Nu Online
Momenteel zijn er 59 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

burgerlijk huwelijk

16-1-2007 13:12:35
Wij trouwen enkel voor de wet, weet er iemand of het mogelijk is om wat inspraak te hebben over het verloop van de plechtigheid in het gemeentenhuis. Ringen, muziek, enz??? Ideeen zijn steeds welkom!!

Nele
22-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1079

demeyer

Meld misbruik16-1-2007 13:31:45

Hoi
Wij hebben gisteren de papieren m.b.t. ons burgerlijk huwelijk in orde gebracht. De beambte zei ons dat we een vooraf (één maand ofzo) gerust nog eens mogen binnenspringen om vast te leggen of er iemand is die muziek speelt, of er een tekst zal worden voorgelezen enz.... Dus normaal kan je zeker een persoonlijke touch aan de plechtigheid geven. Ben trouwens ook nog op zoek naar teksten en/of tips. groetjes

Emmy
21-7-2007
 Meld misbruik16-1-2007 13:32:38

Dag Nele,

Dit is sterk afhankelijk van de gemeente waar je trouwt. Wij trouwen in Gent en daar kan je kiezen tussen een kosteloze trouw, een praaltrouw of een praaltrouw met personalisatie. Als je voor de personalisatie kiest krijg je tien minuten extra en dus de mogelijkheid om eigen teksten en muziek in te voegen.
Best navragen op het gemeentehuis hoe het er op jullie gemeente aan toe gaat!
groetjes,
Emmy

Jasmijn
3-6-2006
 Meld misbruik16-1-2007 13:56:44

Wij zijn ook enkel voor de wet getrouwd en hebben gevraagd voor een dubbele dienst (30 min) en dat was geen probleem. We hebben er een persoonlijke touch aan gegeven met eigen teksten, belofte en muziek.
Als je je e-mailadres geeft zal ik je het verloop van onze plechtigheid doorsturen.

groetjes,

Jasmijn

demeyer

Meld misbruik16-1-2007 14:17:57

Jasmijn kan je mij het verloop doorsturen? karindemeyer@hotmail.com
dank u

Nele
22-9-2007
 Meld misbruik16-1-2007 14:21:26

Hallo Jasmijn bedankt voor je berichtje. Dit is mijn email adres: nele2111@hotmail.com
groetjes
nele

nadia

Meld misbruik16-1-2007 14:43:57

hey

leuk dat er ook gemeentehuizen zijn waar ze dit wel doen.

Toen ik te kennen gaf dat het alleen een burgerlijke trouw werd, zei de beamte dat zij dat niet hoefde te weten.

Ik vroeg dan hoe het zat met de ringen en ze zei gewoonweg: "ja die leg je maar opvoorhand op de tafel."

PFFFFFF ik heb wel 2 bruidsmeisjes die staan te popelen om iets te doen. dus ik denk dat ik nog is int gemeentehuis passeer om duidelijk te maken wat mijn wensen zijn.

Hopelijk gaat het voor jou iets gemakkelijker!!

groetjes
nadia
16-6-2007

Eva
26-5-2007
 Meld misbruik16-1-2007 15:55:25

Hallo Jasmijn,

Kan je mij ook eens hetverloop bij jullie doorsturen, wij trouwen nl ook alleen voor de wet. bedankt
Eva 26/05/2007
wouters.e@gmail.com

Els
19-5-2007
 Meld misbruik16-1-2007 16:43:56

Hallo Nele,

Ik vrees inderdaad ook dat dit van gemeente tot gemeente afhangt.
Wij trouwen ook enkel voor de wet en we kunnen wel 'iets' extra doen maar niet heel erg veel.

Jasmijn, zou je me toch het verloop van jullie burgerlijke trouw willen doorsturen? Ideeën zijn altijd welkom! Alvast bedankt!
els@stevens.be

Groetjes,
Els
19/05/07

Dolores
4-5-2007
 Meld misbruik16-1-2007 20:53:51

hello,

wij trouwen ook enkel voor de wet maar op het stadhuis hebben ze gewoon gezegd dat ik een week voor de trouw nog eens contact mocht opnemen. Ik weet niet eens hoe lang ze voorzien voor een burgerlijke trouw. Maar 15 minuten lijkt me toch wel héél kort.

oja, Jasmijn als je het ziet zitten mag je me zeker ook eens jouw verloop doorsturen naar doloresdelforge@hotmail.com
Alvast bedankt!

