Nu Online
Momenteel zijn er 63 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bridezilla of niet?

  8-5-2014 17:33:12
Hey bruidjes,

Nog 43 dagen op de teller en de spanning begint te komen. Pff ik begin te twijfelen of ik nu toch een bridezilla ben aan het worden of niet. Of het aan mij ligt of niet?

Een goede vriendin van mij zou me 's ochtends helpen met klaarmaken, doordat ze om de seconde van gedacht veranderde van hoe ze al dan niet naar hier zou rijden, heb ik de knoop doorgehakt en heb ik aan mijn beste vriendin gevraagd om me te helpen met klaarmaken, zodat ik zeker weet dat ze hier is. Ik heb toen aan mijn andere vriendin uitgelegd dat het voor mij heel stresserend is als ze om de 5 seconde van gedachte veranderd en dat ik niet om de 5 seconde onze planning kon aanpassen dus dat ik liever had dat een andere vriendin mij zou klaarmaken en met onz zou rijden. Ze begreep het en excuseerde haar. Geen probleem even goede vriendinnen.
Iets later zou ze met mij mijn trouwkleed gaan passen. De dag ervoor belde ik haar op om te zeggen dat ze haar nieuw vriendje mocht meenemen als ze wou. Ik kreeg toen het antwoord dat ze eigenlijk niet meer mee kon omdat ze naar een bijeenkomst moest voor een kamp dat begon. Ze zei toen dat ze die plannen wel af wou zeggen als ik het echt erg vond dat ze niet mee ging. Ik heb gezegd dat het niet erg was, dat mijn beste vriendin wel meeging. Diep in mij was ik wel ontgoocheld omdat ze het beloofd had, maar kom ik begreep het en probeerde het gewoon te vergeten.
Zij stond ook in voor de muziek van in de kerk. Zij zou 2 liedjes zingen. Ik had haar de liedjes doorgegeven en zij ging een afspraak maken met de pastoor en alles voorbereiden en op cd zetten. De afgelopen weken heb ik haar al 11 maal proberen bellen met de vraag hoe het zat met de muziek. Ik kreeg nooit een antwoord. Ik sprak in op haar voicemail om me terug te bellen, dit deed ze niet. Na 11x te bellen en 1 smsje belde ze me dan terug. Ze zei dat ze nog geen afspraak had met de pastoor. Ze zou een week geleden een mail hebben gestuurd, maar zonder antwoord. Ik ben toen echt boos geworden. Zij zou de vrijgezellen regelen, is niets van in huis gekomen, mijn vriendinnen wachten al 3 weken op een antwoord, dat samen met de steeds wisselende plannen van het vervoer, het afzeggen van mijn pasbeurt en dan de onzekerheid van 11x te moeten bellen voor ik wist hoe het met de muziek zat, hebben de bom doen ontploffen bij mij. Ik was het zo beu om steeds achter haar aan te zitten. Ik durf het risico niet nemen dat we met nog (toen ik belde) 47 dagen op de teller ook nog eens zonder muziek zouden vallen. Ik heb dan beslist dat we wel met cd zouden werken. In mijn ogen leek het nog ondoenbaar om een afspraak te maken met ons en de pastoor (wij zitten met nog 2 communies en een andere trouw, de weekends zijn dus beperkt, voor de pastoor ook want hij zit met pinksteren en de communie's) Zij vindt dat ik overdrijf en als ze zegt dat het in orde komt, het wel in orde zal komen, maar ik durf daar niet meer op vertrouwen. Ik heb haar dan 's avonds een berichtje gestuurd om me te excuseren voor de ruzie. Nu 5 dagen later nog steeds geen reactie. Ik twijfel nu of ik overdreven heb of niet.
Wij doen 2 feesten: één diner voor intieme kring en dan 's avonds dessertenbuffet en dansfeest. We gingen haar uitnodigen voor de hele dag, maar mijn verloofde ziet het gewoon niet meer zitten om haar uit te nodigen. Hij wil haar als compromis met mij wel nog voor het avondfeest uitnodigen. Nu ben ik aan het twijfelen of ik haar nog wel voor de hele dag zou uitnodigen of enkel voor het avondfeest?
pff ik reken op mensen om minder stress te krijgen, maar ik krijg er juist meer stress van.

Ragna
21-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1260


Tanja
14-8-2014
 Meld misbruik8-5-2014 17:43:58

Totaal geen bridezilla! Hier zou ik ook gek van worden... ik heb voor verschillende "taken" beste vriendinnen gekozen, dit zou ik niet pikken hoor. Het is jullie dag, een beetje begrip mag wel.



Ragna
21-6-2014
 Meld misbruik8-5-2014 17:47:10

Dank u Tanja. Voel met beter nu, want dat schuldgevoel in mij ... pff ... thanx. X



Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik8-5-2014 18:20:48

Daarmee dat ik alles zelf regel of het door mijn zussen of familie laat doen. Ik had al eerder verhalen gehoord over vriendinnen die dan niet meevallen enzo. Maar alleszinds supererg voor u, je hebt groot gelijk. Ik zou ze enkel uitnodigen op het avondfeest als ik jou was. Hoop dat jullie het nog kunnen bijleggen tegen dan.




