Nu Online
Momenteel zijn er 107 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwringen witgoud - geelgoud - bicolor ??

  30-4-2014 12:43:48
Afgelopen weekend eens een eerste keer bij juwelier gaan kijken voor trouwringen. Wat een keuze seg

Ik ben altijd van het idee geweest een ring in witgoud of zilver. Omdat ik ook enkel maar juwelen heb in zilver en geelgoud dus nooit draag. Enkel bij mijn 1e communie had ik juwelen in geelgoud. Zilver heb ik intussen al wel uitgeschakeld daar dit niet zo duurzaam is en niet vergroot of verkleind kan worden.

Nu twijfel ik dus. De ringen in geelgoud waren ook heel mooi, alleen niet veel modellen voor de vrouw om aan mijn hand te zien bij de juwelier. Zij vertelde mij echter dat geelgoud heel goed bij mij staat, omwille van mijn haarkleur. Nu was het wel zo dat als ik vergeleek de ene hand witgoud de ander geelgoud ik wel een verschil zie en het geelgoud wel warmer lijkt.

Mijn toekomstige wil zowiezo geelgoud met liefst wel een motief of dergelijke in witgoud. Ik twijfel dus nog, maar blijkbaar nog genoeg tijd.

Wat hebben jullie gekozen?

Dorien
23-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1933


kelly
13-7-2013
 Meld misbruik30-4-2014 12:52:07

Om je nog meer te doen twijfelen.... Wij hebben bicolor ringen, met wit en rose goud :-)

Persoonlijk vind ik twee kleuren goud heel mooi!




Dorien
23-8-2014
 Meld misbruik30-4-2014 13:01:17

Kelly,
Ik vindt bicolor ook inderdaad wel mooi, maar zou dan wel eerder voor wit en geelgoud gaan. Vindt deze combi persoonlijk mooier. Hoewel rose goud ook wel iet heeft :-)
Pfff, veel te veel keuze!!



Silke
29-3-2014
 Meld misbruik30-4-2014 13:13:32

Wij hebben ook bicolor ringen gekozen. Ik draag normaal enkel witgoud / zilver, maar in mijn trouwring vind ik het wel speciaal (met surplus: Je bent altijd mee met de trend van het moment, want je hebt beide kleuren ;-))



Cloë
2-5-2015
 Meld misbruik30-4-2014 13:32:31

Wij hebben zilver genomen.
Heb onlangs een berichtje gelezen van een bruid hier op de forum en haar wit goude verlovingsring was beginnen verkleuren.
Er zijn pro's en contra's hoor.




cecile
16-8-2014
 Meld misbruik30-4-2014 13:44:01

Ik heb wit goud in combi met champagne kleur. Het is geen bicolor ring maar een combi van beide om het zachter/warmer te maken. Ik heb mijn ring wel volledig laten ontwerpen/maken dus weet niet hoe het werkt als je dat gewoon in een winkel gaat kopen



tinneke
12-9-2014
 Meld misbruik30-4-2014 15:04:45

Onze ringen zijn in titanium is ook eens iets anders :-)



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik30-4-2014 15:39:03

Eigenlijk heeft je haarkleur geen invloed op welke kleur goud je het beste staat, maar je huid. Heeft je huid een eerder rozige toon, dan sta je best met wit goud (koel type). Warme types staan beter met geel goud. Je kan het ook zien aan de kleur van je aders (blauw = koel, eerder naar de groene kant = warm). De meeste mensen kiezen instinctief de juiste kleur goud waar ze het beste mee staan.

Ik ben zelf een wintertype, heel koel dus. ik houd ook niet van geel goud, ik vind het echt niet mooi bij mij. ik heb dus enkel juwelen in wit goud. Mijn verlovingsring is overigens al elf jaar oud en is absoluut niet verkleurd.

Kies vooral wat je zelf het mooiste vindt, en laat je door niemand iets aanpraten. Uiteindelijk is dat een ring voor de rest van je leven (hopelijk) en kan je'm maar beter heel mooi vinden.



