Nu Online
Momenteel zijn er 183 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ondertrouw kerk

15-1-2007 10:10:14
Kan iemand ons vertellen wat in ondertrouw gaan, bij de kerk inhoudt?
Welke vragen krijgen wij zoal voorgeschoteld?
alvast bedankt!

els
7-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 628

Astrid
8-9-2007
 Meld misbruik15-1-2007 10:29:30

Dag Els,

bij ons stelde de priester vragen als: wat zijn voor jullie belangrijke waarden in jullie relatie, wat betekent Jezus voor jullie, .. Ook praktische vragen zoals waar zijn jullie gedoopt, gevormd, wanneer, vanwaar zijn jullie ouders afkomstig..

groetjes
Astrid
08.09.2007

valerie
11-8-2007
 Meld misbruik16-1-2007 12:10:46

Hoi hoi,
De priester stelde bij ons vragen zoals : waarom willen jullie voor de kerk trouwen, hoe zit het met het misboekje, willen jullie een eucharistisch gebed tijden sde viering enz.. Het was een heel gemoedelijk gesprek, je hoeft je geen zorgen te maken. Ik deed dat wel, want ons mama had mij wijsgemaakt dat ik mijn akte van geloof en tien geboden enz moest kunnen opzeggen, ik was helemaal aan het stressen, want dat zei ze me een half uur op voorhand en natuurlijk had ik dus geen tijd meer om deze nog gauw in te studeren, gelukkig was het een grap, anders had ik daar schoon gestaan...
groetjes valérie 11/08/07

Elke
29-6-2007
 Meld misbruik16-1-2007 15:14:18

Hallo,

Ik ben ook een beetje bang voor dit gesprek. Ben niet echt gelovig opgevoed maar toch wil ik voor de kerk trouwen. Men gevoel zegt me dat het zo 'juist' is. Maar vrees dat de pastoor dit niet genoeg zal vinden.
Hoop echt dat het goed verloopt.
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...