Nu Online
Momenteel zijn er 100 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kasteel van Moerkerke dansfeest

28-4-2014 9:23:27
Dag bruidjes,

Wij trouwen binnen een jaar in het Kasteel van Moerkerke. Deze zaal staat al meer dan een jaar vast en we zijn er nog steeds van overtuigd: prachtige locatie en lekker eten.

Toch zit ik met één dingetje verveeld... Voor het dansfeest moet iedereen verhuizen naar de bovenzaal. Ik kreeg van een aantal Dj's op een trouwbeurs de tip op het dessertbuffet te laten doorgaan in de bovenzaal, zodat de sfeer er al wat in zit.

Iemand ervaring met het dansfeest in het kasteel van Moerkerke?

Jolien
15-5-2015
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1560

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik28-4-2014 10:03:46

Beste Jolien,
- Het dessertbuffet boven laten verlopen is een mogelijkheid (indien dit wordt toegestaan, weet ik niet direct), maar etende en koffieslurpende mensen dansen "niet", ik raad je dit af, in tegenstelling tot wat je eerder hoorde.
- Een voordeel van het verhuizen naar boven lijkt wat vervelend, maar heeft als voordeel daar, dat de gasten meer betrokken worden bij het dansfeest. Er zijn geen echte eettafels meer waar men blijft aan plakken, uitsluitend stoelen rondom de centrale dansvloer, wat zeker een pluspunt is.
mvg

Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik28-4-2014 10:08:14

Gaan mensen dan niet sneller naar huis willen?

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik28-4-2014 10:43:50

Indien iedereen een 'volledig dessert met alles derop en eraan' zit te eten aan tafel, zal het moeilijk worden voor de DJ.
Men gaat zijn eten zeker niet laten staan, om eens te gaan dansen op hun favoriete plaat op een hoogstwaarschijnlijke lege dansvloer.
Snelle hapjes, die men tussendoor kan nemen of waarmee men eens passeert tijdens het dansfeest bijvoorbeeld, dat lukt best nog wel overigens.
Het is belangrijk dat de DJ mensen kan aantrekken op de vloer.
Indien men aan het eten is, wordt het moeilijker voor hem.
Diegene die vlug naar huis willen, weten dat zowiso al op voorhand, kun je toch niet stoppen en moet je niet van wakker liggen.
Er is geen vaste formule om het feest doen slagen, het hangt van zo veel factoren af.
Maar indien iedereen vrij en makkelijk rondom de dansvloer aanwezig is (wat zo is bij de dansruimtes in Moerkerke), heb je zeker een voordeel.
Voor de rest hangt het af van de DJ en de bereidwilligheid van je gasten.

Lies

Meld misbruik28-4-2014 11:57:03

Wow Jolien, wat een mooie locatie!!! Verder kan ik je niet met je vraag helpen, maar het ziet er wel echt super uit!

Charlene
16-8-2014
 Meld misbruik28-4-2014 15:16:58

Wij trouwen daar deze zomer. We laten gewoon het dessert beneden doorgaan en het voor het dansfeest verhuizen we gewoon. We zetten daar zoiezo toch nog een kleine dessertbuffet(macarons, cupcakes, koekjes) die we gewonnen hebben. Wij zien het probleem ervan niet echt in.

Charlotte
17-5-2014
 Meld misbruik28-4-2014 15:55:42

Ik heb een trouwfeest meegemaakt in het kasteel van Moerkerke waarbij we dus ook verhuisd zijn en ik vond dit maar niets.
De sfeer gaat er toch wat uit vind ik en de tafels staan zo rond de dansvloer, maar wel wat krapper.

jana
15-6-2013
 Meld misbruik28-4-2014 18:29:16

Dag jolien,

Wij hebben vorig jaar ons feest daar gegeven.. En ik moet zeggen dat de 'verhuis' helemaal niets verandert heeft aan de sfeer of duur (5.00 uur).
Iedereen kan kiezen bij wie hij gaat staan,zitten... Iedereen kan terug aan een propere tafel zitten. De mannen kunnen aan de bar staan.
En het is zo'n mooie zaal voor je openingsdans!
Je hoeft je daar echt geen zorgen in te maken!
Je hebt een zeer goede keuze gemaakt! Je zal verwend worden door Mieke, Matthias en hun team!
Nog veel succes met de voorbereidingen!!

Groetjes

Peter

Meld misbruik28-4-2014 22:30:45

Verhuizen van zaal is niet handig, maar dat kan best meevallen. Discovideo heeft het bij het rechte eind. Vermoedelijk is het beter om pas na het dessert te verhuizen. Het hangt natuurlijk van je gasten en de ambi beneden af. Een andere vorm van animatie tussen de gerechten of tijdens dat dessert kan daar toe bijdragen. En eenmaal boven kort en krachtig beginnen. Have Fun!

Caroline
1-5-2015
 Meld misbruik28-7-2014 19:59:09

Ik trouw volgend jaar en ons feest is in het Kasteel van Moerkerke.

Kan iemand mij een DJ aanraden?

Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik28-7-2014 21:31:30

DJ vind ik moeilijk, omdat je niet altijd referenties hebt hé... Ik dacht de DJ van mijn schoonzus te nemen, iedereen vond hem goed, maar na haar feest vorige zomer hadden mijn man en ik alle twee zoiets van: Nééé, die is slecht! We waren één van de weinigen die er zo over dachten, maar hé, 't is onze trouw volgend jaar :-D
Op aanraden van onze fotograaf zijn we voor Poll van Ghent gegaan en ik hoop daar geen spijt van te krijgen :-)) Hoor wel veel positieve dingen...

Caroline
1-5-2015
 Meld misbruik29-7-2014 19:41:04

Ik vind het ook heel moeilijk om een DJ te kiezen. Zeker als je hem zelf nog niet bezig gehoord hebt. Alvast bedankt Jolien!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info