Nu Online
Momenteel zijn er 26 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dames suite alijd rechts?

  8-5-2014 11:56:26
Goedemiddag,

Ik heb iedereen van de suite een lijstje bezorgd met de volgorde van het binnengaan en buitengaan in de kerk en de zitplaatsen in de kerk.
Ik had de dames van de suite altijd rechts gezet van hun partner maar nu zei mijn schoonmama dat de dames rechts lopen bij het naar binnengaan maar links bij het buitenkomen; net zoals de bruid.

Heeft er iemand met jullie met een ceremoniemeester gewerkt of is er iemand die weet hoe het zit?

Bedankt,
Lies

Lies
24-5-2014
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1226


WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik8-5-2014 16:40:43

Hoe je dit invult, blijft uiteindelijk een eigen keuze.
Maar indien je een bepaalde volgorde wilt hanteren, zorg er in ieder geval voor dat dit duidelijk is voor iedereen.
Je hebt geen ceremoniemeester, zorg dan zeker ook voor iemand die dit aan iedereen uitlegt, voor het vertrek naar de kerk en/of ter plekke.
Indien je dit niet doet, zit de kans er dik in dat veel verwarring en chaos mogelijk kan zijn.
mvg



kelly
14-6-2014
 Meld misbruik8-5-2014 22:09:59

Volgens mij is het omgekeerd... Dames lopen links bij het naar binnen gaan en rechts bij het naar buiten gaan...



Evy
6-9-2014
 Meld misbruik9-5-2014 10:23:19

Inderdaad zoals kelly zegt dames links en bij het buitengaan rechts.

Net zoals de bruid, voor de huwelijksvoltrekking staats zij links van haar man en bij het buitenkomen rechts, de kant van zijn hart, net zoals aan tafel de bruid rechts van haar man zal zitten.

Zo heb ik het in ieder geval gevonden in een boekje "trouwen volgens de etiquette"

groetjes





Evy
6-9-2014
 Meld misbruik9-5-2014 10:28:57

Sorry heb een foutje gemaakt

zo staat het in het boekje :

Als je de etiquette naar de letter wil volgen, dan loop je als bruid voor de huwelijksvoltrekking aan de

rechterkant van je bruidegom. Na het huwelijk aan zijn linkerkant. Tijdens de burgerlijke plechtigheid zit je rechts van hem.


Wat de kerkelijke plechtigheid betreft, is het de bedoeling dat familieleden, vrienden en kennissen die niet tot de bruidsstoet behoren al voor de start van de huwelijksmis plaatsnemen in de kerk.

De vrouwen lopen altijd aan de rechterkant van hun partner. De familieleden en vrienden van de bruidegom zitten rechts achter hem in de kerk, die van de bruid links achter haar.

Iedereen staat recht als de bruidsstoet binnenkomt. Het is de bruidegom die als eerste de kerk binnenstapt met aan zijn linkerarm zijn moeder. Hij begeleidt zijn moeder naar haar plaats en houdt halt vlak voor zijn eigen stoel. Daarna komen de moeder van de bruid en de vader van de bruidegom arm in arm binnen, waarbij de vrouw links van de man stapt. Ze worden gevolgd door de getuigen, grootouders, broers en zussen (met partner).


Als laatste treedt de bruid binnen aan de rechterarm van haar vader. De bruidskinderen lopen meestal voorop. De vader schenkt zijn dochter aan de bruidegom vooraan in de kerk.

De bruid zit tijdens de hele kerkelijke ceremonie links van haar echtgenoot


Zo hoort het dus :-)








Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...