Nu Online
Momenteel zijn er 111 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Themakleur

  15-4-2014 22:05:15

Ik zou graag als themakleur Roze nemen. Nu zou ik ook graag hebben dat de vrouwen iets roze aandoen(schoenen, kleedje, juwelen, maakt niet uit, er zijn ook veel soorten roze), ik ga dit ook zo op onze uitnodiging zetten.

Nu zat ik gisteren bij mijn schoonouders en die vonden dat precies een belachelijk idee, mijn schoonvader zei zo van: ik heb er mijn gedacht over maar ik ga er niks over zeggen, wel dat deed die dus wel op een manier.. En ik had op voorhand ook al gemerkt dat mijn schoonmoeder er niet echt mee akkoord ging. Mijn schoonzus heeft ook haar kleren al gekocht en het is niet in het roze, omdat hetgene zij wou er niet in roze was..

Is dit nu zo'n raar idee? Ik voel me er nu wel een beetje slecht door..


Jolien
23-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1754


Elien
20-9-2014
 Meld misbruik15-4-2014 23:55:43

Nee hoor! Ik geef ook kleurcodes op. Bij mij hebben ze keuze tussen 2 kleuren (perzik & munt). Ik verwacht dat iedereen minstens iets in die kleuren draagt, al is het maar een accent. De rest mogen ze aanvullen met neutrale kleuren (beige, lichtgrijs, zwart,...). Dat is gewoon veel mooier op de foto's en natuurlijk ook op het feest zelf. Ik wil echt niet dat er iemand in het rood komt, de andere in het groen en nog iemand anders in het paars! Als je trouwfoto's bekijkt is dat altijd hetgene dat mij stoort en dat is de reden waarom de foto's net niet evenmooi zijn als 'in de boekskes'.

Maar ja, dat is mijn idee hierover! En voorlopig heb ik daar nog geen opmerkingen over gehad. (zal misschien nog komen :-))



Elien
20-9-2014
 Meld misbruik15-4-2014 23:59:36

Wat ik voor de zekerheid wel ga doen, en dat zou jij ook kunnen doen, is zelf kleine accessoires voorzien voor gasten die zich niet aan de kleurcode gehouden hebben. (zakdoekjes voor in kostuumzakje, strikjes, dassen, ...)

Ik overweeg zelfs om bij mijn uitnodigingen een strik of das (afhankelijk van persoon tot persoon) in onze kleuren mee te geven. Want voor mannen zijn kleurcodes vaak iets moeilijker dan voor vrouwen.



wendy
27-6-2014
 Meld misbruik16-4-2014 7:31:04

Mijn themakleur is roze, mijn bruidsmeisje is in t zalmroze en mijn dochter in t vuilroze (kleedjes laten maken) decoratie in de zaal voor t avondfeest komt overal roze in terug en in de zaal voor t eten bordeaux de gasten laat ik zelf kiezen maar roze is mijn lievelingskleur vind daar niks mis mee zene :) t is toch jullie dag he



Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik16-4-2014 9:48:03

Ik wilde ook dresscode roze, maar hier waren ook nogal veel mensen niet voor en dan heb ik dat gewoon laten vallen... Ik wilde geen ruzie of slechte humeuren omdat ik roze wilde.
Ik vind het wel nog altijd jammer, maar ja... Ik heb gezorgd dat er in de kleedjes van de bruidskindjes genoeg roze voorkomt en mijn mama heeft wel roze accenten. En in mijn bruidsboeket komt ook roze... Ik heb decoratie met witte ballonnetjes en daar maak ik roze vlindertjes op. Dan heeft iedereen zijn zin denk ik maar :-)



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik16-4-2014 11:40:19

Wij gaan ook een themakleur nemen, maar ik snap je schoonvader ook wel. Roze is niet echt een leuke kleur voor mannen :-))

Ik vind het belangrijk dat de mannen dezelfde das dragen en de vrouwen dezelfde accentkleur hebben.

Ik had ook heel graag roze gehad, maar dat krijg ik nooit verkocht. Het wordt blauw.



