Nu Online
Momenteel zijn er 83 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kadootje ouders

  19-4-2014 21:18:06
Met nog 47dagen op de teller ben ik druk aan het nadenken over een kadootje voor onze ouders. Tijdens onze huwelijksviering gebruiken we volgende tekst als dankwoord voor hen :
Er was eens een boom , een grote boom die met zijn brede takken langs de waterkant stond. Op een zekere dag , kwam er een man , gewapend met een mes . De boom hield van schrik het ruisen in , maar er was geen ontkomen aan . De man sneed de mooiste tak van de boom weg en nam hem mee naar huis. Drie dagen later kwam hij terug , en opnieuw werd de boom angstig en bezorgd en dacht :” Welke tak is er nu aan de beurt?”. Maar de man ging zitten aan de voet van de boom en blies op een fluit die hij van die tak had gemaakt. De boom luisterde en verstond het lied: “ hoor je mij , herken je mij nog ? Ik ben van jou , uit jouw hout gesneden. Ik zing voortaan mijn eigen lied , maar vergeten doe ik je niet. Ik leef en zing en ik dank het aan jou. “

Nu is mijn idee als kadootje een blokfluit te geven met op een kaartje de laatste zinnen van de tekst.
Wat vinden jullie van dit idee ?



Natalie
6-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1505


Stéphanie
21-6-2014
 Meld misbruik20-4-2014 8:36:49

Dag Nathalie,
Wij nemen dezelfde tekst. Toen ik hem ergens las was ik meteen verkocht, omdat er zo'n mooie symboliek in zit.
Met hier nog 61 dagen op de teller, zijn ook wij ons hoofd aan het breken over een bedanking voor de ouders. Ik vind jouw idee van die blokfluit afgeven wel een mooi symbolisch cadeau. Een blokfluit is niet zo'n praktisch bedankingscadeau, maar dat is ook naargelang wat je wil hé. Sommigen kiezen voor iets praktisch, anderen geven achteraf iets met een foto (maar dan heb je op het moment zelf niets of moet je nog iets anders voorzien). Ik denk ongetwijfeld dat jullie ouders jullie cadeau een mooi plekje bij hun thuis gaan geven.
Groetjes,
Stéphanie



gerda

 Meld misbruik20-4-2014 10:20:12

Wow! Ik ben zelf moeder van de bruidegom. Ik zou dit schitterend vinden! Wat een mooi geschenk...



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik20-4-2014 14:33:43

Echt mooi !



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik20-4-2014 15:12:26

Mooie tekst! Prachtig!



Lore
25-4-2015
 Meld misbruik20-4-2014 19:39:44

Echt super tekst :)



Caroline
4-10-2014
 Meld misbruik20-4-2014 20:15:55

Supermooie tekst!




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...