Dolores
04/05/07

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik17-1-2007 7:47:37

Hey,

wij zijn in het stadhuis van Gent getrouwd, ook enkel voor de wet. Wij hadden gekozen voor de optie praal + personalisatie, en dan krijg je 20 min. Nu moet ik wel zeggen dat ook dat nog heel kort is, want we zijn daar bijna buiten gejaagd omdat het te lang duurde :-).

Groetjes,
Lieve

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik17-1-2007 12:37:12

Hey allemaal,

Ik begrijp jullie probleem wel hoor. Je wil van je trouwdag een mooie dag maken en achter trouwen zit toch ook wat betekenis qua beloften afleggen aan mekaar. En ik vind ook dat je voor de kerk niet moet trouwen als je daar niet achter staat. Maar anderzijds denk ik dat je ook moet begrijpen dat het gemeentehuis daar de plaats niet voor is. Dat gaat daar (cru gezegd) gewoon om dat papiertje dat je krijgt hé. Als er natuurlijk gemeentes zijn die daar wel tijd voor maken, des te beter. Maar als de gemeente daar echt geen tijd voor maakt of maar een beetje tijd, dan zou ik gewoon zelf een kleine ceremonie organiseren. In de zaal waar je trouwt of in de tuin bij je ouders of zo. Dan maken jullie dat zo lang of zo kort als je dat zelf wil. En je hoeft je voor niemand te haasten. Je kan ook muziek laten spelen, vrienden of familie een tekst laten voorlezen en natuurlijk julie belofte aan mekaar en de ringen uitwisselen. Ik denk dat dat toch nog altijd specialer is dan dat op het gemeentehuis te doen. Daar zitten ze gewoon te wachten op het volgende koppel hé, zeker als je op 07/07/07 trouwt.

petra

Meld misbruik17-1-2007 12:37:47

jasmijn

is het mogelijk om jouw verloop van de burgerlijke plechtigheid ook eens door te sturen naar mij.
wij trouwen ook enkel voor de et.
e-mail : petradeclercq@hotmail.com

bedankt
petra

els
7-7-2007
 Meld misbruik17-1-2007 12:45:13

wij moeten ook op 10 minuten uit het gemeentehuis weg zijn. Wij trouwen ook voor de kerk, dus voor ons is dat niet ZO erg, maar als je enkel voor de wet trouwt, zou ik dat toch niet echt aangenaam vinden.
Misschien kan je achteraf in de zaal een kleine plechtigheid met teksten en uitwisseling van de ringen houden?

Katrien
24-6-2006
 Meld misbruik17-1-2007 21:20:42

Hey,

wij zijn in het gemeentehuis van lovendegem getrouwd en dat was gewoonweg SUPER! We hebben een ceremonie mogen houden van 45 minuten en vervolgens kregen we nog een receptie van het gemeentehuis zelf die zeker nog een uur geduurd heeft. Onze trouw was om 11u en we waren maar om 13 u terug thuis. Voordeel van een kleinere gemeente is dat we de enige waren die dag (24 juni) en er ons dus niemand kon wegjagen.

Onze ceremonie was als volgt:

intredelied door gitaarduo
toespraak door burgemeester
gitaarmuziek
ondertekenen van het register met de getuigen onder muzikale begeleiding, gevolgd door het uitwisselen van de ringen en een belofte aan elkaar
terug een muziekstuk
teksten van mijn mama, schoonvader en bruidskindjes
opnieuw een muziekstuk
bedankingswoord aan onze ouders
slotmuziek gevolgd door de receptie.

Ik ben heel blij dat het zo is kunnen verlopen en wens iedereen die enkel voor het gemeentehuis trouwt hetzelfde toe! Ik ken mensen die hun domicilie tijdelijk verlegd hebben om te kunnen trouwen in de gemeente van hun keuze, maar dat is al redelijk extreem natuurlijk...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...