Elke
7-6-2014
 Meld misbruik30-4-2014 16:49:12

Ik moest ook nooit van geelgoud weten maar trouwring is uiteindelijk van het merk d' euxx geworden in wit en geel goud met steentje erin. Bij het passen leek mij de bicolor kleuren echt het mooiste en zoals hierboven gezegd je bent altijd mee met de mode:-)



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik1-5-2014 6:55:20

Ik wou witgoud.. Geen twijfel mogelijk..

En toen stond ik bij de juwelier en werd ik verliefd op een geelgouden, champagnekleurige ring..
Geen wit goud dus.. :-)
Je gevoel volgen en kiezen wat je mooi vindt!!
Naar de kleur die je man kiest zou ik niet kijken.. Hebben wij ook niet gedaan!
Ik heb een champagnekleurige ring, mijn man heeft een zilveren ring omdat hij er niet zeker van was dat hij hem altijd zou blijven dragen..
De juwelier zei toen tegen ons dat dat ook niet uitmaakt.. De enige dag dat de ringen samen bekeken worden is op je huwlijk.. En dan nog.. Meestal vragen ze enkel aan de bruid om de ring eens te zien hé ;-)



Lieve

 Meld misbruik4-5-2014 22:01:31

Ik zou je ook natuurkleurig witgoud aanraden; zijnde champagnekleurig goud.

Het echte felwitte goud is eigenlijk natuurkleurig witgoud (champagnekleur) waarover ze een laagje rhodium zetten. Dit slijt sowieso af en je moet dus regelmatig naar de juwelier om dit te laten bijwerken.

Bij de gewone juwelier ga je niet veel keuze vinden in champagnekleurig goud en eigenlijk is dat (volgens mij) niet zo mooi als de champagnekleurige ringen die je bij een goudsmid kan kopen.

Daar is dat champagnekleurig goud eerder mat bewerkt en dat is prachtig! Ik wou zelf ook champagnekleurig goud, maar wou toch eventueel allergie met nikkel uitsluiten en heb voor geelgoud gekozen.

Hier een paar voorbeeldjes (Wim Meeussen) in champagnekleurig goud. Ik raad je aan gewoon eens te gaan kijken bij een goudsmid en dan is je keuze rap gemaakt.





Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik5-5-2014 15:03:44

Nog een keer voor iedereen die maar blijft denken dat witgoud niet wit blijft: mijn verlovingsring is al elf jaar oud en nog even wit als op de dag dat ik 'm kreeg. Het is dus NIET altijd nodig om daar regelmatig mee terug naar de juwelier te gaan. De trouwing van mijn mama (ook wit goud) is zelfs al 41 jaar oud en ook nog altijd wit...



Lieve

 Meld misbruik5-5-2014 15:31:21

Gitte, niet slecht bedoeld, maar het is nu ook niet omdat jouw witgouden ring na zoveel jaren mooi blijft, dat dit ook het geval is voor vele anderen. Ik zou daar toch voorzichtig mee zijn. Dit gezegd zijnde. Ik denk gewoon dat je geluk gehad hebt dat die niet afgesleten is. Sommigen moeten zelfs 2X per jaar hun ring laten bijwerken.

Het ging er eigenlijk om dat Dorien niet goed wist welke kleur ze wou.

En er is ook nog roségoud. Ook heel mooi.




Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik5-5-2014 21:49:18

Ik heb niet gezegd dat witgoud altijd wit blijft, ik heb gezegd dat het niet zo is, dat je het altijd moet laten bijwerken ;-)

Overigens, ik ken echt niemand die dat ooit heeft moeten laten doen, zo'n uitzondering zal ik dus wel niet zijn. Ik vind het gewoon jammer dat hier zo vaak bruidjes bang gemaakt worden als ze voor wit goud willen kiezen, dat hun ring zeker gaat verkleuren. Dat hoeft dus echt niet zo te zijn, dat was (en is) gewoon mijn punt.

Verder valt er over kleuren en smaken niet te twisten. De ene persoon vindt iets mooi, de andere vindt dat net afschuwelijk, dat zal altijd zo zijn.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...