Tanja
13-9-2014
 Meld misbruik16-4-2014 12:43:03

ik heb als themakleur zalmroze maar ik trek het niet volledig door tot de kledij van iedereen omdat dit wel voor woorden kan zorgen.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn mama, schoonmama en beste vriendin wel al een zalmroos kleedje hbben gekocht.
We hebben voor de suite een donkerblauw kostuum gekozen met grijze das en gaan elke man een zalmroze bloem geven. Ik heb lang met idee gespeeld om alle vrouwen van de suite een zalmroze corsage te geven maar de eigenares van de bloemenwinkel zei dat ik mensen absoluut niet mag verplichten om hen te kleden naar de kleur van de corsagen, alles behalve etikette zei ze



abra

 Meld misbruik16-4-2014 12:56:25

Wij laten tijdens het trouwfeest iedereen vrij van keuze. We zouden het ook ongemakkelijk vinden als wij speciaal iets in een bepaalde kleur zouden moeten kopen (wat we nadien dan misschien niet meer aandoen en misschien ook minder mooi staat)



Jolien
23-8-2014
 Meld misbruik16-4-2014 13:10:09

Ik zou het wel alleen maar voor de vrouwen doen want inderdaad voor mannen is deze kleur niet echt geschikt.
Dus ik zie het probleem niet :(



abra

 Meld misbruik16-4-2014 15:32:50

Het probleem is dat je mensen onder zachte dwang 'verplicht' om iets aan te doen dat ze niet in hun kast hebben hangen. Iets dat ze speciaal moeten kopen en dan iets in een kleur dat ze misschien niet mooi vinden. Dat is het probleem. Dat het nu voor de suite is, tot daar aan toe, maar iedereen vragen om in een bepaalde kleur te komen is misschien wat veel?

Het kan misschien voor de foto's leuk zijn, maar inderdaad is niet iedereen er met gediend om iets aan te trekken dat ze nog moeten kopen of niet mooi vinden. Ik weet dat het misschien niet leuk is voor u, maar mensen hebben nog altijd hun eigenheid.
Dus je zal inderdaad wel mensen hebben die dit niet leuk vinden, dat is nu eenmaal zo. Bij elke trouw zijn er wel mensen die zich aan iets storen. Is het niet het thema, dan is het dat je de kaartjes niet persoonlijk afgeeft, of dat de kinderen niet mogen meekomen, enzovoort enzovoort




Jolien
23-8-2014
 Meld misbruik16-4-2014 22:43:47

Ja maar dit gaat toch over mijn schoonouders, die trouwens zowizo nieuwe kleren gaan kopen. En dan nog enkel de vrouwen.. Net zoals mijn schoonzus, die is speciaal nieuwe kleren gaan kopen maar kijkt er dan niet naar om iets roze te nemen..

En ikzelf koop voor een feest bijna altijd nieuwe kleren. Als je toch iets nieuws koopt, kan je het evengoed in die kleur kopen.

Er zijn heus wel meer huwelijken met een kleur als dresscode denk ik dan. En ze moeten niet eens roze kleren aantrekken, als het een roze accessoire is ben ik al content.

Je zet toch ook de kledingstijl erop; zoals stadkledij enz.. ik breid dit alleen een beetje uit..




abra

 Meld misbruik17-4-2014 8:04:05

Bij ons staat er geen kledingstijl erop. We gaan er van uit dat mensen weten dat ze een beetje deftig gekleed moeten zijn, al zullen er altijd wel speciale gevallen zijn ;-)

Vroeger gebeurde die themakleuren ook niet, dus uw schoonouders zullen daar het nut niet van inzien. Voor ons persoonlijk is dat ook zo, het liefst kleden wij ons waar we ons zelf goed bij voelen. We zijn de laatste jaren naar een aantal huwelijken geweest en geen enkel huwelijk was met themakleuren dus we hebben het nog niet mogen ondervingen. Ze zullen nog wel bijdraaien als ze iets moois vinden in uw kleur.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...