Nu Online
Momenteel zijn er 152 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie betaalt kledij bruidskindje?

  14-4-2014 20:24:55
Ik zit met een discussie waarbij de meningen van alle kanten verdeeld zijn...
Wie betaalt de kledij van het bruidskind?

Mijn zus zegt dat het traditie is dat het trouwkoppel dat betaalt, maar uiteindelijk kopen wij dan splinternieuwe kledij en schoenen die mijn neefje nadien kan blijven dragen...

Ikzelf vind een mini kostuumpje super schattig en dat kost niet zoveel als ik dacht.
Maar dat kan volgens mijn zus niet, want dan kan hij dat niet meer door dragen...

Als wij de volle pot betalen beslissen wij wel wat we willen, maar dat willen mijn man en schoonvader niet. De compromis was elk de helft, maar ook daar zijn ze niet mee akkoord. Ideeën of ervaringen?

Jolien
15-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 25 | Gelezen: 2574


Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik14-4-2014 20:36:34

De gewoonte is inderdaad echt wel dat het bruidskoppel (of de ouders van het koppel) dit betalen. Zeker als je iets specifiek wil.

En ja, de gewoonte is ook dat het kind die kleding houdt (en in de meeste gevallen dus afdraagt). Wat zou je er anders mee doen?

Als jij echter wil dat hij een mini-kostuumpje draagt en dat ook betaalt, heeft je zus weinig te protocollen over de kleding an sich. Behalve als ze zou zeggen dat hij ineens geen bruidsjongen meer mag zijn van haar.



Charlotte
4-10-2014
 Meld misbruik14-4-2014 20:41:56

Ik weet hier niet "de gebruiken", maar zou het eigenlijk ook logisch vinden als het bruidskoppel dit betaalt...behalve als de bruidskindjes mogen dragen wat ze willen, want dan kunnen de ouders ook kopen wat ze willen, waar ze willen en zelf bepalen hoeveel geld ze eraan uitgeven...



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik14-4-2014 20:42:06

Het stoort mij vooral dat ik dat kostuumpje wel leuk vind en dat inderdaad zou betalen. Maar voor haar komt het erop neer dat wij moeten betalen en dat zij eigenlijk alles mag beslissen. Waar wij niet mee akkoord gaan!
Nu heb ik zo'n beetje het gevoel van: 't Is wij, een kostuumpje of Niets... Heel wat mensen van mijn familie bemoeien zich met van alles en nog wat, maar betalen niets. Niet dat dat moet, maar dan hebben ze ook niet direct iets te zeggen. Of is dat te bruut?



Elien
20-9-2014
 Meld misbruik14-4-2014 20:43:02

Ik denk ook dat het gebruikelijk is dat het trouwkoppel dat betaald, maar dan kies je wel helemaal zelf wat hij draagt. Als jij een kostuumpje wil (superschattig trouwens) dan moet je dat gewoon doen! Als je neefje het achteraf niet meer draagt...tja, jammer. Maar je bent ook geen bruidsjongen voor de gratis kleren denk ik dan.



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik14-4-2014 20:45:14

Elien, jij verwoordt precies wat ik denk ! En da's nu net het probleem, voor mijn zus is dat gewoon gratis kledij. Want zij mikt op 200 euro, voor gewone kleertjes die hij kan doordragen. Leuk cadeautje, maar ze staat totaal niet stil bij wat wij willen. En daarom dat wij dan weer wat moeilijk doen over wat we zouden betalen.



Severien
18-7-2014
 Meld misbruik14-4-2014 20:53:00

Hoh, wij betalen ook de kleren van de bruidskindjes. Dat is inderdaad traditie en ergens wou ik dat ook doen als 'bedanking' dat ze willen voorlopen.

Al ga ik volledig akkoord met wat hierboven staat: jullie betalen dus jullie kiezen! En dan heb je zeker ook recht op een kostuumpje... bij ons zal de bruidsjongen ook een kostuum dragen en dat zal megaschattig zijn :-)



Katrien
19-1-2018
 Meld misbruik14-4-2014 21:04:02

Hoi,

Bij mij zijn het wij die de kleedjes betalen en dus ook wij die beslissen wat het is! Gelukkig deed er daar niemand moeilijk over. De schoenen is dan wel voor de ouders van de kindjes. Zo is het bij ons in de familie.
Ik vind 200€ voor kleren wel super veel voor 1kindje. Ik heb 39€ euro per kleedje betaald in de c&a.

Ik zou tegen je zus vrij kort en duidelijk zijn. Dat is echt de beste manier.
Ik laat ze zeggen, maar het is mijn trouw, dus ik beslis! Ik verschiet van mijzelf dat ik toch assertief kan zijn.

