Nu Online
Momenteel zijn er 81 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help! Verkiezingen!!

  18-4-2014 13:18:24
Dit moet toch van mn hart..
Wij trouwen op 24 mei en de dag erna is het stemming.
Dat wisten we natuurlijk al.
Vandaag kijk ik in de bus en er is een stembrief voor mn vriend en voor mij niet.
Ik had dan al een voorgevoel omdat ik geen brief had gekregen.
Ik doe die brief open en hij moet gaan zitten!!
Da zou toch ni mogen!!

Evelien
24-5-2014
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 2869


mona
27-7-2013
 Meld misbruik18-4-2014 13:32:29

Da's wel supervervelend natuurlijk. Maar ik weet niet of het je een wettelijke reden geeft om eronder uit te komen...



brenda
7-7-2014
 Meld misbruik18-4-2014 13:55:38

Je kan altijd proberen om bezwaar aan te tekenen of anders gewoon de boete betalen hè



anke
24-5-2014
 Meld misbruik18-4-2014 14:05:35

Mijn zus was normaal voorzitter van een kiescomité, ze hebben naar de gemeente gebeld en de gemeente heeft alles gedaan om het ongedaan te maken en is gelukt, maar was normaal geen geldige reden.

Ik zou zeggen, bel eens, op de gemeente zijn het ook helemaal geen onmensen meestal, ze begrijpen dit wel en als ze willen kunnen ze er wel iets aan doen.




Jacky

 Meld misbruik18-4-2014 14:55:07

In België moeten wij steeds ja knikken en doen wat de overheid ons zegt.
Ze verplichten een aantal mensen om gratis te gaan tellen, dat die ministers zelf eens gratis gaan tellen, ze verdienen anders genoeg.



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik18-4-2014 17:26:04

Hier heeft mijn schoonvader vorig jaar ook gezegd dat hij voor z'n kop niet zou gaan... Er zijn nog genoeg jaren waarop ze je weer zullen vragen. Zeker proberen onderuit komen, 't is meer dan normaal dat je niet moet gaan de dag na je huwelijk ! Zou héél erg zijn vind ik.



Evelien
24-5-2014
 Meld misbruik18-4-2014 19:10:19

Ik heb al gebeld naar da hoofdkantoor en ze zeggen dat de vrederechter erover moet beslissen.. Mss moet ik idd nog eens gaan informeren naar het gemeentehuis maar die werken ook wnr ze maar willen he!



Lieve

 Meld misbruik19-4-2014 13:10:48

Ik ben ook eens moeten gaan zitten, maar dat was natuurlijk niet na mijn huwelijk. Ik was wel komen opdagen op tijd en ze roepen altijd meer kandidaten op dan er nodig zijn. Blijkbaar waren er wel veel mannen bij. Mijn vriendin was opgeroepen en die had nog veel voorbereidingswerk om les te geven en ik haalde aan dat ik 14 weken zwanger was. Maar de verantwoordelijke voor mijn groepje vond dus dat er te weinig vrouwen waren en we zijn alletwee mooi kunnen blijven.

Dus, de kans zit erin dat je toch nog mag beschikken, maar dan moet je natuurlijk wel 's morgens vroeg uit je bed.




Charlotte
4-10-2014
 Meld misbruik19-4-2014 17:19:25

Normaal kan je hiervoor wel een vrijstelling krijgen hoor...Vorige keer moest mijn vriend gaan zitten, maar het was toen de doop van onze zoon. Hij heeft gewoon een brief geschreven naar de voorzitter van het kieskanton om dit uit te leggen en ze hebben hem vrijgesteld...Ze moeten toch begrijpen dat als je de dag voordien trouwt, dat je de dag erna niet fris als een hoentje om 7u30 aan het stemlokaal kan staan...



Veva
28-9-2013
 Meld misbruik19-4-2014 23:26:48

Zoals hier al aangehaald: mailtje sturen naar de voorzitter van het kiesbureau met de uitleg. Dat zijn ook maar mensen. Succes!



Evelien
24-5-2014
 Meld misbruik20-4-2014 8:05:50

kzal het eens proberen. Merci!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...