Nu Online
Momenteel zijn er 197 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Weddingplanner

  2-5-2014 12:59:21
Dag iedereen,

ik wou even weten wat jullie mening was over iets wat ik heb meegemaakt. Ik hoop namelijk dat mijn bridezilla - versie vermeden kan worden.

Mijn partner en ik kozen voor een wedding planner omdat enerzijds mijn ouders dit opteerden maar anderzijds omdat wij zeer perfectionistisch zijn.
Wij hadden echter niet het budget voor de volledige begeleiding. Hiermee bedoel ik, alles word overgenomen en wij beslissen.

Nadat ik uren investeerde in het zoeken naar een leuke "save - the- date" ( wij zijn 1,5 j verloofd), waren wij enorm trots om ons resultaat te tonen aan onze weddingplanner en drukker.

Wij verstuurden deze kaarten rond november vorig jaar. Vorige maand keken wij uit interesse nog eens naar de activiteiten van onze weddingplanner. Wat bleek: zij postte een foto van een afkooksel van onze uitnodiging. Dat trouwfeest vind 2 weken na ons huwelijksfeest plaats, waarmee ik wil aantonen dat wij de eerste waren die met dit concept kwamen bij zowel wedding planner als drukker.

Deze week hadden wij een afspraak met onze weddingplanner en vertelden wij dat we het niet leuk vonden dat dit online gepost werd. Vooral vanuit het feit dat wij echt opteren voor originaliteit en creativiteit. De weddingplanner minimaliseerde haar/zijn verantwoordelijkheid door te zeggen dat wij hier geen auteursrechten op hebben.

Alhoewel de argumentatie klopt, wij hebben geen auteursrechten. Wij kiezen voor een Amerikaans idee en gingen hiermee verder in BE. Vragen wij ons toch af als de weddingplanner vanuit zijn/haar professionaliteit dit zomaar kan maken.

Ja, wij kozen voor een goedkoper pakket maar mag ons idee dan worden gebruikt onder zijn/haar naam zonder dat wij hier iets vanaf weten?
Vooraleer wij hem/haar hierover aanspreken, had ik graag jullie mening hierover geweten.

Groetjes,
Sofie

Sofie
19-7-2014
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1408


Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik2-5-2014 13:28:31

Ik deel de mening van de weddingplanner, zelf ben ik ook creatief en schuim het internet af op zoek naar ideeën, originaliteit. Van waar haal je zelf het idee?
Ik bedoel maar dat andere koppels evenveel recht hebben om een idee te 'stelen'.

Je hebt mijn nieuwsgierigheid wel gewekt



Lieve

 Meld misbruik2-5-2014 14:40:29

Ik vind wel dat zij dan totaal geen respect toont voor jullie. Ik zou er niet tevreden mee zijn; auteursrechten of niet.



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik2-5-2014 15:38:58

Ik ga met beide kanten akkoord... Ik ben zelf in de voorbereiding van onze trouw ook vaak actief op het internet, op zoek naar originele ideeën en meestal komt dit ook vanuit Amerika :-)
Ik vind dat gewone mensen zoals jij en ik best wel een ideetje mogen stelen en dat dan op onze eigen manier uitwerken.
Langs de andere kant is een wedding planner een professional en zou hij/zij toch op een andere manier te werk moeten gaan... En al helemaal geen dingen gaan 'stelen' op de rug van klanten en daar dan vermoedelijk zelf alle eer voor opstrijken. Zeker niet zo dicht in de buurt van jouw trouw.
Ik kan wel begrijpen dat een wedding planner na verloop van tijd iets heeft van: Ik kende ooit een koppel die dat op deze manier deed... En zo nieuwe koppels inspiratie geven. Dat kan volgens mij wel !

Ik begrijp je gevoel wel hoor. Ik heb zelf heel leuke uitwerkingen van sommige dingetjes en weet nu al dat ik het helemaal niet fijn zou vinden als iemand anders dat pikt om op zijn trouw te gebruiken, zeker als die voor de onze plaats vindt :-)



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik3-5-2014 8:45:08

Ik vind echt dat ze dit aan jullie had mogen vragen.
Ons huwelijk is achter de rug, en dan nog, drukker, fotograaf en bloemist hebben me gevraagd of ik het erg vond moest er een foto op FB/hun website komen om reclame te maken. Of beter gezegd, om een beetje te laten zien waar ze mee bezig zijn, want echt extra "reclame maken" hebben ze niet meer nodig.

Ik maak er totaal geen punt van dat er een idee gepikt wordt, maar ik aprecieer het toch altijd wanneer ze het komen vragen !

Een tactloze weddingplanner in mijn ogen.
Ook al heeft ze dan mss officieel wel het recht...



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik3-5-2014 13:03:44

ik deel de mening van Dorothy. Ik zelf heb lang overwogen om ook als weddingplaner aan de slag te gaan. Ten eerste moet je op een goede lijn zitten, en elkaars wensen te weten. Als planner ben je een zéér belangrijk persoon die voor de klanten op komt, er moet dus een vertrouwensband zijn van beide kanten. Ik kan mij voorstellen dat dat vertrouwen nu wel wat zoek is. Ze kom simpel weg gevraagd hebben of ze jullie idee mocht lenen. En dan had ze jullie antwoord gewoon weg moeten accepteren. Dan pas ben je professioneel bezig
In ieder geval hoop ik dat de rest los loopt, zonder al te veel stress ;)



Sofie
19-7-2014
 Meld misbruik13-5-2014 20:20:57

Alvast bedankt voor jullie reactie!



Lieselot
14-3-2015
 Meld misbruik20-6-2014 22:55:27

Ook wij hebben een zeer negatieve ervaring met onze weddingplanner gehad! Zij komt afspraken niet na en ik zou iedereen afraden met haar in zee te gaan!

Nog veel succes met de voorbereidingen je huwelijk Sofie, het wordt sowieso top :) xx


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...