Succes!
Groetjes Katrien



Wendy
16-5-2015
 Meld misbruik14-4-2014 22:34:10

Helemaal eens met Elien.

Onze zoon wordt bruidsjongen samen met de dochter van mijn zus. Ik heb ook al tegen mijn zus gezegd dat ik begin volgend jaar met beide kindjes een dagje ga shoppen voor bruidskleren en dat vond zij helemaal prima. Zij vindt het juist leuk dat ik de kleertjes ga kiezen, al staat zij er momenteel nog op dat zij het zal betalen (maar dat wil ik niet en zal ook niet gebeuren) :-).




Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik14-4-2014 23:03:34

Het bruidspaar kiest de bruidskindjes en betaald dus ook voor de kledij...
Logisch is dan ook dat het bruidspaar zijn of haar zin krijgt, dus jullie kiezen wat ze aandoen en daar heeft niemand iets over te zeggen!!!

Ik vind het onlogisch dat je bruidskinderen kiest maar dan de ouders van die kinderen in de kosten zou jagen... Dus gewoon lekker je zin doen van het moment dat jij betaald :-)



Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik14-4-2014 23:24:48

Wij hebben voor alle vijf de kleren betaald maar de schoenen en accesoires zijn voor mijn zussen om te betalen. Ze maakten daar ook geen probleem van.



debora
18-7-2014
 Meld misbruik15-4-2014 0:38:34

Bij ons hebben ze de keuze gekregen:

oftewel betaalden wij de kleren en kregen ze geen cadeau
oftewel betaalden ze zelf hun kleren, alleen de kleur moest overeenkomen en dan krijgen ze een mooie cadeau van ons...

En ze hebben allemaal gekozen voor het tweede (wij hebben wel de juweeltjes gekocht)!

Is gewoon kwestie van overeen te komen he ;-)




Stephanie
26-9-2014
 Meld misbruik15-4-2014 7:47:21

Zoals al veel gezegd, als jullie betalen, mogen jullie kiezen!

Wij betalen en kiezen ook hun kleertjes, hun schoentjes werden betaald door gedeeltelijk mijn en zijn familie, en daar hadden ze ook inspraak in.




Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik15-4-2014 8:26:43

Hier hebben wij de kleren betaald en de schoenen worden zelf betaald, gezien 3 van de 4 bruidskindjes mijn eigen kinderen zijn. Is dat dus ook voor mijn rekening :-)

Ik ga akkoord met de rest als jij betaalt, mag jij ook kiezen. Het is jullie trouw als jullie een kostuumpje willen, het zij zo dan :-) Ik moet toegeven dat ik het nogal raar vind dat ze eruit van gaan dat ze een halve nieuwe garderobe gaan mogen kiezen voor 200 euro. Dat lijkt me alleszins het idee erachter ;-)

Veel succes nog meid!



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik15-4-2014 9:48:22

Wij betalen de kleren en ik zou wel iets kopen wat ze kunnen afdragen.

Anders vind ik het zonde van mijn eigen geld...
Ik wil ze nog wel eens op een feestje zien pronken met 'onze kleren'. :-)
Ik geef ook nog wel een cadeautje voor de kindjes zelf. De kindjes hebben bij ons absoluut geen besef van de kleren. En anders hebben ze er zelf 'niks' aan... :-)



Shari
30-4-2014
 Meld misbruik15-4-2014 18:18:07

ik heb van alle kindjes de kleren betaald en alles wat er bij komt en ik was ongeveer 200 euro kwijt voor alle 4 alles van kop tot teen, mijn broer heeft een costuumjasje met stoere broek hemdje en all stars, mijn kleine meisjes hebben een donker blauwe jurk met roze panty's, roze juweeltjes en donkerblauwe ballerina's en mijn grote dame (is mijn nichtje van 17) heeft een roze jurk met blauwe juweeltjes en blauwe ballerina's
en bij ons had niemand moeilijk gedaan ze vonden het allemaal mooi en de jurken kunnen ze op feestjes nog wel afdragen



Lieve

 Meld misbruik15-4-2014 18:57:27

Ik heb de vorige posts niet gelezen, maar dit is dus mijn gedacht.

Jij wil bruidskindjes, dus jij betaalt. Uiteindelijk zijn dat kleren die maar 1 dag kunnen gedragen worden.

Als de schoenen van die aard zijn dat die nog doorgedragen kunnen worden, zou ik het wel precies normaal vinden dat men toch iets bijdraagt (de ouders).

Voor mij is het simpel : mijn 4 bruidsmeisjes zijn mijn kinderen en ik betaal dus alles zelf. Slik. Want het kost veel geld.




Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik16-4-2014 10:37:25

Update... De richtprijs is 200 euro, voor kleertjes dat je bijv. in de JBC koopt. Is dat duur?
Ik weet dat dit voor speciale gelegenheidskledij niet veel zou zijn, maar dat wordt het dus niet.



Elien
20-9-2014
 Meld misbruik16-4-2014 10:56:28

Met 200€ kom je gemakkelijk toe! Ik denk dat je bij JBC zelfs voor de helft van de prijs gesteld bent!



Shari
30-4-2014
 Meld misbruik16-4-2014 11:18:10

mijn broer was voor zijn communie in de c&a helemaal van kop tot teen met schoenen voor 68 euro gekleed, nu een paar jaar later heb ik hem in de h&m voor een 70 euro zonder schoenen gekleed

maar ik blijf er bij als jij betaald kies jij wat ze dragen en het moet voor jou dag passen je trouwt toch maar 1 keer, hoeveel kindjes heb je trouwens te kleden? want als het voor 15 mei moet zijn er zijn nu ook mid-season sales he:)



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik16-4-2014 11:33:18

Ja, maar C&A is te min voor haar, liet ze duidelijk blijken... Ach, ze stelt zo haar eisen! Krijg ik nu plots een berichtje dat zij alles zal betalen maar ik NIETS in te zeggen heb. Is ook niet het enige probleem, hoor! Ik ben er meer en meer van overtuigd om haar niet meer te nemen als getuige en haar zoontje niet meer als bruidsjongen. Ik sta zelf in het tweede leerjaar, misschien dat er kindjes van mijn klas willen voorlopen (iedereen bijv. in het wit). Heb trouwens met mijn klaskinderen een betere band dan met mijn neefje, maar zou dat niet raar zijn voor buitenstaanders? :-p



Lien
13-9-2014
 Meld misbruik16-4-2014 12:45:36

Aangezien ik 13 bruidsmeisjes heb betaal ik hun jurken niet zelf. Wij hebben een kleur opgelegd voor de jurken maar voor de rest kiezen ze zelf wat ze kopen. Geen enkel bruidsmeisje had hier een probleem mee (mijn bruidsmeisjes zijn tussen de 2 en 25 jaar). En de kleren die ze kopen kunnen ze gemakkelijk later nog aandoen op een ander feestje dus zien we hier geen enkel probleem in.
Wij hebben wel voor elk bruidsmeisje een mooie halsketting gekocht die ze aandoen op de trouw maar voor de rest betalen zij alles.

Ik vind dus niet dat je zus er zomaar van uit mag gaan dat jullie die kleren betalen en al zeker niet voor zo'n belachelijk hoge prijs... Hopelijk komen jullie er samen uit



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik16-4-2014 18:29:31

Mijn zus heeft zo ooit wel in de mis gezeten van haar juf toen ze in de kleuterklas zat.
Maar dan moeten de ouders meewerken, want niet iedereen heeft daar tijd en zin voor of is niet thuis (zeker niet als 't een verlengd weekend zou zijn).

Maar het kan wel een leuk alternatief zijn en zo worden je klaskindjes meer betrokken bij je trouw.



mieke

 Meld misbruik22-4-2014 21:34:22

Je kan ook een leuk kostuumpje huren he? Mss een ideetje...de kindjes laten voorlopen vind ik fantastisch hopelijk komen jullie eruit wat jullie wensen willen :-)



evelyne
2-5-2014
 Meld misbruik23-4-2014 17:29:46

Ik vind dat als jullie betalen jullie ook zelf mogen kiezen! Als ze zelf betalen dan is de keuze aan hun zo simpel is het.. Ik vind niet dat ze kunnen verlangen dat jullie het volledig zelf betalen en dat ze het dan zelf mogen kiezen. Het is het één of het ander... :-)



Ragna
21-6-2014
 Meld misbruik8-5-2014 20:51:14

Hey Jolien,

Ik lees nu je dillema met je zus. Amai dat is ook een hele boterham. Bij ons dragen de bruidskindjes hun kleren van hun communie (ze doen juist voor onze trouw beide hun communie). wij hebben de kleren dus niet betaals, maar ze zijn volledig vrij om te kiezen wat ze dragen. Moesten wij de kleren voor hun kopen dan zouden wij met hun gaan shoppen en de winkel en het soort kleren zelf kiezen.

Ik vind als jullie de kleren betalen dat jullie ook mogen kiezen wat ze dragen (tenzij de kinderen het zelf niet graag dragen).

Ik vind dat jouw zus echt wel grote eisen stelt zoals die winkel is te min enzo. Jullie doen dat cadeau en ik vind dat ze dan een cadeau moeten aannemen en niet moeten bepalen hoe het cadeau er moet uitzien.

Veel moed.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...