Ragna
21-6-2014
 Meld misbruik8-5-2014 18:24:43

Thanx :-) Ja ik ben al iemand die bijna nooit hulp kan aanvaarden. Ik doe meestal alles alleen. Voor onze trouw ook. De weinige dingen die ik dan niet zelf kan zoals rijden (onmogelijk met kleed en ventje wil ook niet rijden), mijn kleed aandoen en zingen :-) Ik kan dat de mensen echt niet aandoen van zelf te zingen :-) Gelukkig kan ik rekenen op mijn beste vriendin voor het aankleden en vervoer. Ik ben wel gerustgesteld dat jullie vinden dat ik niet overdrijf, want had bang van bridezilla te zijn :-)



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik8-5-2014 19:12:22

Ik zou haar gewoon dezelfde behandeling geven als andere "gewone" vriendinnen.
Komen die alleen maar 's avonds, dan wordt zij ook alleen maar 's avonds uitgenodigd.

En voor je trouw zou ik rekenen op mensen die niet elke 5 seconden van gedachten, plannen en ideeën veranderen. En die hun telefoon wél af en toe opnemen of op zijn minst terugbellen.



wendy
4-7-2014
 Meld misbruik8-5-2014 19:16:59

Deed zou ik ook niet pikken, zeker niet schuldig voelen. Ik zou haar ook alleen op het avondfeest uitnodigen?




Wozeke
6-9-2014
 Meld misbruik8-5-2014 19:37:25

Trek het u niet aan! Wij doen hetzelfde concept van feest! En ik heb nu zelfs een vader die dreigt niet meer naar de bruiloft te komen. Zelfs als 35+er doen gescheiden ouders nog ambetant. Gelukkig wel een heel goede getuigen!



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik8-5-2014 20:20:38

Je hebt haar heel wat kansen gegeven die ze bij mij bijlange niet gehad zou hebben hoor... Ik zou haar ook al veel sneller van al die taken ontzegd hebben, omdat als ik het hier zo lees je écht niet op haar kan rekenen.
Ik geef je gelijk en ik begrijp ook je twijfel voor de uitnodiging. Heb ook al wat problemen achter de rug met mijn zus en mijn man wil haar ook bepaalde dingen ontzeggen op de trouw, maar ik twijfel. Je wilt uiteindelijk gewoon de goede vrede bewaren. Goh... Ik zou toch eerder kiezen om haar niet naar het diner te laten komen, ze heeft jou ook laten vallen voor dingen die jij belangrijk vond!



Ragna
21-6-2014
 Meld misbruik8-5-2014 20:37:55

Hey lieve bruidjes,

Wat ben ik jullie tock zo dankbaar. Dank u voor jullie lieve woorden en jullie antwoorden. Jullie steunen me zo erg. Thanx.

@ Wozeke: oei ik hoop dat jouw vader nog tot inzicht komt. want dat is toch heel erg moest hij niet naar naar jullie bruiloft komen. Veel moed.

@Jolien: ik snap ook je twijfel. Ik ben ook zo voor de goede vrede, maar t probleem is dat mensen daar na een tijd misbruik van gaan maken. Zeker met bloedverwanten als zussen zien we dingen niet altijd helder en geven we ze vaak veel te veel kansen. Dus als iemand die er meer buiten staat zegt van haar taken te ontnemen, is dat vaak het juiste, ook al wil ons hartje dat niet altijd volgen.

Dank u iedereen voor de raad. De kogel is door de kerk. Het wordt enkel uitnodiging voor avondfeest (al wordt mijn hartje weer klein als ik het typ). zou ook praktisch het best zijn, want er zijn veel vrienden kwaad omdat zij begonnen is met de vrijgezellen en dan alles stil legt en niet meer antwoord, waardoor er dus geen vrijgezellen meer komt.

Thanx iedereen en nog veel voorbereidingsplezier.

XXX
Ragna



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik8-5-2014 21:26:10

Ragna, doe desnoods een vrijgezellen zonder haar. Zou veel te jammer zijn om geen vrijgezellen meer te hebben!



Ragna
21-6-2014
 Meld misbruik8-5-2014 22:13:24

Ja het is een beetje raar. Wij wouden absoluut geen vrijgezellen. Mijn vriendin had toen een groep opgericht om toch een vrijgezellen te doen. Dan hebben wij toegegeven en we gingen akkoord met een niet gescheiden vrijgezellen ... en nu komt er geen :-) Een beetje raar allemaal :-) We hebben nu besloten op ipv een vrijgezellen een après vrijgezellen te doen, 1 jaar na ons huwelijk, want het is niet meer te doen om nu nog een weekend vrij tekrijgen.



abra

 Meld misbruik9-5-2014 12:48:01

Wat een vriendin. Als je trouwt moet je zeker geen vrienden hebben die zo zijn zoals je omschrijft. Je moet er op kunnen rekenen, zo'n dag is al stresserend genoeg.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...