Terug naar overzicht
Dag Els,bij ons stelde de priester vragen als: wat zijn voor jullie belangrijke waarden in jullie relatie, wat betekent Jezus voor jullie, .. Ook praktische vragen zoals waar zijn jullie gedoopt, gevormd, wanneer, vanwaar zijn jullie ouders afkomstig.. groetjesAstrid08.09.2007
Hoi hoi, De priester stelde bij ons vragen zoals : waarom willen jullie voor de kerk trouwen, hoe zit het met het misboekje, willen jullie een eucharistisch gebed tijden sde viering enz.. Het was een heel gemoedelijk gesprek, je hoeft je geen zorgen te maken. Ik deed dat wel, want ons mama had mij wijsgemaakt dat ik mijn akte van geloof en tien geboden enz moest kunnen opzeggen, ik was helemaal aan het stressen, want dat zei ze me een half uur op voorhand en natuurlijk had ik dus geen tijd meer om deze nog gauw in te studeren, gelukkig was het een grap, anders had ik daar schoon gestaan...groetjes valérie 11/08/07
Hallo,Ik ben ook een beetje bang voor dit gesprek. Ben niet echt gelovig opgevoed maar toch wil ik voor de kerk trouwen. Men gevoel zegt me dat het zo 'juist' is. Maar vrees dat de pastoor dit niet genoeg zal vinden. Hoop echt dat het goed verloopt.Groetjes