouwd. Die ceremonie was iets traditioneler maar toch zaten er heel wat andere niet-tradionele elementen in. Was ook heel mooi en opnieuw volledig passend bij het bruidspaar.

Als je nog vragen hebt, laat maar weten.

Het is niet het gemakkelijkst een a-typisch huwelijk organiseren maar de voldoening achteraf is des te groter omdat het helemaal "jullie" is.

Veel plezier bij de voorbereidingen !

Groetjes



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik16-5-2014 22:39:13

Silke,

We hebben twee keuzes die we nader gaan bekijken: ofwel Waterfront te Kwatrecht, ofwel de Scheve villa te Berlare. De Scheve villa is inderdaad mijn partner zijn oud chiro lokaal.
Moest het Waterfront zijn dan nemen we catering van daar uit - waarschijnlijk veggie bbq - want neem je catering van hun dan mag je gratis blijven slapen daar.
Wordt het de Scheve villa, dan houden we Inner Kitchen zeker in gedachten!
Bedankt om mee te denken!



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik16-5-2014 22:41:28

Els,

Helemaal waar! Heb al zo'n zin in ons huwelijksfeest, al zeker omdat we er inderdaad zo veel van ons zelf gaan kunnen insteken.
Heb je contactgegevens van Sabine?



Karina

 Meld misbruik11-6-2014 11:44:42

Beste Tamara

Neem eens gerust een kijkje op www.karinamisplonwedding.be

Mail of bel ons gerust voor meer informatie.

Groetjes
Karina
info@karinamisplonwedding.be
GSM 0498 84 76 95



Tamara
24-7-2015
 Meld misbruik11-6-2014 22:12:12

Ik heb eens gekeken, maar zie niet direct tips over bohemiam locaties?




Maaike
1-7-2019
 Meld misbruik13-1-2018 21:32:03

Hoi,

Wij zijn al een tijdje op zoek naar hetzelfde ongeveer maar dan in Antwerpen en Vlaams Brabant mocht je daar iets vinden :)
We hebben momenteel het kioskkafee echt droomlocatie... maat is in ravels :)
Dus indien er mensen zijn of jullie weten nog iets in Antwerpen of Vlaams Brabant shoot :) het valt me op dat in Nederland veel meer mogelijkheden zijn.

Groetjes en veel succes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info